Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
13.6.2005 20:16
Turbo kiinni niin varmasti vetäsee sen 160 km\h.
Ei mene yksin turbolla sataakuuttakymppiä, teharilla ja isommilla kanavilla ja kaasareilla ja väleillä ei mahdoton ajatus.
Nyt kun tuota rahhaa näyttää tulevan aika hyvin, oon miettiny että mitähän jos ihan tosissaan laittasin 20mm kaasarit kiinni, auttaskohan yhtään mitään?
Sitte ehkä myöhemmin kesällä jos rahaa löytyy niin jos tilais ranskasta sellasen 150cc sylinterisarjan, luulis sitten jo cb:n lähtevän jonnekin.
13.6.2005 20:31
Minkä verran maksaa 150cc sarja sielä Ranskassa? Onko esim. -74 vuosimallin CB:ssä pytyt yms. samat ku näissä uudemmissa mitä teillä on? Vai onko suurikin osa tekniikasta vaihtunut? Minkä kokoset kaasarit on vakiona? Mistähän löytäs tietoo enemmän niistä vanhemmista CB:istä, semmonen ois nääs tiedossa, tiijä sitte pitäiskö se nelari vihdoin ja viimein hankkia..? Kertokaa mitä tulee ottaa huomioon ku tuommosta nelaria/CB:tä lähtee ostamaan?
13.6.2005 23:59
tonza19 kirjoitti:Minkä verran maksaa 150cc sarja sielä Ranskassa? Onko esim. -74 vuosimallin CB:ssä pytyt yms. samat ku näissä uudemmissa mitä teillä on? Vai onko suurikin osa tekniikasta vaihtunut? Minkä kokoset kaasarit on vakiona? Mistähän löytäs tietoo enemmän niistä vanhemmista CB:istä, semmonen ois nääs tiedossa, tiijä sitte pitäiskö se nelari vihdoin ja viimein hankkia..? Kertokaa mitä tulee ottaa huomioon ku tuommosta nelaria/CB:tä lähtee ostamaan?
400e näkys olevan hintaa, osote:http://www.unlimited-power.net/anglais/homepagejc.htm ja tuolta rebel 150.
Muistaakseni CB:n kone uudistui radikaalisti vuonna -77, on aika tuurikauppaa että käykö uudemman cb:n pytyt yms. siihen. Kaasarit on vissiin vakiona 16mm.
Kato että savuttaako se, ja jos savuttaa niin miten paljon ja miten, eli kylmänä muttei lämpimänä yms. ja tarkistelet että syökö se muuten öljyä tai vuotaako se mistään, kulutusosia kattelet ja renkaitten laakereita, kuuntelet kuuluuko koneesta ylimääräsiä ääniä tjsp (nelareille luonnollista jos sieltä kuuluu jtn kilinää ja muuta ääntä, kunhan ei vaan oo liian voimakasta). Sinuna harkitsisin vähän uudemman cb:n ostoa, nuissa vanhemmissa on ollu vähän lämpenemisongelmia sun muuta.
Btw tänään katoin että on se isän ex-cb joka makaa tallin vintillä purettuna, ollu aika hurja peli, kuitenkin kaasareita viilailtu, 2-1 putkisto, mutta välitykset, 15/48, on saattanu cb pikkasen kiihtyä nuilla väleillä
. Pitää joku kaunis kesäpäivä ruuvata se 48 rissa omaan hondaan ja kokeilla että lähteekö.
14.6.2005 0:18
Jep, kiitos noista vinkeistä. Niin siellä vissiin se nokkaketju jne. vähän voi pitää ääntä. Jos CB tulee, niin sillon se on tommonen vanha, IMO paljon hienompi ku nämä uudet ja 'modernit'
14.6.2005 8:04
Kieltämättä vanhemmissa cb:eissa on jotain tyyliä mitä ei näistä uusista löydy. Mutta silti ostin ite deluxen koska siinä on sitä -80 lukumaisuutta joka minuun vetoaa.
