Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.8.2011 20:40
Mikäs ratkaisuksi kun tuo mito alkoi yhtäkkiä booaamaan ja sammuja mikäli ajaa ilman ryyppyä alle 4000 kierroksella.. Ja ei ole koneen kylmyydestä kiinni kun tekee pitkän lämmittelyn ja ajamisenkin jälkeen?
21.8.2011 17:28
Löytyykös jostain hintoja miton sivukatteille, tankille ym. Ja hinnat uutena kiinnostaisi enemmän, purkuosat tsekattu jo läpi!
Eli koko oikea kylki, eli takakate, änkkä, iso kylkikate, se pieni musta kate kyljestä, etukate, peili, jarrukahva, tupet, tankki ja tälläistä pientä!
Vai kuulostaako toi jo lunastus peliltä? 2005 vuosimallia eli meneeköhän toi sitten lunastukseen pikemminkin, kuin että alkavat korjata? Onko muilla kokemuksia, kuinka pitkälle vakuutusyhtiö halusi korjata/milloin meni lunastukseen? Eikös raja ole suunnilleen, että lunastavat kun kustannusarvio noin puolet pyörän arvosta? Eikös pelkästään tankki ja se iso kylkikate maksa ihan hunajaa?
21.8.2011 18:34
Heitti tuossa viime viikolla mitosta matkamittari pelaamasta, trippimittari ja nopeusmittari toimii kuitenkin. Käytin tänään mittaristoa irti, ruiskutin vähän aseöljyä ja koitin sörkkiä josko se olisi jumissa -> ei vaikutusta(sadat metrit kuitenkin pyörivät, kilometrit eivät). Onko kukaan purkanut miton mittaristoa? Yritin vetää sitä "matkakennoa" mittarikehyksestä, mutta trippimittarin nollaustappi ottaa vastaan.
Kellään vastaavaa ongelmaa/vastausta ongelmaan tai tietoa miten purkaa mittaristo, jotta pääsisi käsiksi kunnolla noihin pyörijiin?
21.8.2011 18:43
Marc kirjoitti:Heitti tuossa viime viikolla mitosta matkamittari pelaamasta, trippimittari ja nopeusmittari toimii kuitenkin. Käytin tänään mittaristoa irti, ruiskutin vähän aseöljyä ja koitin sörkkiä josko se olisi jumissa -> ei vaikutusta(sadat metrit kuitenkin pyörivät, kilometrit eivät). Onko kukaan purkanut miton mittaristoa? Yritin vetää sitä "matkakennoa" mittarikehyksestä, mutta trippimittarin nollaustappi ottaa vastaan.
Kellään vastaavaa ongelmaa/vastausta ongelmaan tai tietoa miten purkaa mittaristo, jotta pääsisi käsiksi kunnolla noihin pyörijiin?
Itellä trippi mittari pyörii aina 9km asti ja jää siihen, olisi kans ihan kiva tietää pystyykö korjaa vai onko sieltä jokin ratas rikki?
22.8.2011 9:59
JOP-1 kirjoitti:Löytyykös jostain hintoja miton sivukatteille, tankille ym. Ja hinnat uutena kiinnostaisi enemmän, purkuosat tsekattu jo läpi!
Eli koko oikea kylki, eli takakate, änkkä, iso kylkikate, se pieni musta kate kyljestä, etukate, peili, jarrukahva, tupet, tankki ja tälläistä pientä!
Vai kuulostaako toi jo lunastus peliltä? 2005 vuosimallia eli meneeköhän toi sitten lunastukseen pikemminkin, kuin että alkavat korjata? Onko muilla kokemuksia, kuinka pitkälle vakuutusyhtiö halusi korjata/milloin meni lunastukseen? Eikös raja ole suunnilleen, että lunastavat kun kustannusarvio noin puolet pyörän arvosta? Eikös pelkästään tankki ja se iso kylkikate maksa ihan hunajaa?
Lunaripeli 99% varmasti, paikaltaankin kaatuessa menee aikalailla suurinosa lunariin.
22.8.2011 10:04
Lunariin kevyesti. Pelkkä tankkiki varmaan riittäis, mp-rahastuksen hinnoittelun tuntien.
