Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

19.6.2005 11:29

Olipas tänään kivaa, sattui legendaarisia asioita ku cb:stä meinas loppua nopeusmittarista asteikko kesken, uskokaa tai älkää! Tosin alamäki ilman minkäänmoista tuulta mutta silti, päätin kokeilla että mitähän honda menee kun tuntu kulkevan niin hyvin (125-130km/h 10km aiemmin tasasella suoralla) ja eikun hanaa just alamäen alussa, mittari kipus melko mukavasti 130, sitte 135 ja mitäs vittua melkein 140km/h ehkä 137-139 ja sitten pitikin alkaa hidastelemaan kun 80km/h alue :D. Ja kone nauku aika mukavasti.

123aa/turunen: Ootko kokeillu paljo sun honda ottaa huippuja nyt nuilla uusilla hiluilla ja sisäänajo ajettuna? Ja mitkä välit?

20.6.2005 15:52

Tume34 kirjoitti:Olipas tänään kivaa, sattui legendaarisia asioita ku cb:stä meinas loppua nopeusmittarista asteikko kesken, uskokaa tai älkää! Tosin alamäki ilman minkäänmoista tuulta mutta silti, päätin kokeilla että mitähän honda menee kun tuntu kulkevan niin hyvin (125-130km/h 10km aiemmin tasasella suoralla) ja eikun hanaa just alamäen alussa, mittari kipus melko mukavasti 130, sitte 135 ja mitäs vittua melkein 140km/h ehkä 137-139 ja sitten pitikin alkaa hidastelemaan kun 80km/h alue :D. Ja kone nauku aika mukavasti.

123aa/turunen: Ootko kokeillu paljo sun honda ottaa huippuja nyt nuilla uusilla hiluilla ja sisäänajo ajettuna? Ja mitkä välit?


paljo oli kierroksii ku ajoit 140?

20.6.2005 17:10

En pahemmin joutanu kahtelemaan kun oli sellasta pientä mutkaakin siinä tiellä, mutta sen verran mitä pikkusen vilkasin ja äänistä päätellen niin jotain lähemmäs 12k ne oli, ehkä 11 500-12 000, että aikalailla tapissaan ne on ollu, kun CB:hän on rajotettu 12k, ainakaan ite en oo saanu kierrätettyä yli sen (viisari jää hakkaamaan 12 000). Piru kamera ois ollu taskussa, jotenkin kun ois saanu patentoitua kypärää ottamaan videota ois ollu hyvä. Saakos cb:seen jotain "viri"syttyboksia jolla ottas enemmän kierroksia? Kuulemma tuo kone kyllä kestää yli 12 000rpm.

20.6.2005 17:44

Kyllähän tuo mulla ainaki joskus rajuissa kiihytyksissä melkeen sinne 13 tonniin vinkasee. Enkä oo minkäänlaista rajoittimeen hakkaamisilmiötä ikinä huomannut. Hmm.... Oiskohan noissa kahdenlaisia syttybokseja :/

20.6.2005 18:50

Niin, melkein, mullakin sillälailla hakkaa 12k yli ihan vähän. Tietääkseni T-mallista ei oo kiekkoja kuristettu.

20.6.2005 19:01

Mikäs muuten on CB:n öljyjenvaihtoväli? Kun on nyt tullu ajeltua melkeen 3500km niin oiskohan 4000 tai 5000km aika vaihtaa öljyt?

20.6.2005 19:14

Haynesin huoltokirja suosittelee 4k välein, siitä minä ainakin olen pitänyt kiinni, kun tuossa ei ole edes kunnollista öljynsuodatinta, vaikka muuten kyllä nykyaikaisilla öljyillä voisi varmaan pidempäänkin ajaa, mutta sama ottaa varman päälle, kun ei tuohon sitä öljyä kuitenkaan niin paljoa mene.

20.6.2005 19:18

Ok, vaihdetaan sitten 600km päästä.

