Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

22.9.2006 11:02

Nyt ei kyllä osaa päättää et ostasko tän RS2:sen vai CBR:n jos joku omistaa seepparin ni jos kertos siitä huonot ja hyvät puolet... :) mut RS2 on siistimmän näkönen, mut kumpi olis sit taas parempi muuten??? :):)

22.9.2006 11:49

on kyllä perhanan vaikee saada tohon pyörään ketjuja rattaita,ei oo edes maahantuojalla rattaita tohon. Mulla ollu kolme viikko pyörä seisomassa,kun ei oo saanu osia.

22.9.2006 12:58

Jay_S kirjoitti:Jollei mcking vähän rauhota tuota 4-tahtien dissaamista niin banaania tiedossa :)

Itellä oli lähes vakio nelari Derbi ja kummasti sekin yli 100 kulki, samoin kulkee ybr ja varmasti myös tämäm rieju kun ilmanvastuksia miettii.
Lähinnä kiertämisestähän se on kiinni mitä pyörän saa kulkemaan mutta äkkiä mietittynä mcking on kohtuu iso kaveri jossei MILLÄÄN saanut kulkemaan yli 100...
Ja ex pyörä siis kulki putkenvaihdolla parhaillaan 115 sigmaan ja 125km/h omaan mittariin.

Onko muuten ollut paljon valmistusvikoja riejussa kuten uusissä pyörissä yleensä on?


turha siihen sigmaan on aina vedota gps se nopeuden näyttää. kyllä toi rieju voi katteittensa ansiosta sen 110 ottaa mutta ybr ei

22.9.2006 14:30

mcking kirjoitti:
Jay_S kirjoitti:Jollei mcking vähän rauhota tuota 4-tahtien dissaamista niin banaania tiedossa :)

Itellä oli lähes vakio nelari Derbi ja kummasti sekin yli 100 kulki, samoin kulkee ybr ja varmasti myös tämäm rieju kun ilmanvastuksia miettii.
Lähinnä kiertämisestähän se on kiinni mitä pyörän saa kulkemaan mutta äkkiä mietittynä mcking on kohtuu iso kaveri jossei MILLÄÄN saanut kulkemaan yli 100...
Ja ex pyörä siis kulki putkenvaihdolla parhaillaan 115 sigmaan ja 125km/h omaan mittariin.

Onko muuten ollut paljon valmistusvikoja riejussa kuten uusissä pyörissä yleensä on?


turha siihen sigmaan on aina vedota gps se nopeuden näyttää. kyllä toi rieju voi katteittensa ansiosta sen 110 ottaa mutta ybr ei


Huoh, ja kohta kun joku vetää GPS:ään Riejulla yli 120km/h niin sitten selität innoissas et sateliitit oli vituillaan, vähän läpinäkyvää. Voit painua muualle sun "viisautes" kanssa.

22.9.2006 15:16

-Rico- kirjoitti:Nyt ei kyllä osaa päättää et ostasko tän RS2:sen vai CBR:n jos joku omistaa seepparin ni jos kertos siitä huonot ja hyvät puolet... :) mut RS2 on siistimmän näkönen, mut kumpi olis sit taas parempi muuten??? :):)


No sanotaanko nyt näin että CBR ainakin kulkee jonnin verran paremmin. En nyt Riejuun kovinkaan oo perehtyny, mutta varaosien saanti on vaikeampaa (tai siltä ainakin vaikuttaa). Paremman näkönen se rieju ehkä on, taas näitä mielipide kysymyksiä. Hondassa on muistaakseni penmeämpi jousitus ja mukavempi ajoasento. Ei tyyppivikoja lukuunottamatta sitä tärisevää etukatetta (lamppu saattaa poksahtaa herkemmin herkemmin. TOsin riejun tärinästä ei tiedä kun en ole koskaan päässyt ajaan.