22.8.2011 16:15
Tarviikohan suutinta vaihtaa jos nyt on tehtaan täysteho putki ja ostas teharin?
22.8.2011 19:54
Eikös vääntö ja kiihtyvyys huonone jos vaihdan eturattaan 14->15? Muutenkin joutuu pläräämään vaihteita niin paljon, etten taida ostaa isompaa eturatasta. Korjatkaa jos olen väärässä?
22.8.2011 21:05
Ei ratastukset vaikuta vääntöön. Kiihtyvyyden muutos taas on mielenkiintonen juttu. Kierrosten nousu hidastuu, jos pyörään laitetaan raskaampi välityssuhde. Toisaalta vauhdin nousu on suurempaa per otettu kierros.
22.8.2011 21:47
R.I.P mito <3
tuun tänne avautuu
Nyt vituttaa aivan saatanasti!
nimittäin mälläsin miton komeesti! katteet iha paskaks ! ja jalkatappi ja jarrupoljin vänkyrää!
Sinne meni se ORO mito
!
Vitutus on sanoin kuvaamaton..
pitää ottaa pari ajotuntia lisää , että oppii ajamaa .
22.8.2011 22:19
Rossoneri kirjoitti:Ei ratastukset vaikuta vääntöön. Kiihtyvyyden muutos taas on mielenkiintonen juttu. Kierrosten nousu hidastuu, jos pyörään laitetaan raskaampi välityssuhde. Toisaalta vauhdin nousu on suurempaa per otettu kierros.
Saiskohan Mitoon jotenkin helposti lisää alavääntöä?
Ja jos ymmärsin sua niin huonompi kiihtyy? Aaattelin vaan et jos on muuten tt mut vakiovälit niin kiihtyy huonommin kuin vois vaikka laittas raskaammat välit?
23.8.2011 0:49
Rossoneri kirjoitti:Ei ratastukset vaikuta vääntöön. Kiihtyvyyden muutos taas on mielenkiintonen juttu. Kierrosten nousu hidastuu, jos pyörään laitetaan raskaampi välityssuhde. Toisaalta vauhdin nousu on suurempaa per otettu kierros.
Ratastus vaikuttaa takarenkaalta mitattaessa vääntöön. Jos taas vääntö mitataan kampiakselilta tai viimeistään vetoakselilta, ei muutosta tapahdu.
Moottori itsessäänhän ei väännä juuri mitään. Olisiko ollut Tiede-lehden artikkeli jossa kerrottiin, että ihmiskädessäkin on enemmän vääntöä kuin moottorissa itsessään. Moottorin vääntö saadaan moninkertaistettua laskemalla moottorin kierroslukua moottorin ja vaihteiston, eli ensiövedon, sekä etu ja takarattaan, eli toisiovedon avulla. Huomattavaa eroa vääntöön ei toisiovedon välityksen muuttaminen rattaalla suuntaan tai toiseen tee, mutta eron huomaa siinä, kun tullaan siihen pisteeseen että tietyillä välityksillä ei enään jaksa kiertää "loppuun" asti.
Ja tuohon kiihtyvyyteen, niin tiettyyn pisteeseen asti kiihtyvyys paranee, kunnes ylitetään piste, jolloin välitysten pidentämisellä aiheutettu väännön laskeminen tulee siihen pisteeseen, ettei vääntö riitä enään kiihdyttämään pyörää yhtä nopeasti.
23.8.2011 8:35
No mitä mieltä olette, kannattaako mun vaihtaa yksi isompi eturatas? Se on MP-Racingillä erittäin kallis mun mielestä, 19.90e tais olla hinta.
23.8.2011 13:53
Pasikiainen kirjoitti:No mitä mieltä olette, kannattaako mun vaihtaa yksi isompi eturatas? Se on MP-Racingillä erittäin kallis mun mielestä, 19.90e tais olla hinta.
Osta pois ja kerro kokemuksia.
23.8.2011 14:18
Löysin tallin perukoilta Valvoline DURABLEND 4t (10w-40) öljyä, kelpaako tää vaihteistoöljyks?