Minkäs kokoset suuttimet teillä on vakiona ollu? Mulla on nyt paikollaan vielä 88, mutta tilasin 90 suuttimet kun tuntuu käyvän yläkierroksilla aika laihana.

20.6.2005 21:07

toissatalvena ku toi kone laitattetii brandtin ent. asentajalla ni tuo sano että aikanaa ottivat kolari cb koneesta 22000 kierrosta kunnes tuli kiertokanki lohkosta läpi :P hulluja kokeiluja :P aikamoinen mekkala oli kuulemma irronnu myllystä siinä vaihees ja sano myös että ei niissä mitää rajottimia ole, että jos sulla on laitettu jälkeenpäin joku juttu ettei kiihdyttäessä lipsahda?

itse olen pitänyt 2500km vaihtovälinä kun kone pyörii kovilla kierroksilla koko aika ja tm testissä sanoivat tuon vaihtoväliksi

20.6.2005 21:47

22k!? No damn, voihan se vähän vinkua nuilla kiekoilla :D. Tuntuu että jo 12k karjuu niin jumalattomasti että pelottaa että kohta leviää.

Huomenna pitääkin kokeilla (lämpimällä koneella tottakai) että paljokohan se sitten kiertää jos vinguttelee niin loppuun ykkösellä kun voi, tyhjiltään ei kehtaa pahemin kierrätellä yli 8k.

21.6.2005 17:39

Nyt se on sitten kokeiltu, ei se vaan kierrä yli 12k siihen se jää syttyäsä katkomaan. Viikonloppuna tulee video todisteena.

21.6.2005 21:00

jos sulla sitte on laitettu joku oma rajotin sinne ettei pääse lipsumaan, kun 80-luvulla kuulemma kun noita oli niin etenkin kaupungin pyörissä oli paljon konevikoja kun yritettiin pysyä tehokkaampien mbx/rd perässä :(

21.6.2005 21:08

Eipä vaan missään näy omatekosia rajottimia, ei mene johtoja minnekään epäilyttävien näkösiin bokseihin tai muuta. Toisaalta ihan hyvä ettei kierrä yli sen 12k, eipähän pääse hajottamaan konetta ylikierroksilla ja ei tuon tarvihe kiertää yli kahtatoista, kun se potkasee ensmäisen kerran tuossa vähän ennen 7k ja vähän vaisummin 10k, 10k yli kierrättämisellä ei oikeestaan saavuteta kiihyttämisessäkään mitään vaikka paras teho tuleekin 11 400rpm.

Mites nouseeko teijän cb:n keula kovinkin helposti? Ku itellä tuntuu ykkösellä kovasti kiihdyttäessä ja kaasua vähän laskee ja sitten taas antaa kaasua että keula kevenis mukavasti :D, varmaan 150cc hiluilla keulis jo kaasulla, kuitenkin painopiste on aika takana ja keula kevyt.

21.6.2005 21:30

Osaisko kukaan neuvoa mikä mun cb:ssä on vikana. Sain siihen vihdoinkin kipinän, mutta käynnistyy huonosti, koska kone potkii takaisin. Jos se sattuu käynnistymään niin toimii ihan hyvin, mutta kun laskee kierrokset alle ~3000rpm niin potkaisee takaspäin ja sammuu. Syttyä on säädetty ja jako näyttäisi olevan kohdillaan. Ois kiva päästä fiilistelemään kun on noin hyvät kelitkin.

22.6.2005 20:43

Kokeilin tänään ihan mielenkiinnosta yhessä kiihdytyksessä töistä tullessa miten pitkälle tuo honda kiertää, niin kyllä se sen about vähän reilut 13k kiersi mittarin mukaan, ja ei sittenkään vielä tuntunut toppaavan mihinkään rajoittimeen, että olisi vieläki korkeemmalle kiertänyt, mutten viittinyt vanhusta enempää rääkätä.