Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.4.2014 22:54
Onhan se muovia, mutta ei rengas sen varaan jää
15.4.2014 19:11
Oisko kellään änkkää myydä ?
15.4.2014 19:48
Alexir kirjoitti:Onhan se muovia, mutta ei rengas sen varaan jää

Ei,mutta sen täytyt kestää sivulta tulevat iskut.
Mutta meinasin vaihtaa laakerit noihin X mallin vanteisiin.
Eikös eessä oikeella ole yks laakeri ja vasemmalla kans yks.
Takana vasemmalla kaks ja oikeella yks takaa päin katottuna.
Lähteekös nuo helposti irti tyyliin sormella vetämällä?
Ja kannattaako noi laakerit ostaa motonetistä? Jotain koyo/skf merkkisiä. Löytyykös noita muuten muualta kun motonetistä?
15.4.2014 22:13
Skf laakerit pitäs olla ihan hyviä. Löytyyhän noita varmaan melkein kaikista laakereita myyvistä kaupoista (esim. wurth) mut samoja laakereita ne sulle sieltäkin myy
15.4.2014 22:53
Juu kiitoksia tiedosta!
Täytyy ne sitten motonetistä hakea. 30€ menee sinnekkin ellei jpku tiedä mistä saa halvemmalla? En viitsisi alkaa nyt purkamaan ja mittaileen laakereita ja ostamaan laakerikaupasta. Kun en minä kuitenkaan muista missä välissä niitä prikkoja sun muita on.
Ja jos joku osaa tosta laakereitten irrotuksesta vielä kertoo.
16.4.2014 0:13
Tuskin ne ihan sormin vetämällä lähtee. Vastapuolelta kun lyö vasara tuurna yhdistelmällä laakerin reunaan niin pitäisi lähteä.
16.4.2014 16:53
Laakerit on semmonen asia että ei kannata säästää niissä, ei kuitenkaan oo mistään isoista rahoista kyse ja sit vituttaa kun jonnekkin tien päälle leviää

Kokemuksella voin sanoa että jos menet laakerikaupasta laakeria hakemaan niin kannattaa ottaa vanha laakeri mukaan
16.4.2014 19:07
Joo sen takia vaihdankin ne,kun ei ole muuta tietoa kun että niillä on 7200km ajettu.
Mutta mutta tolla toiselta puolelta lyömis konstilla joutuis melkeistään ottaan kaikki rojut ottaan sisältä pois.
Miten te ootte vaihtanu ne?
16.4.2014 21:30
Pinnapulttien pituus ~18,45-18,50cm. Voiko johtua noiden pituudesta, että kannentiiviste alkoi vuotamaan? Uudet tulossa tosin mutta varmuuden vuoksi kysyin. Ja muuten voiko vesipumpun stefan pitävyyttä testata kotikonstein jotenkin?
Edit: On kyl vittu noita vastoinkäymisiä tai sitten vain huonoa tuuria.. Kytkinjousien pultteja kiristelin 11Nm momenttiin ja yhdestä katkes kanta ja pultti jäi sinne.. Noh onneks saa käytettynä 25 eurolla uuden.
18.4.2014 0:54
Moro,
oliko tuo fättiksen laitto sellanen juttu että muuten menee suoraa kunhan vaihtaa kiinnikkeet ja poraa tankoon niille tapeille reiät? Aattelin että vois tuon vakiotangon vaihtaa ajoasennon parantamiseksi..
18.4.2014 2:09
Ne riittää,mutta jos tanko on leveempi tai paljonkin korkeempi tulee johtojen ja kytkimen vaijerin pituudessa ongelmia.
18.4.2014 18:30
Mulla on Timellessin normit kiinnikkeet ja siin sit rentaali tanko (906?) ja ajoasento bueno

mut ei paljoo korkeemmal saiskaa ku vaijerit loppuu aika maximaalise korkeel ny
18.4.2014 19:03
Morjens!
Kaverin puolesta kyselen, että käykö Weeraan suoraan H7 55W polttimo.
Kiitoksia jo etukäteen!
18.4.2014 21:05
Tuskin,kun kanta on H4.
19.4.2014 10:36
Minkäslaista keulaöljyä suosittelette kyseiseen pyörään? Oisko viskositeetiltään 10W hyvää? Paljos tuonne sitten tuota öljyä laitetaan per pumppu, kun tietopankissa lukee 610ml/per pumppu ja ulkomaalaisella sivulla lukee 560ml/per pumppu? Pitää hölmösti ostaa pari purkkia tuota öljyä, kun purkit ovat yleensä sen litran...

Tekeekö tommosella Valvolinen keulaöljyllä mitään, vai pistänkö samantien ~50€ Motulin öljyihin? Tai onko moittimista noista Stormin motorex öljystä kun hintakin suht kohtuullinen?
Pahoittelut hirveestä kyselystä...