Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

28.3.2014 18:49

Mistähän saisi valkoiset tarrat takakatteisiin? Kaikkialta pitäisi ostaa etukatteisiin tarrat samalla.. :|

Tälläiset : http://imgur.com/UMc51qz

Itselläni : http://i.imgur.com/PE2axMv.jpg
Kiitos etukäteen.

Re: Yamaha WR125X/R

28.3.2014 23:28

Uskaltaako näillä ajaa kaasupohjassa vähän pidempääkin matkaa? Ois vaan aika kiva pysyä liikenteessä mukana nyt kun tulee taas nuo 100 rajotukset. Muuten vakio mutta takana on 55 hampikas..

Re: Yamaha WR125X/R

28.3.2014 23:45

Uskaltaa ihan hyvin, ei pitäis olla mitään ongelmaa. Kunhan et kovin montaa tuntia putkeen aja kaasu pohjassa niin ei pitäs tapahtua mitään odottamatonta. :)

Re: Yamaha WR125X/R

29.3.2014 1:47

Olis tarkotus vaihtaa R malliin X mallin smotot. Eli kysymys kuuluu kuinka paljon nopeusmittari rupee huijaan? Ja milläs sitä mittarii voi säätää? Muutan kun speedohealer 4.0:lla.
Eikös tolla SH:lla säädy mukana matkamittari eli kun saa nopeuden kohallee alkaa kilometrit juokseen? Ja saakos tota mittaria nollattua eli saako sen takasin 0km? Jos vaihtais X mallin mittarin.

Re: Yamaha WR125X/R

29.3.2014 7:55

Kaasu pohjassa ajamisesta, mikään moottori ei pitkällä tähtäimellä kestä sitä. Jatkuvat korkeat kierrokset lyhentää männän ja laakeroinnin ikää, moottorista ja sen tyypistä riippumatta. Siinä on yksi syy miksi toisilla mäntä on vaihtokunnossa 20tkm kohdalla kun toiset tahkoaa sillä 40tkm, toki syitä on muitakin.

Jos lähdetään katsomaan yksipyttyisiä nelari kisakoneita ja verrataan niitä katukäytössä oleviin "kestomoottoreihin", yhtenä erona on maksimikierrokset. Kisakoneet laulaa sinne 13000 kierroksille kun kestomoottorit jengaa 3000-5000rpm pienempiä lukemia. Eikä niissäkään maksimikierroksilla ajaminen kasvata moottorin ikää.

Vielä kun huomioidaan missä kohtaa on Minarellin huippuvääntö ja huipputeho niin nekään ei suosi kaasu pohjassa ajamista maksimikierrosten tuntumassa.

Kyllä nämä moottorit sietää hyvin korkeita kierroksia mutta matka ajossa en kierrättäisi konetta jatkuvasti yli 8000rpm. Pojan Beta on välitetty niin että normi matka ajossa (90kmh) kierrokset kuutosella on siinä 7500 paikkeilla. Jos kovempaa haluaa ajaa niin suurin vaikutus tulee bensan kulutuksessa, sataseen kun nostaa vauhdit niin kone kiljuu ja bensaa menee ihan eri tahtiin kun pienemmällä vauhdilla. Eikä se oikein satasta kovempaa jaksa kulkeakkaan, ei sitä 11kw koneella ihan mahdottomia... ;)

Re: Yamaha WR125X/R

29.3.2014 15:13

Voisko joku vähän selventää tota etustefojen vaihtoo? Eli wikin ohjeitten mukaan 1-7 onnistu hyvin, mutta sitten tuo kahdeksas kohta. ''8. Aseta uusi stefa paikalleen'' Mihin toi stefa nyt on tarkotus asettaa? Itellä stefa jäi kiinni liukuputkeen irrottaessa liukuputkea ja keulan alaosaa erilleen, niin onko nyt tarkotus asettaa uusi stefa takaisin liukuputkeen ja kasata päinvastaisessa järjestyksessä? Ja millä ton stefan sitten saa naputeltua/moukaroitua paikoilleen,ettei liukuputki naarmuunnu? Weeran omaa huoltokirjaa ku kattelin, nii ei oikeen sieltäkään selvää saanut, kun ei noita erikoistyökaluja oo :eek:

Re: Yamaha WR125X/R

29.3.2014 20:52

Itte oon abaut kaikkiin pärriin laittanu stefat paikalleen liukuputkea isomalla metalliputkella ja pari kertaa pamauttanu lankun pätkällä paikalleen.Toimii! Kuhan et liikaa voimaa käytä

Re: Yamaha WR125X/R

30.3.2014 13:31

Voi jumalauta tota pyörää taas. Yhen vian saa korjattua nii seuraava tilalle.

Nyt ongelmana ajovalot. Parkit palaa pelkästään, mutta pass nappulasta pitkät kyllä toimii. Tankoa kääntämällä saattaa valot välillä vilahtaa. Mistäpäin kannattais lähtee vikaa ettimään. Maski avattu ja liitokset katottu, samoin tangosta.

Re: Yamaha WR125X/R

30.3.2014 16:40

Veikkaisin, että emäputken seudulla johto poikki.

Re: Yamaha WR125X/R

30.3.2014 18:58

Uusi WR-kuski ilmoittautuu 8)

Tuli haettua tommone WR pari pv sitten, joka oli lähes täysin vakio (kilventelinettä lukuunottamatta). Nyt ideana muokata vähän omaan silmään sopivammaksi :) Suunnitelmissa ois hommata Giannelli änkkä, mutta voisiko joku kertoo miten toi välipilli-liitos kohta hoidetaan? Miten vakio änkän saa irti vakio alkykäyrästä? Pitääkö se vaa vetästä poikki ja tehdä uus väliputki vai mitä? :roll: Koitin etsiä aikaisemmista viesteistä mutta en löytäny :s

Pahoittelut jos tuli väärään topiikkiin :nolo:

Re: Yamaha WR125X/R

30.3.2014 19:13

Ei tarvii mitään laittaa poikki. Änkkä on kiinni alkukäyrässä jollai kiristimellä tms. ja sitten äänenvaimennin tais olla viel rungossa parilla pultilla kiinni. Eli vakioänkkä pois ja Giannellia tilalle, ei oo vaikee homma. Sen runkosuojan tais joutuu myös ottaan pois että sai sielt sen yhen pultin pois? :)

Re: Yamaha WR125X/R

1.4.2014 15:28

Rupee ideat loppumaa nyt ton kanssa. Tanko käännettynä kaikki vasemmalle valo palaa, mut muuten ei. Johtonippuu heiluttelee ja vääntelee ei auta mitään. Ja sellane vielä et eikö valojen sähköt kulje siit akun ohi takaapäin katottuna oikeetaa reunaa lipan alle?


Mistä löytää sähkökaavion tohon pyörään?!

Re: Yamaha WR125X/R

1.4.2014 15:40

Ainaki Yzäriin on saatavilla sähkökaavio, liekkö sit niin hirveesti eroa sähköillä?

Re: Yamaha WR125X/R

1.4.2014 16:12

Sähkökaavio check, missä valorele?

Re: Yamaha WR125X/R

1.4.2014 18:30

Mites virtalukon pohja? Yleensä aiheuttaa sammahtelua joka korjaantuu/ilmenee tankoa kääntelemällä, eikös valotkin mene virtalukon kautta?

E: naksu, on sisäkumit
Viimeksi muokannut LeKe96 päivämäärä 1.4.2014 18:47, muokattu yhteensä 1 kerran