Niin, nokat sun muuthan siellä ääntä, jos nokkaketju on löysällä tai se pitää vaihtaa se pitää sellasta aika häiritsevää kilinää/sirinää isommilla kierroksilla. Niin, ja katso myös että pyöriikö se tyhjäkäynnin kunnolla, jos se käy nätisti ja tasasesti niin sillon pitäs olla kaiken kunnossa.
14.6.2005 20:52
Tulipas juuri putsattua kaasarit hondasta, nyt pelittää melko hyvin. Sitten, minkäs kokoset imukanavat teillä on vakiona cb:ssä ollut? Kun ihteeni pikkasen arvelluttaa kun imukanava on 23mm, että olisko siinä jopa työstetyt kannet.
Ja kaasarit näkyy olevan samanlaiset ovaalit kuin vanhemmassa cb:ssä, alan varmaan suunnittelemaan niitä 20mm kaasareiden patentointia, ei loppujen lopuksi ole iso urakka, tarttee vaan tehä sopivan kokoset soviteholkit imukaulan ja kurkun väliin kun tänään vähän samalla mittailin papiskan 20mm lorton mittoja. Ja samoin soviteholkit myös ilmanputsarin liitokseen, ja sittenpä se onkin siinä. Pitää vaan löytää jostain 2kpl kaasareita.
15.6.2005 20:43
Tume34 kirjoitti:Tulipas juuri putsattua kaasarit hondasta, nyt pelittää melko hyvin. Sitten, minkäs kokoset imukanavat teillä on vakiona cb:ssä ollut? Kun ihteeni pikkasen arvelluttaa kun imukanava on 23mm, että olisko siinä jopa työstetyt kannet.
Ja kaasarit näkyy olevan samanlaiset ovaalit kuin vanhemmassa cb:ssä, alan varmaan suunnittelemaan niitä 20mm kaasareiden patentointia, ei loppujen lopuksi ole iso urakka, tarttee vaan tehä sopivan kokoset soviteholkit imukaulan ja kurkun väliin kun tänään vähän samalla mittailin papiskan 20mm lorton mittoja. Ja samoin soviteholkit myös ilmanputsarin liitokseen, ja sittenpä se onkin siinä. Pitää vaan löytää jostain 2kpl kaasareita.
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=7051
tuoltapa yksi kaasutin!
15.6.2005 21:28
No näkee sen siitä kanavasta, että onko sitä työtetty, vai ei. Taskulampulla, kun vaikka kattoo ja sormella tunnustelee niitä kanavien seinämiä, ni huomaa kyllä onko se valun jäljiltä, vai onko seitä jollain lastuavalla työstökoneella työstetty. Alunperin siellä on kaikissa kanvissa molemmissa runoissa semmoset about 0,5-1mm valupurseet ja se kanvan pinta on semmonen hieman rypyläinen.Lisäksi ei myöskään ne metalli-imukaulat, jotka kantta vasten tulee, niin istu siihen kanavaan ihan täydellisesti, eli siinä on vähän porrasta(imuaukko hieman imukurkkua isompi). se halkaisija on kyllä muistaakseni aika lähellä tota 23mm.
Veikkaan kyllä, että ei tommosia tavallisilla luistikaasuttimia vaihtamalla saa vastaavaa hyötyä tehoihin, lisäksi säätäminen voi olla aika työlästä, eikä silti toiminta ole varmastikkaan paras mahdollinen. Jostain jos sai semmoset alipaine kalvokaasuttimet, joita noissa uudemmissa ulkomaan 125 cb:issä on, niin kaasuun vastaavuus saattaisi parantua ja kaasun kärsisi pistää heti pieniltä kierroksilta pohjaan paremmin, kuin alkuperäisillä luistikaasuttimilla.
16.6.2005 19:29
Ja minäkun luulin että cb menee ainakin 150km/h kun laitan 20mm kaasarit
.
Vakavammin: tottakai minä olin tietoinen että tehoja ei tule tulemaan ku korkeintaan 1-2hp, ja nuokin luvut aika optimistisia. Mutta en minä tehojen takia oo niitä kaasareita laittamassa, vaan lähinnä rakentelun ja säätämisen ilosta (ok, tykkään rassailla kauheasti ylimäärästä, i'm weirdo). Se että luultavasti pitää säätää jumalattomasti ei ole ongelma, kun rahaakin löytyy suuttimiin sun muihin. Itsetehty on aina itsetehty. Ja, tavotteena on löytää sellaset 4t kalvokaasarit, mutta kun tahtovat olla kiven alla ja/tai stanan kalliita :/. Yks kaasari on jo tiedossa varmaan käyn lauantaina hakemassa sen tuosta naapuripitäjästä.
Kyllä ne taitaa ihan vakiokanavat olla, vaikkakin se kanavan pinta tuntu aika sileältä, mutta imukaulat ei natsaa ihan täysin niihin.
16.6.2005 23:31
Nojoo, nyt alkaakin purkaamoilta 250 rebelin sylintereiden+kansien kyseleminen, käyvät varmaankin ihan suoraan cb:hen kun kuvia vertailee:
125cc:
http://predator.bikepics.com/pics/honda ... 276312.jpg
250cc:
http://www.bikepics.com/pictures/344778/
no daamn, tuollasethan sitä pitää saada ja kannet työstöön sitten.
17.6.2005 9:59
Joo. Minäki huomasin saman asian jo sillon, ku veljelle meinattiin cb:tä ostaa, joskus 6 vuotta sitten. En oo kuitenkaan jaksanu perehtyä asiaan, koska en halunnu tuota kuutiotilavuutta kasvattaa tuosta cb:stäni. Jos tarkotuksena ois ollu keinolla millä hyvänsä kasvattaa tehoja tuosta, niin olisin varmaan jo hommannut tuollaiset 250 rebelin sylinterit ja ne porauttanut isoimpaan ylikokoon. Myös virinokan teettäminen kävi mielessä, mutta kun kyselin hieman noilta eri virittäjiltä noita nokkien hintoja, niin puolet säästöistä ois siihen uponnut, joten enpä viitsinyt investoida.
17.6.2005 18:25
Miksi isoimpaan ylikokoon? Ei varmaan enää ole nuissa kuutioluokissa parilla millillä väliä, pystyypähän joskus hamassa tulevaisuudessa sitten porauttaan pytyn ilman putkien vaihtoa.
Paljon maksaa nokkien teettäminen? Miljoonia?
Sellanen 40hp tehot alkas varmaan olemaan jo ihan passelit cb:lle, ja jälleen vertailukohteena Kawan 250cc nelari jossa 40hp. Luulis ettei enää näsärit sun muut ohi mene katuvaloista lähdettäessä.
CB:n kone varmaan kestää hyvin viritystä, varmaan 150cc hilutkin kestää kivuttomasti, tiiä sitten miten käy jos turbon/muun ahtimen innostun värkkäämään.
17.6.2005 19:14
muistaakseni 250cc rebellissä oli eri iskunpituus kun 125cc versioissa :/
17.6.2005 19:32
Pistoolisankari kirjoitti:muistaakseni 250cc rebellissä oli eri iskunpituus kun 125cc versioissa :/
Tuskin on montaa milliä pidempi kuin 125cc, ja vaikka oiskin niin kyllä 200cc:kin riittäs minulle, tai ees 170cc.
18.6.2005 22:56
Löytyykös teilä muuten änäreistä reikiä loppupillin ympärillä, vai onkos ne ite porattu niinkun vähän epäilen, ku kaverin cb:ssä ei ole niitä reikiä. Kolme kappaletta, laitoin galleriaan kuvan, sen suurentamalla näkyy ne reiät rajasin paintilla ympyrät niitten ympärille.