Yhdyn täysin Lexin mielipiteeseen. Jos mietit eteenpäin voi puolitekoinen R183 aikanaan olla vaikea saada kaupattua, eikä kunnon mies viitti ajaa tietoisesti väärissä säädöissä olevalla moottorilla.
Melkeinpä sanoisin, että PCV tai vastaava boxi olis virittelypolun alussa ensimmäinen hankinta millä saa ensin kutiteltua vakiomoottorista paremmilla säädöillä hitusen enemmän tehoa, ja sitten sovitettua säädöt oikeiksi vaikkapa juuri pakoputkiston muutosten jälkeen. Moni jättäisikin jutun suosiolla jo tähän pisteeseen, ts. ottaa mitä suht helpolla ja harmittomasti on otettavissa, eikä lyö kätösiänsä monenlaisia ongelmia tuottavaan raskaampaan virittelyyn. Voi siis sanoa maagiset sanat "se ei ole ihan vakio !"
... mutta hommassa pysyy järki mukana, ja rahanmeno mitenkuten aisoissa.
Yzässä - näin ainakin ite tulkitsen, kun vähän sellaista jossain vaiheessa mietin omiin ajoihini - tuntuu Yammun talousosasto käyneen ruksimassa punakynällä kaiken vähänkin ylimääräisen pois, eli kun alat nostaa (muutenkaan ei ihan huippukestävyyden perikuva-) moottorin tehoa alkaa saumat repeillä sieltä sun täältä - esimerkiks noi kytkinongelmat, tai mun mielestä vähän alimittainen 428-ketju, tai tarttis ehkä jo parempia jarruja. Yzässähän esimerkiks takana ei ole edes esijännityksen säätöä eri kuormaukselle (no okej, ehkä se toimii rokressiivisesti), kun säätö löytyy jo kustomin-lussukoista, ja KTM:n RC125:ssa se on peräti 10-portainen - plus muutenkaan RC:ssä ei ole yhtä näkyvästi pihtailtu.
"A man must know his limitations" (Clint Eastwood, "Magnum Force"), ikkäänkuin...