Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

22.5.2012 17:05

Vilkaseppa runkonumero, sen perusteella pitäis löytyä pyörään tehdyt kuristukset. Tuossa listaa niistä

http://www.125ccsportsbikes.com/forums/ ... opic=77128

Re: Honda NSR 125

22.5.2012 22:15

Millanen pinta jarrupaloissa kuuluu olla? Purin tänään takajarrun kun ei meinaa ottaa kunnolla. Paloissa vielä hyvin pintaa, mutta voisko noille tehdä jotain?

Vai onko vika yksikertaisesti siinä, etten ole saanut kunnon paineita takajarruun? :) Yritin aikasemmin ilmata, mutta ei se paremmaksi muuttunut.

Ja jarru siis toimii kun polkasee kunnolla ja hiekalla saa lukkoonkin

Re: Honda NSR 125

22.5.2012 23:29

Kuinka monen kilometrin välein mäntä pitäisi vaihtaa?

Re: Honda NSR 125

23.5.2012 13:18

Mikki_32: Hio jarrupalojen pintaa, saattavat olla lasittuneet.

KalleKuristaja: Neuvotaan vaihtamaan 15tkm välein.

Re: Honda NSR 125

24.5.2012 0:34

Pitäskö ne hioo karheiks vai tasasiks?

Re: Honda NSR 125

24.5.2012 13:02

Mikki_32 kirjoitti:Pitäskö ne hioo karheiks vai tasasiks?


Oman käsitykseni mukaan pinta pitäisi olla karhea, pitäisi kanssa viikonloppuna jarrunesteen lisäyksen yhteydessä hioa jarrupalat.

Re: Honda NSR 125

24.5.2012 17:13

Jarrupaloista jarrulevyihin, mistä sais taakse jarrulevyn? Kun alkaa melko ohut olla tuo 63tkm ajettu.. Tai mistä sais tietää minimipaksuuden? :s

Re: Honda NSR 125

24.5.2012 19:24

Muistaakseni lukee siinä levyssä, en nyt juuri muista mitä se oli mutta pitäis olla siinä. Maahantuojalta varmaan saa jos kipeäksi haluaa itsensä maksaa, tai sit vähemmän ajetusta purkupyörästä vaikka.

Re: Honda NSR 125

24.5.2012 23:18

100e levy maahantuojalta. Ainaki CRM malliin.

Re: Honda NSR 125

25.5.2012 22:42

Saisko vinkkejä tohon jarrupalojen hiontaan, että miten ne saa karheiksi? Jos ei jarrupaloista kiinni niin miksi takajarru ei ota kunnolla? Ilmaa järjestelmässä vai voiko tosta polkimesta säädellä jotenkin sitä pulttia joka menee siihen sylinteriin?

Re: Honda NSR 125

25.5.2012 23:11

Ihan vaan karkealla hiomapaperilla, vaikka tyyliin joku 100. Putsaa jarrulevy bräkleenillä, ja voi siitä jotain vissiin säätää, epäilen eniten tota että ilmaa on järjestelmässä. Silleen ne ilmat saa aika hyvin pois, että nostat sen satulan sitä säiliötä ylemmäs, puukalikka sinne palojen väliin. Ilmalla on tapana paeta ylöspäin ;) Tolleen ite saanu aina ilmattua.

Re: Honda NSR 125

26.5.2012 18:14

satakaksfemma kirjoitti:Ei oikeen tahdo kiihtyä vähänkään alemmilla kierroksilla, eikä ylemmillä suurella vaihteella.
-Tulppa näyttää hyvää seosta
- Välillä buuaa välillä röpöttää, riippuen vaihteesta,kierroksista ja kaasun asennosta
- Kaikki suuttimet kunnossa
- läpät vaihdettu vuosi sitten (puhtaita ja kunnossa)
- Ei rajoituksia (imukaula, putki, cdi)
- tein juuri konerempan
- putki puhdas
- pakoaukon läpät kunnossa
- puristuspaine kunnossa
- uusi mäntä
- tyhjäkäynti ok

Välillä vähän "epäröi" eli nykii tai pätkii. Jos haluaa kiihdyttää joutuu sen tekemään melkein aina normaalia suuremmilla kierroksilla. (kuulostaa minun mielestäni liian pieneltä pääsuuttimelta, mutta se on 135 niinkuin kuuluukin)

Ei kiihdy 5-6 tuhannen kierroksen kohdalla, vaan joutuu lyömään vaihteen alemmas ja kiihdyttämään niin että pääsee noiden kierrosten yli. (ei niin nimenomaisen tarkka, mutta siinä paikkeilla) Mutta toisaalta 4 tuhannesta kiihtyy 5 tuhanteen.

Selitin todella epäselvästi, mutta kysykää tarkempaa infoa. Arvostaisin todella paljon jos keksisitte syyn :) Voisin ottaa videota joskus jos ei onnistu näillä tiedoilla ;)


Runkonumero ZDCJC22D eli italiasta tuotu, eli ei rajoituksia. :s

Re: Honda NSR 125

27.5.2012 13:06

Onko kukaan täällä saanut muokattua kuristettua pakoaukonsäätimen säätöyksikköä kuristamattomaksi? Eli TV-124 loota pitäisi saada toimimaan niinkuin TV-78. TV-124 avaa pakoaukonsäädintä maksimikierroksilla joku 70-80% ja TV-78 kokonaan. Käsittääkseni tuossa TV-124:ssa tulee ulos vain pienempi jännite kuin TV-78:ssa, eli jos jännitteen saisi nostettua jollain komponentin vaihdolla niin lootan pitäisi toimia kuristamattomana?

Löysin asiaan liittyvän jutun ranskaksi (ranskalaisissa ja sveitsiläisissä on nuo kuristetut ohjaimet)
http://www.geneva-racing.ch/~davnav/circuit_v2.pdf
Tuolta löytyy tälläinen kohta:

Kuva

Tekstit translaten avulla suomennettuna:
Alkuperäisellä yksiköllä on seuraavat ominaisuudet (mitattu):
Venttiilit (pakoaukonsäätimen läpät) HI(korkea)-asennossa = 5.2 V; venttiilit Lo-asennossa = 2.3 V. 4.3 V täydellä kaasulla; on selvää että venttiilit eivät aukea kokonaan: 4.3 volttia 5.2 voltin sijaan.

Tuon alapuolella on juttua kuristuksen ohittamisesta, joka hoituisi yhden vastuksen vaihtamisella 1 kilo-ohmista 3,5 kilo-ohmiin. Onko kukaan koittanut tätä aiemmin vai saanko itse mennä koettamaan? :D

Re: Honda NSR 125

27.5.2012 17:39

satakaksfemma: Ookko pakoaukonsäädintä koittanu säätää ja onko oikee säädetty? Kuulostaa iha omalta pyörältä ku säädin sen päi persettä.

Re: Honda NSR 125

30.5.2012 19:05

Kertokaas nyt nopeasti mitä MP-purkaamoita on, joilla myös sivut netistä löytyvät? Yksi osa pitäisi löytää. Joku edellisistä omistajista oli patentoinut takajarrun polkimen pidikkeen (eli se V:n muotoinen alumiinipala, jossa polkimen ja säiliöiden pidikeosa on mennyt rikki) ja nyt se petti. Päätin olla tekemättä uutta patenttia ja hommata suoraan "uuden" palan siihen.