Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

16.11.2014 21:12

Oma HM pöllittiin tossa vähän aikaa sitten ja itelle jäi varastoon pyörimään tehtaan TT-putki. Löytyisikö jollain kiinnostusta ostaa?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

2.1.2015 14:12

Oisko kellään tietoa mistä näihin pyöriin saa jarrupaloja, tai ylipäätänsä osia? Finmotohan on se yksi vaihto ehto, vaan tietysti se kallein :roll: En ainakaan itse löytänyt nuita jarrupaloja muualta vaikka kuinka etsin :lol:

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

18.1.2015 12:34

JusHond kirjoitti:Oisko kellään tietoa mistä näihin pyöriin saa jarrupaloja, tai ylipäätänsä osia? Finmotohan on se yksi vaihto ehto, vaan tietysti se kallein :roll: En ainakaan itse löytänyt nuita jarrupaloja muualta vaikka kuinka etsin :lol:


Jarrupalat on todella vaikee löytää tarvikkeena, mutta noita osia saa kyllä esim. honda cr takaratas käy tähän peliin.

Italialaisilta sivuilta kannattaa tsekata, translatekin toimii aika hyvin italia-englanti. ;)

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

19.1.2015 17:48

Miten porukalla jotka uutena ostanu tämmöse ni toiminu? Itel ollu mopona hm joten mienasin pitäskö kevariks kans... Jos semmone tulis ni tottakai tt ja tuorevoitelut pois yms.. Luultavasti kans 154polini pytty ja isompaa kaasaria tarvis pytyn kans varmaa. Mut miten tuo rotax toiminu muilla?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

19.1.2015 19:28

Hyvin toimii ja varmatoiminen kone ko huoltaa oikee.
Eläkä viritö jos et osaa

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

19.1.2015 20:33

Mistähän päättelit että en osaa?
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 19.1.2015 21:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

20.1.2015 0:13

Hmmi kirjoitti:Miten porukalla jotka uutena ostanu tämmöse ni toiminu? Itel ollu mopona hm joten mienasin pitäskö kevariks kans... Jos semmone tulis ni tottakai tt ja tuorevoitelut pois yms.. Luultavasti kans 154polini pytty ja isompaa kaasaria tarvis pytyn kans varmaa. Mut miten tuo rotax toiminu muilla?



Uutena näissä on TT:ksi pistettävänä noita sähkövikoja ilmennyt muutamia, mutta silti on kyllä aivan mahtava peli ajaa ja päästellä kesällä varsinkin.

Rotax 122 -kone on kyllä toimivuudeltaan ja huollettavuudeltaan todella hyvä! Vaikka toi oma Hemmi leikkas kiinni ni oon silti todella luottavainen tähän merkkiin. Antaa lähes joka kerta, kun lähtee ajamaan vieläkin sellasen todella hyvän fiiliksen, kun RAVE aukee ja keula nousee. :lol: Antaa näin vuoden ajelun jälkeenkin vielä kylmiä väreitä kun pääsee baanalle kiihdyttelemään ja jonnet kuolaa kylillä kun ajelet niitten ohi ;)

Oon itseasiassa justiinsa pistämässä tota mun omaa HM:ää myyntiin kunhan saan huollettua myyntikuntoon. (öljyt, takaiskarin huolto, jne perusjutut) Tässä on justiinsa toi 154cc Polini ja 34mm Dellorto valmiina niin ei niihinkään tarvitse rahaa hassata :D

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

20.1.2015 9:12

Viesti kyl kuulostaa enemmä myynti puheelt mut kumminki :) enmä käytettynä varmaa ostais... niin hirvee ristiriitasta mielipidettä tulli tästä rotaxista... Mites ku maahantuoja sano et 154cc pytykans ei tarvi isompaa kaasaria ni onko vaikee saada säätöihi vakiokaasarilla? Entä sit putki et riittääkö perus tt putki
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 20.1.2015 14:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

20.1.2015 10:06

perus tt-putki riittää ainakin omassa ja potkii aika hyvin sekä alhaalta että ylhäältä. Sillä pienemmällä kaasarilla alhaalla ei ollut lainkaan vääntöä alhaalla, mutta kyllä sen säätöihin sai vaikkakin se oli ihan perseestä ajaa alakierroksilla. Positiivisena yllätyksenä tuli kyllä se, että kuinka helposti sain sen kaasarin sopivaks tolle pytylle :D

No siis kyllä tää Rotaxin dissaaminen on jotain hussepoikien kateellista marinaa, jos vaihdat öljyt ajallaan niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Tai ainakaan omassa ollut öljypumpun poisoton jälkeen mitään vikaa, eikä myöskään kaverin sx 125:ssa, jossa sama kone.

