Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

28.2.2007 12:20

USD keulan SAI ainakin scramplesta hintaan 100 eukkia, mun galleriassa on mankista (usatec) missä on sellainen keula.

http://www.scramble.fi/
Soittoa ja kysymään vain.

E:mulla jo toista kertaa väljääntynny rattaan puoleinen laakeri pesäke, Kemiallinen metalli kestää. *ps. tulin tähän postaa koska onhan mullakin nyt 125 kone :D

28.2.2007 15:24

skytta2 kirjoitti:USD keulan SAI ainakin scramplesta hintaan 100 eukkia, mun galleriassa on mankista (usatec) missä on sellainen keula.

http://www.scramble.fi/
Soittoa ja kysymään vain.

E:mulla jo toista kertaa väljääntynny rattaan puoleinen laakeri pesäke, Kemiallinen metalli kestää. *ps. tulin tähän postaa koska onhan mullakin nyt 125 kone :D


Et oo koskaan ajatellu laakerilukitetta sinne änkeä jos on kerta väljän tuntunen? Ehkä hieman liian tiukkaa kamaa toi kemiallinen metalli, jos ajatellaan tulevaisuuden laakerin vaihtoa :D

ja tänne 125cc topikkiin vois omasta mielestä 50 masai pojatkin postailla kun nämä masait eroaa pelkällä koneella toisistaan.

ja tosta usd:stä senverran että, onko ohjauslaakeripesät masaissa samanlaisia kuin mankissa? Joku vois pelimerkkejä omistaja vois homman selvittää ja tarinan mukaan pari kuvaa ja hassua mittaa laittaa?

Skytta vois hommaa selvittää kun kerran tollanen keula löytyy jo valmiiksi? ;)

erityisesti kiinnostaa ton usd keulan vanne/levyn kiinnitys patentti alapäässä. Jos hirveen vaivan joutuu näkemään niin sit ostan suoraan saksata bolt on keulan 250e :D

28.2.2007 23:14

Ne laakerit tais olla sellaset kartiomaiset (neuloilla).



Ainakin kun jannen (usd keulan omistajan) kanssa katseltiin kuumana kesäpäivän että menis masain jarrupuristin ja muut hempeet kiinni, mutta voin huomenna napata kuvan siitä etupäästä!


Ehei, siihen laakeri pesäkkeeseen ei olisi auttanut laakeri liimat, eikä muut erikeepperit. Ensin kem metallia, ja sitten viila käteen ja työtämään, vielä voi hyvin vaihtaa laakerit tulevaisuudessa.

1.3.2007 19:14

skytta2 kirjoitti:Ne laakerit tais olla sellaset kartiomaiset (neuloilla).



Ainakin kun jannen (usd keulan omistajan) kanssa katseltiin kuumana kesäpäivän että menis masain jarrupuristin ja muut hempeet kiinni, mutta voin huomenna napata kuvan siitä etupäästä!


Ehei, siihen laakeri pesäkkeeseen ei olisi auttanut laakeri liimat, eikä muut erikeepperit. Ensin kem metallia, ja sitten viila käteen ja työtämään, vielä voi hyvin vaihtaa laakerit tulevaisuudessa.


kartiorulla laakerit laitoit?

Kuulat kyllä hieman kestävempiä omasta mielestä, varsinkin nopeasti liikkuvissa osissa.

usd jutusta tulossa tarinaa ja kuvia?

2.3.2007 11:20

[quote="jarez"][quote="skytta2"]Ne laakerit tais olla sellaset kartiomaiset (neuloilla).



Ainakin kun jannen (usd keulan omistajan) kanssa katseltiin kuumana kesäpäivän että menis masain jarrupuristin ja muut hempeet kiinni, mutta voin huomenna napata kuvan siitä etupäästä!


Ehei, siihen laakeri pesäkkeeseen ei olisi auttanut laakeri liimat, eikä muut erikeepperit. Ensin kem metallia, ja sitten viila käteen ja työtämään, vielä voi hyvin vaihtaa laakerit tulevaisuudessa.[/quote]

kartiorulla laakerit laitoit?

Kuulat kyllä hieman kestävempiä omasta mielestä, varsinkin nopeasti liikkuvissa osissa.

usd jutusta tulossa tarinaa ja kuvia?[/quote]

Kuten jo aijemmin sanoin, Janne omistaa keulan ja piti sitä usatecissaan, ja se olisi hyvin käypä masaihin ainakin jarrunkiinnikkeiltään ja aika varmasti muutenkin rengas kävisi suoraan.
Pyynti hinta oli muistaakseni 50e? Keula on ainoastaan yhdestä kohdasta rikki, jompi kumpi akseliin tuleva musta juttu meni halki (syy: janne on suuren suuri bomber mikä ei pidä mopostaan kovin hyvää huolta)
http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/12071


Laakerit ovat vakiona masaissa kartiorullalaakerit, korjatkaa jos muistan väärin.

Eilen vaihdoin tuohon 125cc koneeseen stefat kun vuoti kun polttoaine hana.

2.3.2007 12:49

Kuulaakerit on masaissa vakiona, edessä ja takana.

