Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

20.6.2013 18:08

Mulla tekee juuri samanlailla tuota pätkimistä. Taitaa olla aika yleistä kotmeissa.

20.6.2013 19:44

Jep, mut milläköhän ton sais korjattua, onko kukaan kokeillut auttaako uuden puolan vaihtaminen mitään? :o ei jaksais rikkinäisel pyöräl ajella ku ei pääse edes täyzii ja joutuu vaihtaa vaihteet keskel piikkiä ni se tekee ajamisesta ja varsinkin isolla tiellä kiihdyttelystä hieman epämukavaa.. xd

20.6.2013 19:55

Vois kokeilla sxd cdi boksia joka antaa kiertäää pidemmälle jos se helpottas.

20.6.2013 21:07

Mites tuon kytkimen kanssa kun paikallaan kierrättäessä ei nyi yhtää vaihe päällä mutta vauhista kun iskee kytkintä pohjaa jää hetkeksi aikaa jurnuttaa ennen kun laskee tyhjäkäynnille. Kuulee selvästi että kytkin ei vaan tarraa kokonaan. Mites tuon ilmaaminen sitte oikee tapahtuu? :D Tod melko samalla tavalla kun jarru mut mineraali öljyä vaa. Ja joku pikku säätö on tossa kahvassakii mut ihan tapissa se.

20.6.2013 22:27

Mulla on aivan samallaista pätkimistä kans ja tässä ois luettelo mitä oon jo kokeillu tai vaihtanu mutta ei oo muuttunu mikskää: tulppa, tuplanhattu, sytytyspuola, cdi boxi, johtojen liitokset tarkistettu, staatorin siirtämistä (sytytyksen aikaistamista), säädöt, läpät, imuvuoto tarkistettu ei ollut, pakoaukko tarkistettu. Eli noi kaikki on koitettu ja ei tässä nyt oikein mitään muuta tule mieleen kun että staattori on paskana mutta sekin on uusittu 60h sitten mutta eihän niistä ikinä tiedä ja jos kytki luistaa mutta tekee samaa myös kytkin pohjassa joten en usko että on kytkimestä vai?

21.6.2013 0:31

Sohoo kirjoitti:Mites tuon kytkimen kanssa kun paikallaan kierrättäessä ei nyi yhtää vaihe päällä mutta vauhista kun iskee kytkintä pohjaa jää hetkeksi aikaa jurnuttaa ennen kun laskee tyhjäkäynnille. Kuulee selvästi että kytkin ei vaan tarraa kokonaan. Mites tuon ilmaaminen sitte oikee tapahtuu? :D Tod melko samalla tavalla kun jarru mut mineraali öljyä vaa. Ja joku pikku säätö on tossa kahvassakii mut ihan tapissa se.

Kytkin ilmataan kotareissa aina alapäästä täyttäen. Lohkon kylessä olevasta kytkinsylinteristä ylin pultti pois ja sen tilalle kierteellä oleva ns. holkki johon liität letkun ja letkun toiseenpäähän mahdollisimman iso lääkeruutta täynnä keulaöljyä. Sitten vaa työnnät niin kauan öljyä ettei kytkinkahvan säiliöön tule enää ilmakuplia ja kasaat kytkimen. Itse oon käyttäny valvolinen keulaöljyä joka toimii tosi hyvin. 8)

21.6.2013 9:35

J00nass kirjoitti:
Sohoo kirjoitti:Mites tuon kytkimen kanssa kun paikallaan kierrättäessä ei nyi yhtää vaihe päällä mutta vauhista kun iskee kytkintä pohjaa jää hetkeksi aikaa jurnuttaa ennen kun laskee tyhjäkäynnille. Kuulee selvästi että kytkin ei vaan tarraa kokonaan. Mites tuon ilmaaminen sitte oikee tapahtuu? :D Tod melko samalla tavalla kun jarru mut mineraali öljyä vaa. Ja joku pikku säätö on tossa kahvassakii mut ihan tapissa se.

Kytkin ilmataan kotareissa aina alapäästä täyttäen. Lohkon kylessä olevasta kytkinsylinteristä ylin pultti pois ja sen tilalle kierteellä oleva ns. holkki johon liität letkun ja letkun toiseenpäähän mahdollisimman iso lääkeruutta täynnä keulaöljyä. Sitten vaa työnnät niin kauan öljyä ettei kytkinkahvan säiliöön tule enää ilmakuplia ja kasaat kytkimen. Itse oon käyttäny valvolinen keulaöljyä joka toimii tosi hyvin. 8)

Juu pittää kattoo jos löytyy kotonta lääkeruiskua :D Ei oo oikee paikat auki nyt juhannuksena et sais tähä hätää :D Mut kiitos!

E: Ei auttanu ilmaaminen prkl. Ei tullu yhtää ilmaa ulos ja kaikki meni niinkun ois pitäny ja kytkimen tuntuma on hyvä mut ei silti taho perkele irrottaa. Mikä tuossa vois nyt olla. 195h Ajettu kokonaisuudessa jotenka en epäilisi kuitenkaan itse kytkintä vaan tätä ilmattavaa helvettiä :D

21.6.2013 15:08

Moro!
mikäköhän voisi olla vikana kun vaihoin enskavanteet alle, smotojen tilalle niin mittari ei ota enään lukemia? menee päälle kyllä jne, mutta ajossa näyttää nopeus koko ajan 0km/h

21.6.2013 15:23

onkos vakio putkessa muuta kuria, kun heti siinä sylinterin jälkeen? jos sen poistaa niiin onko ihan samanlainen kun tt putki?

21.6.2013 16:26

Onhan sinulla magneetti eturenkaan jarrulevyssä?

21.6.2013 20:36

Juupeli6 kirjoitti:Onhan sinulla magneetti eturenkaan jarrulevyssä?

hmm, en tiedä :D? näkeekö sen jostain?
ei kyl mun mielestä smotoissaka ollu mtn magneettia? :o

22.6.2013 0:41

Tutki tarkasti niitä levyjä, niin jossain kohtaa on sellainen pieni magneetti. Tai sitten voi yrittää toisella magneetilla etsiä sitä. Voin huomenna aamulla ottaa kuvan jos et siihen mennessä ole löytänyt.

22.6.2013 1:38

AceFin kirjoitti:Tutki tarkasti niitä levyjä, niin jossain kohtaa on sellainen pieni magneetti. Tai sitten voi yrittää toisella magneetilla etsiä sitä. Voin huomenna aamulla ottaa kuvan jos et siihen mennessä ole löytänyt.

Nopeasti mitä katselin ni ei kyllä omaan silmään osunut sitä magneettia..
Ja joo se kuva olisi todella hyvä! :)
Kiitos jo etukäteen :D

22.6.2013 10:28

No niin, siinä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

22.6.2013 14:21

AceFin kirjoitti:No niin, siinä.

Kiitos! :)