Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
18.7.2013 0:49
Halvin ja nopein vaihtoehto on tilata uusi tai uusvanha lukkosarja. Pelkästä lukosta on hyvin vaikea päätellä sopivaa avainta joten jos ei avainten koodia ole tallessa on vaihdettava lukot joka tapauksessa.
18.7.2013 15:27
Eli olen ite ajellut yamaha DT 09 tämän kesän ja nyt kyllä hiukan kyllästyttää tämä mopolla ajelu ja sen takia olenkin päättänyt hommata kevarin. Honda cbr 125r 12 olisi hakusessa ja aattelinkin kysyä teiltä että onko mitään tyyppivikoja/hyviä-/huonojapuolia?
18.7.2013 17:27
Mites muilla menny etupumppujen stefojen vaihto.
En saa liukuputkia irti sitte millään.
Pohjassa olevaa ruuvia ku kääntää ni pyörii vaa tyhjää, ei auta vaikka laittaa jousen sisään ja painaa pumppua kasaan.
Soitin tutulle mp-korjaamon omistajalle ja sieltä sanottiin että tarvii paineilmalla toimivalla ruuvinvääntimellä avata "naputtamalla".
Oisko kellään muita keinoja kokemuksen kautta?
*Edit: Vein liikkeeseen ja siellä alettiin sitä avaamaan, toisesta lähti pohjaruuvi helposti paineilmalla mutta toisen kanssa saiki sitte vääntää kunnolla. Joku oli vetässy ne joskus liimalla kiinni.
20.7.2013 20:21
Morjens, mistä saattas johtua että mittarivalot eivät pala?
Kaikki muu siis toimii mittaristossa paitsi taustavalaistus.
21.7.2013 11:19
Makezz97 kirjoitti:Morjens, mistä saattas johtua että mittarivalot eivät pala?
Kaikki muu siis toimii mittaristossa paitsi taustavalaistus.
Hei! joku fiksu keksis nyt ton!
Ainut vika pyöräs et oikeen puolen mittarivalot pimeenä. Voisko olla liittimes kontaktihäikkää kun molemmat mittarit oikeelta puolelta pimeenä? Ei jaksas nyt purkaa pyörää tutkimusta varten kun kuitenkin sen verran pieni vika, mutta kyllä mieluusti korjais.
2000km takana ja ainut pieni huoltotoimenpide ketjujen kiristys
Mopolla sai kiristellä 200km välein kun hiekkaa ketjuissa..
21.7.2013 17:28
Olis muutaki pimiänä jos sulake palanunna. 8 ruuvia ja 2 pulttia auki niin pitäs selvitä onko polttimoita menny mittaristosta vai ei.
22.7.2013 18:30
aksim97 kirjoitti:Makezz97 kirjoitti:Morjens, mistä saattas johtua että mittarivalot eivät pala?
Kaikki muu siis toimii mittaristossa paitsi taustavalaistus.
Hei! joku fiksu keksis nyt ton!
Ainut vika pyöräs et oikeen puolen mittarivalot pimeenä. Voisko olla liittimes kontaktihäikkää kun molemmat mittarit oikeelta puolelta pimeenä? Ei jaksas nyt purkaa pyörää tutkimusta varten kun kuitenkin sen verran pieni vika, mutta kyllä mieluusti korjais.
2000km takana ja ainut pieni huoltotoimenpide ketjujen kiristys
Mopolla sai kiristellä 200km välein kun hiekkaa ketjuissa..
Eipä toho monta vaihto ehtoo oo 1. se liitin... 2.lamput palaneet..
22.7.2013 18:35
0meGa kirjoitti:Mites muilla menny etupumppujen stefojen vaihto.
En saa liukuputkia irti sitte millään.
Pohjassa olevaa ruuvia ku kääntää ni pyörii vaa tyhjää, ei auta vaikka laittaa jousen sisään ja painaa pumppua kasaan.
Jep normi pultti pyssyllä noi lähtee, mullekkin sanottiin korjaamolla että tarvii erikos työkalun tuo tänne... sitten modasin kuusiokolo avaimen ite toho kii ja auki
22.7.2013 22:20
Hei. Kysymys liittyen venttiilinvälysten tarkistamiseen kun ois kyseinen toimenpide tarkotus tehä. Mistä porukka on saanut tietyn paksuisia liuskoja, joiden avulla on saanut kartoitettua venttiilinvälykset? Vaimillä ootte mitannut.
T.ensimmäistä kertaa nelaria huoltava
22.7.2013 22:26
Rakotulkin käyt ostamassa ja sillä mitataan, saa esim. motonetistä.
Ja ei ole niin tarkkaa esim. jonkun kiinaskootterin 0,08mm välyksen saa tarpeeksi lähelle kun säätää 0,1mm liuskalla tiukaksi, normaali kun on et oikean kokoinen liuska liikkuu nahkeasti siellä välissä.
23.7.2013 16:27
Mitäs porukka sanoo kun hondassa vuotaa iskari öljyt oikeelta puolelta ulos.. tohon asti se vika kuullostaa stefoilta, muttakun se tulee alapäästä
pultti löysällä vai koko jousi halki?
25.7.2013 23:01
Onko sepossa jotain kuripaskaa putkessa (paitsi katti)?
Kyseessä -09 ruiskucbr.
25.7.2013 23:53
Ei ymmärtääkseni ole. Kattiakaan en menis poistaan kun taitaapi mennä pyörä laihalle. Cepari kulkee vakionakin ihan kohtuullisesti ja virityksillä saat vaan pyörän pois säädöistä (ellet osta 500€ power commander ja säädä sen kanssa). Jos alkaa sit tehontarve yllättää kun oot päässy oikeesti ajaa ni osta 2tahti tai tyydy kohtaloos
27.7.2013 4:55
Ei tarvi Cebariin PC:tä jos putken laittaa. Lambda-anturi kun löytyy niin ECU osaa korjailla karttoja.