"Eilen vaihdoin tuohon 125cc koneeseen stefat kun vuoti kun polttoaine hana." <- ? :D

2.3.2007 13:08

kone vuotanu ku polttoaine hana ;)

2.3.2007 14:14

MiikaZz kirjoitti:kone vuotanu ku polttoaine hana ;)


AHAA! Kiitos tulkkauksesta :D

toi "kunkun" ilmaisu hämäs hieman.

Tuli tänään 34 takaratas(59e), 20tyhjäkäyntisuutin(3,9e), 120,130 pääsuuttimet(2x3,90e), etulevylle uudet pultit(1,1e/kpl), magneetilla varustettu ja elaksoitu tagewan öljyproppu (17e) tilattua finnmotolta.

yhteishintaa postien kanssa 98-102e.

Eli masain "viritykseen" mennyt pikaisesti laskettuna nyt noin 452e :D

2.3.2007 19:44

Jeps hyvä, ilmoita siitä kulkemis puolesta sitten :) Sain uutta kuvaakin omaan galleriaan.

4.3.2007 2:41

Tänään olis tarkotus yrittää nokan vaihtoa toiseen kertaan, tälläkertaa virallinen valvojan, faabion haen paikalle antamaan tyylipisteitä ja vinkkejä ensikertalaiselle jos herra on toimintakykyinen villin lauantain jälkeen.

Nakertaa, kun ei saanu finnmoton pakettia viikonlopuksi tallille. Eli ensviikolla luvassa sitten välien vaihto ja testin alle lähtee 120 pääsuutin ja 20 tyhjäkäyntisuutin. Toivottavasti ei röpötä (vakioputsarin kanssa)

Voihan malossiakin sovitella imupuolelle jos ilmansaanti on heikon tuntusta.

Jos näin tekee niin sitten 115 ostoslistalle, koska vakioputsarin oon todennut "todella" hyväksi, sopivuudeltaan ja suodatus ominaisuuksiltaan.

Huippuja/nopeuslukemia 15/43 väleillä päästään heti kokeilemaan kunhan päätiet kuivuvat, kun kiinnostus täys 10 ruveta tota masaita pesemään/vahaamaan uudestaan.

Jos nopeus ei miellytä niin sitten 17/43 välit alle ja kokeilemaan, mielessä olis kompromissi kiihtyvyydessä ja huipuissa. Mitään järjettömiä touring matkoja masailla ei muutenkaan ole tarkotus ajaa.

Pieni pirulainen pestävä tuo masai, hammasharjallekkin saa antaa töitä urakalla jos parit paskakelit vetää läpi urheasti.

(Otan osaa zugen pesemis urakalle keväämmällä :D )

Jos nopeus ei miellytä niin sitten 17/43 välit alle ja kokeilemaan, mielessä olis kompromissi kiihtyvyydessä ja huipuissa. Mitään järjettömiä touring matkoja masailla ei muutenkaan ole tarkotus ajaa.

Tulpanhatulle/johdoille pitää myös sähköteippiä antaa , että tuo liikenteen seassa ajaminen sujuisi ongelmitta ja ilman turhia hyytymisisä pikkusateella.

Meinas usko jo loppua viimereissulla kun ~20km ajo yhteen soittoon 4hyytymisen innoittamana sadekelillä. Tulpanhatun juuri päästää oikein runsaasti vettä tulpan juureen ja siinä sit oltiin tienposkessa katseista keräämässä.

4.3.2007 17:20

Doddiiih tuli vähän "tuninkia" laitettua. Polisportin mmx,Uudet tupet,Renthal stonganpehmuste ja sigma bc1200. Maski istuu ainaskin kuin nenä päähän.. Galleriassa kuvia! :)

4.3.2007 22:42

zuge
Jees hyvä maski valinta! ;)


jarez
mulla myös kokoajan pätkii sateella ja sammuilee, nyt tänään 1,5 km matkan aikana tankkaamasta -> kotiin masai kerkes sammua 2 kertaa ja aina saa hetken odottaa että se lähtee taas käyntiin.

...Ja laitoin tänään samurain iskarin masaihin vähäksi aikaa, mikä oli todellakin liian tiukka masain haarukalle, ei joustoa ollenkaan.


E: hyvin moni on mennyt muokkaamaan jo vakio tarroja, mutta jos joku ei olisi mennyt muoks muoks niitä vaan haluaisi myydä ne minulle niin yv:eetä vain ja sopimaan hintaa!

4.3.2007 22:48

Ilmeisesti tyypillistä tuo sateella ja muuten märällä kelillä hyytyminen noille Masain pienemmillekin, katselin vain viime viikolla, kun oli 50cc versio hyytynyt tien laitaan :P

5.3.2007 10:51

hommahan hoituu tienpäällä pelkällä tulpanhatun kuivaamisella, sillä taas pääseee muutaman km eteenpäin :D

5.3.2007 14:23

jarez kirjoitti:hommahan hoituu tienpäällä pelkällä tulpanhatun kuivaamisella, sillä taas pääseee muutaman km eteenpäin :D

Mulla ollu smaaa vikaa mankissa. Kannattaa suojata jollain se tulpanhatun ja tulpanjohdon sauma.