Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

29.8.2012 12:02

jake--- kirjoitti:Tuosta johostaki puhuttiin aivan vasta, oliko jopa ihan edellisellä sivulla?

Ootko kuullu ikinä hausta?


Ei kyllä silloin kukaan puhunut minkä värinen se johto on :)

Re: Yamaha YZF-R125

29.8.2012 15:06

|Psychosocial| kirjoitti:ILMANLÄMPÖTILASENSORI

ja sylinteri saa vielä varmistaa asian jos muistaa paremmin mutta muistaakseni oli näin että ECU:hun menevä ruskea johto siihen 10Ohm-1kOhm potikka ja sitten säädetään siitä ensin niin rikkaalle että röpeltää ja siitä aletaan laskemaan vastusta kunnes ei röpellä ja aletaan katsomaan tulpan avulla? ( itse aikanaan tein tyhmästi ja purin pyörää sinne anturiin saakka ja laitoin siihen päähän kun olisi kaiketi voinut ECU:n lähellekkin kytkeä jolloin pitäisi vain penkki irroittaa?)

Sivu 16.

Re: Yamaha YZF-R125

29.8.2012 21:45

240turbo kirjoitti:
|Psychosocial| kirjoitti:ILMANLÄMPÖTILASENSORI

ja sylinteri saa vielä varmistaa asian jos muistaa paremmin mutta muistaakseni oli näin että ECU:hun menevä ruskea johto siihen 10Ohm-1kOhm potikka ja sitten säädetään siitä ensin niin rikkaalle että röpeltää ja siitä aletaan laskemaan vastusta kunnes ei röpellä ja aletaan katsomaan tulpan avulla? ( itse aikanaan tein tyhmästi ja purin pyörää sinne anturiin saakka ja laitoin siihen päähän kun olisi kaiketi voinut ECU:n lähellekkin kytkeä jolloin pitäisi vain penkki irroittaa?)

Sivu 16.


ja tosiaan johdon väri on vähän hakusessa vielä, ei ole varmaa muistia

anonyymi se anturisäätö pitäis vanhan omistajan toimesta olla tehtynä

Re: Yamaha YZF-R125

29.8.2012 22:40

Jalkapyörällä on WR. WR kuskitkin on aika paljon tässä topicissa keskustelleet, koska sama moottori ja ruisku kuin YZF-R:ssä.

Re: Yamaha YZF-R125

29.8.2012 23:13

nii saatana

Re: Yamaha YZF-R125

29.8.2012 23:59

Saatan olla tässä vähän ajan sisällä olla käytettyä yzäriä ostamassa. Ykässä 180cc kiinni (aiempi omistaja kuulemma vaihtanut, muistaakseni 20k kohdalla, nyt ajettu 22k), ja olen myyjän kanssa puhelimessa puhunutkin kertaalleen, elikkä mitä ois hyvä ennen ostamista katsoa?

Pyörä kuulemma tiputtaa muutaman tipan öljyä vaihdepuolen lohkon tiivisteestä aina ajon jälkeen, onko mitenkään vaarallista, ja kuinka helposti tuon korjaisi?
Joo ja toinen kysymys, pyörässä on vakioputki kiinni, ja ajattelin myöhemmin ostaa pyörään jonkun "tarvike"putken, tai vähintään änkän, mutta tarvitseeko ruiskua säätää jotenkin? Näihinhän tarvittiin se dynojetti, mutta ymmärtääkseni se on jo ostettu pyörään.

Ja lopuksi, sattuisko kukaan tietämään kuinka paljon tolla 180cc pannulla sais huippuja jos välityksiä pidentäis? :roll:

Re: Yamaha YZF-R125

30.8.2012 0:02

Riippuu ihan vuodosta, ja jos laakerit ovat kunnossa, niin stefa saattaa olla vaihdettavissa ulkokautta.. Putkiston kanssa pitäisi olla powercommander, jolla säädetään ruisku ns "oikeisiin asetuksiin"..

Re: Yamaha YZF-R125

30.8.2012 0:05

jos vaihdepuolta meinaat vaihdepolkimen puolta, niin "lohko" meinaa varmaa magneeton koppaa? muualla ei ole tiivisteitä paitsi vetoakselin stefa ja vaihdepolkimen stefa. ne on helppovaihtaa. Jos ihan oikeiden lohkojen välistä vuotaa nii huonompi juttu. Voi myös olla lohko halki tosivähän ketjujen irtoomisen tai katkeemisen takia ja sen takia myyjä väittää että tiiviste vuotaisi. paikanpäällähän sen näkee jos pyörä on puhdas että mistä vuotaa. Eipä tuo 180cc paljoa huippuja tuo 5-10km/H noin, mutta on paljon parempi ajaessa kuin vakio koska jaksaa vetää alakierroksilla ja ei tartte rämpätä vaihteita.

putkelle saat säädettyä, jos pyörässä powercommander niin viet penkkiin säädettäväksi mutta jos athena tai malossin ruiskun säätöboxi niin niissä on valmiina kartta myös tehoputkelle

Re: Yamaha YZF-R125

30.8.2012 0:40

vaihde puolen lohkon tiiviste vuotaa aina ajon jälkeen pari tippaa öljyä
Noin lukee myynti-ilmotuksessa, puhelimessa en muistanut kysyä tarkemmin tosta. Pitääpi kysellä vielä tarkemmin.

Kiitokset vastauksista!

Re: Yamaha YZF-R125

30.8.2012 7:55

Minun mielipide on, että jos tollasta vikaa on, niin jätä ostamatta. Vaikka tuntuis, että ei se haittaa, niin se voi haitata sitten, kun itse myyt sitä eteenpäin. Varmasti samaan hintaan on 'parempiakin' pyöriä myytävänä. 180cc ei tosiaan tuo huippuja, kuin sen 5-10 km/h lisää, niin onko se nyt sen arvoista?

Re: Yamaha YZF-R125

30.8.2012 9:15

Joo huippuja kysyin ihan mielenkiinnon vuoksi, ei ne nyt mitenkään tärkeitä ole.

Ja pitää maksaa 150€ enemmän, ja sillä saa 8k enemmän ajetun yzärin. Tuo on nimittäin nettimoton halvin ykä. :s

Re: Yamaha YZF-R125

30.8.2012 9:26

Saanko kysyä, että missä hintabudjetissa pyörit? Sillä jos tahdot hyvän YZF-R:n, niin tahdon vähän epäillä, että vajaalla 2 000€ sitä et saa.

Ja sinä saat sen 150€ kyllä tinkaamalla pois, se on aivan varma.

Re: Yamaha YZF-R125

30.8.2012 11:48

~2000. En oo vielä lukinnu että yzf-r:n ostaisin, sattu vaan iskemään silmään ku toi oli noin halvalla myynnissä. (1600, vähän epäilyttää kyllä noin halpa hinta)

Re: Yamaha YZF-R125

30.8.2012 14:11

Miiggael kirjoitti:~2000. En oo vielä lukinnu että yzf-r:n ostaisin, sattu vaan iskemään silmään ku toi oli noin halvalla myynnissä. (1600, vähän epäilyttää kyllä noin halpa hinta)


Ostahan multa huippukuntoinen yzäri. http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r/1382340 :D

Re: Yamaha YZF-R125

30.8.2012 14:57

No jos haluut tiputtaa hinnasta sen 1/3 ja sitten kuljettaa 658km tänne niin mikä ettei? :lol: