Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
24.11.2011 18:01
Itellä jarrunesteet ihan pikimustaa tököttiä
Pitää tossa talvenaikana vähä laitella maraa kuntoon vähä jokapuolelta...
24.11.2011 18:10
mikä tää on? joku tarakka? Ois ihan kätevä nostella metäs
mut ei se kovin hieno oo...
https://www.facebook.com/#!/photo.php?f ... =1&theater
24.11.2011 18:11
jalkapyörä kirjoitti:Santzuk kirjoitti:Itekkin tuli pyöränlaakerit vaihettua justiinsa.. Polttaako tämä pyörä muilla jarrunesteitä?
Onko sulla varmasti oikeat jarrunesteet? niiden ei pitäisi "palaa" eli sulla kiehuu varmaan?. Suosittelen vaihtamaan jarru nesteet koska sulla on joko väärät tai sulla on kosteus päässy nesteiden joukkoon.
Vaihettu on monta kertaa ja laitettu ohjeitten mukaiset nesteet. Takajarrussa joku suunnittelu virhe..
24.11.2011 19:29
No hyi, en kyllä kehtais omaan pyörään tuommosta laittaa
Nyt kunhan saan tuon pyörän itelle takasin niin vois kehitellä tuommoset nostokahvat takalipan alle. Takarungosta kun ei kauheasti kärsi nostaa, nyt kun on kilventeline vaihdettu itsetehtyyn. Kun nostaa niin kiskoo väkisin myös takalipasta ja mokoma repiää irti aina siinä vaiheessa...
24.11.2011 20:39
santzuk, lähteekö jarrusta tehot ku rupee palamaa? laahaako sun jarru tai jotain? ei pitäis kuumeta noin paljoa. tyhjennä kaikki nesteet sieltä letkuista jos et oo ja sitten uudet, jos jää vanhoja nesteitä joissa on vaikka vettä joukossa
24.11.2011 20:54
jalkapyörä kirjoitti:santzuk, lähteekö jarrusta tehot ku rupee palamaa? laahaako sun jarru tai jotain? ei pitäis kuumeta noin paljoa. tyhjennä kaikki nesteet sieltä letkuista jos et oo ja sitten uudet, jos jää vanhoja nesteitä joissa on vaikka vettä joukossa
Ei lähde tehot, jarru laahaa, siksi kuumenee. Tuossa ylemmässä viestissä sanoin että nesteet vaihdettu monta kertaa.
24.11.2011 21:50
Postijunnu kirjoitti:No hyi, en kyllä kehtais omaan pyörään tuommosta laittaa
Nyt kunhan saan tuon pyörän itelle takasin niin vois kehitellä tuommoset nostokahvat takalipan alle. Takarungosta kun ei kauheasti kärsi nostaa, nyt kun on kilventeline vaihdettu itsetehtyyn. Kun nostaa niin kiskoo väkisin myös takalipasta ja mokoma repiää irti aina siinä vaiheessa...
Juu ei siitä uskalla..
ite oon nostellu siitä takajalkatapista mutta sekin on vähän vaikee..
24.11.2011 22:38
Santzuk kirjoitti:jalkapyörä kirjoitti:santzuk, lähteekö jarrusta tehot ku rupee palamaa? laahaako sun jarru tai jotain? ei pitäis kuumeta noin paljoa. tyhjennä kaikki nesteet sieltä letkuista jos et oo ja sitten uudet, jos jää vanhoja nesteitä joissa on vaikka vettä joukossa
Ei lähde tehot, jarru laahaa, siksi kuumenee. Tuossa ylemmässä viestissä sanoin että nesteet vaihdettu monta kertaa.
Jep huomasin kyllä että sanoit mutta jos sinne jää vähänkin nestettä jossa on vettä nii ei toimi mut ootko tutkinu miks laahaa? Tsekkaappa jarrupalojen liukupinnat ja putsaa ne. ne on yleisimmät viat laahaamiseen
24.11.2011 22:59
Ei mitään hajuu miks laahaa, tuntuu laahaavan monella muullakin. Liukupinnat putsattu.
25.11.2011 13:35
Mulla edellisessä takajarrussa laahasi hiukan johtuen toisesta, moottoria lähempänä olevasta liukutapista, joka jumitti. Ei laahannut paljoa, mutta hitaasta vauhdista alkoi joskus vikisemään vaikkei jarruun koskenut ollenkaan.
Hioin kyseistä liukutappia hienolla paperilla ja heitin päälle ohuen kerroksen kuparitahnaa, auttoi kummasti. Pelkkä hiominenkin voi auttaa, kuparitöhnä kun on valmistettu autoja varten joissa liukutapit ovat hiukan paremmin suojassa sään armoilta, ja tahtoo täten kerätä paskaa tai lähteä pois ajan kuluessa.
Jos tähän ryhdytte niin muistakaa pistää ruuvilukitetta ja kiristää satulan pultit kunnolla. Ei ole kaunista jälkeä kun satula irtoaa ja hörppää vanteen väliin n. 80kmh vauhdista. Osiakin saa mascolta odotella sen 4kk. Itselläni kävi näin, mutta suoritin toimenpiteen irroittamatta satulaa joten ei ollut oma vikani.
Hankalaa se oli, huomattavasti helpompaa ja paremman lopputuloksen saa kun purkaa koko paskan lihoiksi niin että liukutapin saa hiottua kunnolla.
25.11.2011 23:23
Jes, huomenna rieju savusalolta takasi
Ketkä muut aikoo ajaa talven läpi?
26.11.2011 17:38
Minä, mutta luultavasti paljon satunnaisemmin mitä viimetalvena. Esim.kouluun tuskin menen talvella montaa kertaa. Viime talvena tuli kyllä tosi usein mentyä.
matkaa se 20km.. ja kun piikit laitan ni mielummin ajelee suolaamattomilla teillä.
27.11.2011 1:45
Mkah36 kirjoitti:Itellä jarrunesteet ihan pikimustaa tököttiä
Pitää tossa talvenaikana vähä laitella maraa kuntoon vähä jokapuolelta...
Ihmettelin itsekin tätä moista töhnää mitä säiliöistä löyty, huollossa oli huoltomies itsekin ihmetellyt ja kysyny Mascolta onko tämä normaalia ja vastaus oli että "On". Ihmeellistä : D
27.11.2011 18:27
sikil4 kirjoitti:Minä, mutta luultavasti paljon satunnaisemmin mitä viimetalvena. Esim.kouluun tuskin menen talvella montaa kertaa. Viime talvena tuli kyllä tosi usein mentyä.
matkaa se 20km.. ja kun piikit laitan ni mielummin ajelee suolaamattomilla teillä.
Ookko minkälaisilla pakkasilla ajanu? Meinaan vaan että miten pyörä lähtee käyntiin kovilla pakkasilla? Ettei jää koulun pihalle...
28.11.2011 18:40
Postijunnu kirjoitti:sikil4 kirjoitti:Minä, mutta luultavasti paljon satunnaisemmin mitä viimetalvena. Esim.kouluun tuskin menen talvella montaa kertaa. Viime talvena tuli kyllä tosi usein mentyä.
matkaa se 20km.. ja kun piikit laitan ni mielummin ajelee suolaamattomilla teillä.
Ookko minkälaisilla pakkasilla ajanu? Meinaan vaan että miten pyörä lähtee käyntiin kovilla pakkasilla? Ettei jää koulun pihalle...
pidin rajana sen -10. Jos akku kunnossa niin ei varmasti jätä pihalle vaikka olis -20
kunhan muistaa sen talvisuuttimen vaihtaa