Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

23.8.2011 15:42

Pasikiainen kirjoitti:No mitä mieltä olette, kannattaako mun vaihtaa yksi isompi eturatas?

Ei. Perus tt mitossa mun mielestä 14-43 on raskaimmat mitä kannattaa olla. Jaksaa mennä vähän kovemmissa vauhdeissa vielä jotenkuten. Isompi eturatas = raskaammat välit, pienempi eturatas = kevyemmät välit. Takana toimii päinvastoin, eli isompi ratas = kevyemmät ja pienempi = raskaammat.

Zande kirjoitti:Ja tuohon kiihtyvyyteen, niin tiettyyn pisteeseen asti kiihtyvyys paranee, kunnes ylitetään piste, jolloin välitysten pidentämisellä aiheutettu väännön laskeminen tulee siihen pisteeseen, ettei vääntö riitä enään kiihdyttämään pyörää yhtä nopeasti.

Eli periaatteessa bonneville väleillä 1-2 kiihtyy paremmin kuin esim. 14-45, isommissa vauhdeissa lyhyemmillä väleillä varustettu menee sitten ohi. Käytännössä taas viivoilla voiton vie parempi kuski, oli välit mitä oli.

Re: Cagiva Mito

23.8.2011 20:57

Antakaahan vinkkiä, kun huomasin uuden vian :roll:

Eli jarruvalo palaa kokoajan, eli toisin sanoen se takavalo palaa kokoajan kirkkaasti.

Mullahan oli noi kaikki irti, mutta testasin ja ne kaikki toimi, joten mistä pitäisi alkaa ettiä vikaa? Voisikohan olla kun on ollut nyt tosi kosteata ja joutunut ajamaan sateessa, ja myös olemaan sateessa?

Re: Cagiva Mito

23.8.2011 21:51

Pasikiainen kirjoitti:Antakaahan vinkkiä, kun huomasin uuden vian :roll:

Eli jarruvalo palaa kokoajan, eli toisin sanoen se takavalo palaa kokoajan kirkkaasti.

Mullahan oli noi kaikki irti, mutta testasin ja ne kaikki toimi, joten mistä pitäisi alkaa ettiä vikaa? Voisikohan olla kun on ollut nyt tosi kosteata ja joutunut ajamaan sateessa, ja myös olemaan sateessa?

itselläni oli etujarrukahvan liittimet huonosti kiinni niin jarruvalot paloi kokoajan. räpläsin vain niitä niin rupes heti pelaan :)

Re: Cagiva Mito

23.8.2011 22:08

Voikohan kosteus päästä johonkin? Pitää tutkia huomenna, kiitti kuitenkin vinkistä!

Re: Cagiva Mito

24.8.2011 15:38

Joo heiluttelin niitä johtoja niin alko jarruvalot pelittää :roll:

Mutta tänään tuli aika mielenkiintonen vika, koitin starta niin ei minkäänlaista reaktiota, ei niin minkäänlaista. Kokeilin pari kertaa ei mitään, otin sit avaimen pois ja starttasin niin lähti, ihan niinkuin aina ennenkin.

Missä voisi olla vika?

Re: Cagiva Mito

24.8.2011 21:11

Pasikiainen kirjoitti:Mutta tänään tuli aika mielenkiintonen vika, koitin starta niin ei minkäänlaista reaktiota, ei niin minkäänlaista. Kokeilin pari kertaa ei mitään, otin sit avaimen pois ja starttasin niin lähti, ihan niinkuin aina ennenkin.

Missä voisi olla vika?


Luultavasti ei ollut aivain käännettynä täysin, itellä pari kertaa ollu sama juttu ja virrat tullu mutta kun ei avain ole ollut aivan oikealla niin ei startannu.

Re: Cagiva Mito

24.8.2011 21:35

Mitäs pitäis tehdä tän miton kanssa? 1200km ajettu A1 mito rupesi yhtäkkiä käymään huonosti alakierroksilta, vaikka kone lämmin niin ei käy hyvin alle 2500 kierrosta..
Ryyppy päällä toimii taas niinkun pitää.
Tyhjäkäyntiä en saa tarpeeksi isoksi mikäli ryyppy on pois päältä jne.
Olisin kiitollinen avusta!

Re: Cagiva Mito

24.8.2011 21:36

Kite kirjoitti:
Pasikiainen kirjoitti:Mutta tänään tuli aika mielenkiintonen vika, koitin startata niin ei minkäänlaista reaktiota, ei niin minkäänlaista. Kokeilin pari kertaa ei mitään, otin sit avaimen pois ja starttasin niin lähti, ihan niinkuin aina ennenkin.

Missä voisi olla vika?


Luultavasti ei ollut aivain käännettynä täysin, itellä pari kertaa ollu sama juttu ja virrat tullu mutta kun ei avain ole ollut aivan oikealla niin ei startannu.

Niin joo, mahollista toi! Toivottavasti oli vaan tuollainen vika!

Re: Cagiva Mito

25.8.2011 15:17

Missähän voisi olla vika, kun Mito vetää ihan arvalla sen, että joskus toimii tosi hyvin ja joskus nykii silleen kummasti. Missä voisi olla vika? Silloin kun toimii hyvin niin löytyy vääntöö ja tehoo kokoajan, sit kun ei niin ei oikeen oo tehoakaan, ja nykii aika paljon.

Ja onko mitossa katalysaattoria? Eikait?

Re: Cagiva Mito

26.8.2011 9:33

Ilmoitelkaa jos löytyy kohtuu hintasta Arrowin vaimenninta! ;)

Re: Cagiva Mito

26.8.2011 13:33

Pasikiainen kirjoitti:Missähän voisi olla vika, kun Mito vetää ihan arvalla sen, että joskus toimii tosi hyvin ja joskus nykii silleen kummasti. Missä voisi olla vika? Silloin kun toimii hyvin niin löytyy vääntöö ja tehoo kokoajan, sit kun ei niin ei oikeen oo tehoakaan, ja nykii aika paljon.

Ja onko mitossa katalysaattoria? Eikait?

Ei kai näitä samoja kysymyksiä tarvitse aina molempiin mito-topiceihin kirjoittaa? :roll:
Mutta eipä ainakaan mainintaa katalysaattorista löytynyt, enkä omasta putkestanikaan sellaista ole paikantanut.

Re: Cagiva Mito

26.8.2011 18:53

Ei ole ihan varmaa tietoa, mutta muurahaiskarhumalleissa (08 ja uudemmat) taitaa olla.

Re: Cagiva Mito

26.8.2011 19:03

Sori et pistin kahteen topiciin, vähän kiirus saada kuntoon :nolo:

Mutta, osaako joku sanoa minkä takia se tekee tollasta että välillä ei vaan käynnisty, ei startti pyöri ollenkaan, kuuluu penkin alta vaan naksahdus. Sit kuitenkin starttaa (tai ainakin tähän mennessä on startannut) kun ränklää avainta, ja starttinappulaa.

Re: Cagiva Mito

26.8.2011 19:12

Virtalukossa tjms häikkää?

Re: Cagiva Mito

26.8.2011 21:27

Miten sen voisi testata?