Hondan puoleen kyllä kallistuisin jos 4-tahtisporttia/kyykkä olisin ostamassa. En siis siksi että mulla semmonen on vaan ihan noin muuten.

22.9.2006 15:24

mcking kirjoitti:
Jay_S kirjoitti:Jollei mcking vähän rauhota tuota 4-tahtien dissaamista niin banaania tiedossa :)

Itellä oli lähes vakio nelari Derbi ja kummasti sekin yli 100 kulki, samoin kulkee ybr ja varmasti myös tämäm rieju kun ilmanvastuksia miettii.
Lähinnä kiertämisestähän se on kiinni mitä pyörän saa kulkemaan mutta äkkiä mietittynä mcking on kohtuu iso kaveri jossei MILLÄÄN saanut kulkemaan yli 100...
Ja ex pyörä siis kulki putkenvaihdolla parhaillaan 115 sigmaan ja 125km/h omaan mittariin.

Onko muuten ollut paljon valmistusvikoja riejussa kuten uusissä pyörissä yleensä on?


turha siihen sigmaan on aina vedota gps se nopeuden näyttää. kyllä toi rieju voi katteittensa ansiosta sen 110 ottaa mutta ybr ei


mcking, onko se millään tavalla pois sulta jos yyberpaskav*tunlussunelitahtityttöjenvehje kulkee yli satasta?

22.9.2006 16:12

mcking kirjoitti:
Jay_S kirjoitti:Jollei mcking vähän rauhota tuota 4-tahtien dissaamista niin banaania tiedossa :)

Itellä oli lähes vakio nelari Derbi ja kummasti sekin yli 100 kulki, samoin kulkee ybr ja varmasti myös tämäm rieju kun ilmanvastuksia miettii.
Lähinnä kiertämisestähän se on kiinni mitä pyörän saa kulkemaan mutta äkkiä mietittynä mcking on kohtuu iso kaveri jossei MILLÄÄN saanut kulkemaan yli 100...
Ja ex pyörä siis kulki putkenvaihdolla parhaillaan 115 sigmaan ja 125km/h omaan mittariin.

Onko muuten ollut paljon valmistusvikoja riejussa kuten uusissä pyörissä yleensä on?


turha siihen sigmaan on aina vedota gps se nopeuden näyttää. kyllä toi rieju voi katteittensa ansiosta sen 110 ottaa mutta ybr ei

tuliko sulla mieleen että jos sigma on kalibroitu oikein, niin se kans näyttää oikein, mutta gepsi saattaa heittää paikasta riippuen jonkun verran (<- näin muistan lukeneeni).

PS: ite oon n. 180cm ja 76kg, eli en ihan mikään kääpiö ja hyvin tuntuu liikkuvan.

22.9.2006 16:39

kattelin nettimotosta,.. joku oli mällänny riejun.. vois ostaa siitä hyvän motin aihioks.. saisha siitäkii tehoja ku viilais :D
ja niistä rattaista.. aika monessa kavjarissa näköjää käytetää samoja vanteita.. kannattas katella muitten merkkien kautta noita.. ehkä..
nii ja siitä burnaamisesta.. kyllä tuo miula ainaki kolmosella polttaa 6-tontulla ite päällä istuen.. en sit tiiä.. varmaa isommalakii ku ois vaa kumia mitä polttaa :D
voivoi kun tuon sais kiertämää enempi ajossa.. :S

