Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Vs: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

6.9.2014 12:03

Kuulostaa imuvuodolta... kaasarin kurkku revenny?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

6.9.2014 13:15

Puhdista kaasari.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

6.9.2014 20:51

Mutta miten se vika voi vain yhtäkkiä tulla tömähdyksen seurauksena? :nolo:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.9.2014 9:27

Paska tykkää tarttua johonkin ja sitten lähtee tömähdyksen seurauksena liikkeelle :) Puhdista se kaasari, ei kannata heti etsiä ongelmaan vikaa joka oikeasti maksaa jotain.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.9.2014 10:59

Juu no pitääpä koittaa nyt puhistaa ekaksi se kaasari :lol:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.9.2014 14:10

Juu elikkä husse korjaantu pelkästään siitä ku koputteli kaasaria vasaralla ;)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.9.2014 14:48

Avaa nyt ainakin pohjaventtiili ja tyhjennä sitä kautta kaasutin, siellä on roskia jos se alkoi koputtelemalla toimimaan. Kaasarin pohjaventtiilin avaus kannattaa tehdä vaikka jokaisen huollon yhteydessä ;)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.9.2014 17:01

Kertokaapas nyt, että mikä on voinut hussesta mennä?
Aluks oli sitä ylikuumeoireilua, nyt on uutta termostaattia ja silikoonia termostaattikopassa ettei keräisi ilmaa, mutta aina vaan sitä jostain löytyy, eikä nesteet kierrä ja sitten kuumenee.
Kerran parissa päivässä saa ilmata jäähdytysjärjestelmä ja aina löytyy paljon ilmaa.
Olisko tässä nyt voinut joku kannentiiviste tai vastaava mennä? Mikä yleensä pettää ensimmäisenä jos kone kuumenee liikaa?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.9.2014 17:15

Veikkaan kannentiivistettä. Itsellä riejussa suht samanlaiset oireet kun keräs ilmaa järjestelmään. Lämpöleikkasi myös tuon takia :roll:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.9.2014 17:40

Blacklake kirjoitti:Kertokaapas nyt, että mikä on voinut hussesta mennä?
Aluks oli sitä ylikuumeoireilua, nyt on uutta termostaattia ja silikoonia termostaattikopassa ettei keräisi ilmaa, mutta aina vaan sitä jostain löytyy, eikä nesteet kierrä ja sitten kuumenee.
Kerran parissa päivässä saa ilmata jäähdytysjärjestelmä ja aina löytyy paljon ilmaa.
Olisko tässä nyt voinut joku kannentiiviste tai vastaava mennä? Mikä yleensä pettää ensimmäisenä jos kone kuumenee liikaa?
Mulla teki husse aivan samaa ja kannentiiviste oli osittain hajonnut, nyt toimii ku uus tiiviste on 8)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.9.2014 22:38

https://www.youtube.com/watch?v=YBNBtX0 ... u8SiyJx4Cw

Käykää kattoon jos ette oo jo käyny :D


Mut mistä sais oikeet 520 jakoset rattaat ja ketjut? Takaratas ja ketjut pitäis olla punaset :)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

8.9.2014 15:37

Itse tilasin storm-motorilta rattaat ja ketjut, tosin ketjut ovat mustat. Supermotocenterillä on ainakin punaisia ketjuja ja niitähän saa muualtakin. Tässä vielä tietopankin ohjeet: "Mikäli haluaa kestävyyden tai ulkonäön vuoksi 520 ketjut ja rattaat, niin eteen sopii Yamaha YZ 125 1986 mallin 12z eturatas (isompi ei mahdu pyörimään) + lukkolevy tai alkuperäinen sopivaksi viilattu, ja taakse suoraan sopiva on Husqvarnan SMS/WRE/WR 125 mallien takaratas, ja koon voi valita vapaasti.

SMS4/SMR vakio välityksiä lähimpänä on aavistuksen lyhyemmät: 12z eturatas ja 47z takaratas."

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

8.9.2014 16:17

Ebaystä saa halvemmalla ketjuja ja takarattaita. Eturatas sitten stormilta. Itsellä oli 12-48 ja toimivat vallan mainiosti.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

8.9.2014 19:37

Ebaysta juu. Itse sain koko setin 112€ punasena. Tasasin väliajoin linkitellyt tänne mutta nyt ei jaksa. Voi ettiä vanhoista viesteistä jos kiinnostaa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

12.9.2014 13:19

Hussen sivuääni numero 34.5x2. Voisiko kyseessä olla sama kannentiiviste, kun hussen pestyäni nojasin sen tukijalalle niin, että takarengas nousi maasta (rasvaan näin ketjut), pyöritin ykkösellä rengasta ympäri että vesi lentäisi ketjuista yms.
Ei siinä vielä mitään, muttakun nelosella sitten pyöritin vähän kovempaa vähän testimielessä että kuivaisi kunnolla, sammutin ja laskin renkaan niin koneesta päin kuului viheltävää ääntä. Seurasin ääntä sitte jonnekin koneen kylkeen. Voisiko olla, että esim. kannentiivisteen välistä pääsisi paineen kanssa ilmaa pihalle joka luo sen visertävän äänen?
Juuri ilmasin jäähdytyksen taas kerran, ja ykkösellä ketjuja rasvatessa kuulu sama viserrys, joka kuului sitten tyhjäkäynnilläkin jostain pytyn kohalta.. :(

Uusi kannentiiviste on tosiaan tilattu, laskua odotellessa että saisivat lähetettyä.