PS. Tt-husse vs. tt-rotax - rotax vie ;)
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 20.1.2015 14:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

20.1.2015 18:37

juusooh kirjoitti:perus tt-putki riittää ainakin omassa ja potkii aika hyvin sekä alhaalta että ylhäältä. Sillä pienemmällä kaasarilla alhaalla ei ollut lainkaan vääntöä alhaalla, mutta kyllä sen säätöihin sai vaikkakin se oli ihan perseestä ajaa alakierroksilla. Positiivisena yllätyksenä tuli kyllä se, että kuinka helposti sain sen kaasarin sopivaks tolle pytylle :D

No siis kyllä tää Rotaxin dissaaminen on jotain hussepoikien kateellista marinaa, jos vaihdat öljyt ajallaan niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Tai ainakaan omassa ollut öljypumpun poisoton jälkeen mitään vikaa, eikä myöskään kaverin sx 125:ssa, jossa sama kone.

PS. Tt-husse vs. tt-rotax - rotax vie ;)


No mites onko sulla ollu ongelmia ton polinin pytyn kanssa? Josai luki et uutena leipoo helposti? Mites tuo öljypumpun poisto onnistu? Eks se mee vaa sillai et öljysäiliö pois ja sit vaa öljy tankkii? Tarviiko sille ite pumpulle tehä jotai?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

20.1.2015 21:09

Kyllä tää Polinin pytty ainakin itellä toiminut moitteetta alusta asti. Sisäänajossa ajoin vähän rauhallisemmin ja laiton enemmän öljyä tankkiin kuin normaalisti, laadukkaampi sylkkä tää Polini on varmaan verrattuna esim. Mitakan jne. tarvikepyttyihin.

Öljypumpun pistin kiertämään ympyrää ja ei ole sen kanssa ollut ongelmia sen jälkeen. Jos haluat katkasta johdot/irrottaa öljypumpun kokonaan irti pois "rumentamasta" niin tsekkaa CDI:n porausohjeet sx/rs 125 -keskustelualueelta ja toinen tapa ottaa pois öljypumppu on laittaa vastus, ohjeita tähän löytyi muistaakseni Husqvarna sm 125 -keskustelualueelta. Jokseenkin sama sytytyksenpätkintähommeli kuin tässä mopedissa, johtuu varmaan kaasarista kun on sama ja se kaasuasennontunnistin hommeli täysin samaa perua.

Ja tosiaan niille HM:n ostoa miettiville, kannattaa ostaa. Ja toisena, että keväällä tulossa myyntiin oma hemmi ;) ;) ;) :lol:

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

22.1.2015 16:58

JusHond kirjoitti:Oisko kellään tietoa mistä näihin pyöriin saa jarrupaloja, tai ylipäätänsä osia? Finmotohan on se yksi vaihto ehto, vaan tietysti se kallein :roll: En ainakaan itse löytänyt nuita jarrupaloja muualta vaikka kuinka etsin :lol:


Maguran 4-mäntäiseen jarrusatulaan menee pienellä muokauksella SBS 866 jarrupalat, jotka on alunperin KTM XC 450. Itse "jarrupalan materiaalia" ei tarvitse muokata riitää että sen "alusrautaa" muokkaa.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

23.1.2015 21:40

Hmmi kirjoitti:Mistähän päättelit että en osaa?


Eikai se sanonu että etkö osais, vaan ei kannata jos ei osaa ;)

Miten on, ite laitan tuon 34mm kaasarin. Pitääkö kaasuasennon tunnistin ohittaa? Joku tapa oli ohittaa se jotenkin rautalangalla kiertää ja jotain en muista enää :lol: Vaan voiko sitä ohittaa jotenkin muuten?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

25.1.2015 18:31

JusHond kirjoitti:
Miten on, ite laitan tuon 34mm kaasarin. Pitääkö kaasuasennon tunnistin ohittaa? Joku tapa oli ohittaa se jotenkin rautalangalla kiertää ja jotain en muista enää :lol: Vaan voiko sitä ohittaa jotenkin muuten?


Itse irrotin vaan sen kaasuasennontunnistimen ja toimi ihan normaalisti tai no "vikana" voidaan sanoa se, että alko vilkuttaan sitä valoa siinä keltasen valon yläpuolella. Voi sen tietty jättääkkin siihen roikkumaan jostakin kiinni. On muuten aika perseestä sen VHSB 34 -kaasarin laitto sinne ahtaaseen koloon :D

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

26.1.2015 16:24

aa okei! :D Miten muuten ite laitoit sen kaasarin sinne? Ite vähä leikkasin sitä ecun telinettä, ja muovihitsillä sillain kylelleen kiini siihen niin hyvin mahtuu nytte kaasari. :D