23.9.2006 9:05

porukat lähti viikonlopuks hiitee.. aattelin et nyt on aikaa lukee kokeisii jne.. tais olla virhe arvio. purin eilen katteet irti, muovihitsasin sen katteen ja laitoin viellä metalli liuskan siihe. ei se voi kestää mitenkää, se menee niin ohkaseks. ei oo pojat miettiny tehdessää, kyllä se hajoo vielä muiltakii. ja jos kukaa muu on purkanu perän, ni on huomannu mite helppo tuota on korottaa, oikeestaa iha naurettavan helppoo, tekee vaa mieleisen pituse jatkopalan takahäkin runkokiinnikkeen välii ja kas, perä nousee iha ku itestää :D nojoo.. mut siis eilen erehddyin ottamaan koko putken irti, aattelin et ees maalaan sen ku on ruosteessa.. ei oi pitäny, kyllä se pakoaukko niin onnettoman näkönen on :S se on ehkä 1/2 pakoputken koosta. Näytin veljelle ja tuo ainaki sano et sen kaveri vois näyttää sille vähä vinkuu :D on nimittäi melko turha tehä mitää ennen sen avarrusta :S nii, venttiilien riittävyys on tietty asia erikseen, mut eiköhän nuoki muotoutune ammattilaisen käsissä..putsari tuli myös koluttuu läpi, eipä siinäkää varmaa ahista mikää muu ne ilman oton reiät ja sit ku siinä on aika pitkä se putki kaasarille..Onneks se korvautuu sillä vaparilla. voishan tuon säkällä saaha kiitämää.. Paljo niillä 170cc tt-r sylinteriputki kiteillä oli muute hintaa?

23.9.2006 11:32

dumbbi kirjoitti:... eipä siinäkää varmaa ahista mikää muu ne ilman oton reiät ja sit ku siinä on aika pitkä se putki kaasarille..Onneks se korvautuu sillä vaparilla ...

nii mut ku tuo xt käy ainakin selvästi ihan liian laihalla, niin eikös sitä ilmanottoa kannattas pienentää sillon -> seos rikastus ja jaksas ehkä vetää johonki ylläältä. voipi sitten tietysti olla riejussa ihan eri juttu :D mutta näin yammussa.

24.9.2006 20:55

niin, mut ite ajattelin jo pitemmälle, eli sit ku tulee se kassu kiinni ;) SIT se vois tarvita muutoksia, ja muutenki laitoin tuon vaa tiedoks u on jauhettu "kureista". . eihä tässä niitä oo, kaikki on vaa alimitotettuu :D

25.9.2006 15:46

dumbbi kirjoitti:niin, mut ite ajattelin jo pitemmälle, eli sit ku tulee se kassu kiinni ;) SIT se vois tarvita muutoksia, ja muutenki laitoin tuon vaa tiedoks u on jauhettu "kureista". . eihä tässä niitä oo, kaikki on vaa alimitotettuu :D


mitä kaikkee noi on auttanu/parantanu??? (eli onko pyörä yhtään piristyny)?? ja mitä kaikkee nyt sit oot tehny ja mitä on maksanu?? :):)

25.9.2006 21:15

kuristuksinahan tässä on käytetty rajotettuu puolaa ja kuristettua pyttyä eli pakoaukko liian pieni... juuri vein oman pyöräni 5000km huoltoon niin käskin kysellä teho puolaa ja sitten että meneekö takuu umpeen jos sitä pakoaukkoa avartaisi mutta huoltomies usko ettei vaikuta takuuseen... ja tehopuolan hinnaksi arvioi 70-90 euroa...

26.9.2006 7:27

pioneer2 kirjoitti:kuristuksinahan tässä on käytetty rajotettuu puolaa ja kuristettua pyttyä eli pakoaukko liian pieni... juuri vein oman pyöräni 5000km huoltoon niin käskin kysellä teho puolaa ja sitten että meneekö takuu umpeen jos sitä pakoaukkoa avartaisi mutta huoltomies usko ettei vaikuta takuuseen... ja tehopuolan hinnaksi arvioi 70-90 euroa...


Aatteliks et sitä avarrettas??? :) jos näin on niin kerro millai on vaikuttanu, et kannattaako sen sit tehdä??? :):)

26.9.2006 15:58

Aatteliks et sitä avarrettas??? :) jos näin on niin kerro millai on vaikuttanu, et kannattaako sen sit tehdä??? :):)[/quote]


kyllä mää sen sinne avarrutettavaksi vien jos ei se takuuseen vaikuta...