Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

20.7.2005 19:48

Pooka kirjoitti:Tuli tässä laitettua itelle tessun mäntä ja hyvin tuntuis pelaavan, mut mut.. Siinä on sellainen ongelma, että vapaalla/kytkin pohjassa jos nostaa kiekkoja yli 5500 niin se alkaa vetää niitä itekseen ylös eikä laske jollei sammuta. Olisiko jollain neuvoa? Ei pitäisi saada mistään ilmaa.

Luisti on pari kertaa jummittunu ja tehny saman tempun. Eli katot että se on puhdas, oikeassa asennossa ja liikkuu vapaasti kaasarissa.

21.7.2005 14:36

elikkä mites noi gamman iskarit saa irti että saa stefat vaihettua kyllä mä jouset sain irti mutta se ala kuusiokolo vaan pyörii tyhjää?

21.7.2005 21:01

kiitos muuramelainen, kokeilen ja jos ei onnistu niin kyselen lisää. onko a1 rg:ssä pakoaukonsäädin toiminnassa??

21.7.2005 21:25

Pitäis olla, prikalla ne on vaan pakoputkesta kuristettu. Rekisteriotteesta sen näkee.

Eightbåll2 kirjoitti:elikkä mites noi gamman iskarit saa irti että saa stefat vaihettua kyllä mä jouset sain irti mutta se ala kuusiokolo vaan pyörii tyhjää?

Jonkun pitkän ohuen kappaleen (esim. betonirauta) päähän pultti 14mm kannalla, siis kanta edellä, näin sen ite tein. Se sisään vastakappaleeksi. Tota pultin kokoa en mene kuitenkaan vannomaan, mutta näin muistelen. Kannattaa tarkistaa sisäputket huolellisesti, jos ne ei ole kunnossa niin menee koko urakka hukkaan.

EDIT: Kyseinen laite löytyy edelleen autotallista, kanta onkin 13mm. Tämä on kuitenkin toinen versio, muistelen edelleen, että ensimmäinen oli 14. 13 millisellä se kuitenkin aukeaa, sitten näkee, mikä sen olis pitäny olla.
Ei ollut sillä hetkellä hitsauslaitteistoa paikalla, vedin pari reikää pulttiin ja rautaan ja rautalangalla yhteen. Ihan vaan rakennusvaihtoehtona...

21.7.2005 22:22

käykääs galleriassa kattomassa mallia rg takakatteiden muokkauksesta:)

21.7.2005 22:49

sanokaapa paljon kannattas maksaa vakiokoossa olevasta Rg sylinteristä?

26.7.2005 16:48

Sanokaas, hajottaako pari kertaa porattu rg:n pytty männärenkaita? Tällästä huhua kuulin... Pitääkö rg:tä mutenkin olla kokoajan korjaamassa, vai kestääkö ne, n.40tkm ajetut?

26.7.2005 18:19

Jake` kirjoitti:Sanokaas, hajottaako pari kertaa porattu rg:n pytty männärenkaita? Tällästä huhua kuulin... Pitääkö rg:tä mutenkin olla kokoajan korjaamassa, vai kestääkö ne, n.40tkm ajetut?


En oo ainakaan ite kuullut tollaisesta että poikkasee männänrenkaita.
Kaikki kestää jos niillä rauhallisesti ajaa... Ei mikään kevari kestä jos niitä huuattaa jatkuvasti

26.7.2005 18:47

Poikkasee ainakin 56mm koon ja isommat pannut jos ei viitsi kunnolla siivota aukkojen reunoja. omassa katkesi 80km ajon jälkeen, pirun rauhallista ajoa, no uus mäntä peliin ja aukot siisteiksi, ja sen jälkeen alko kestämään. yli 57mm pannuja ei saa kuulemma enään kestämään mitenkään, eli menee putkitus hommiksi.

26.7.2005 20:10

Tomppade kirjoitti:Poikkasee ainakin 56mm koon ja isommat pannut jos ei viitsi kunnolla siivota aukkojen reunoja. omassa katkesi 80km ajon jälkeen, pirun rauhallista ajoa, no uus mäntä peliin ja aukot siisteiksi, ja sen jälkeen alko kestämään. yli 57mm pannuja ei saa kuulemma enään kestämään mitenkään, eli menee putkitus hommiksi.



Sainko nyt oikean käsityksen että kun tuota sylinteriä porataan isompaan kokoon niin ne aukkojen raunat pitää itse siistiä?

26.7.2005 20:15

Jeps, aina kun pytty porataan kannattaa aukkojen reunat kaikki pyöristellä niin palkitsee pitkällä kestolla, ajaa taas sen ainakin 15tkm huolettomasti.

26.7.2005 20:38

Kiitos paljon. Putkitus.... Kuullostaa kohtalokkaalta, tai ainkin kalliilta, onko se? Mikä on pytyn vakiohalkaisija? 54mm?

26.7.2005 20:42

sylinteriin sisään laitetaan uusi "putki". ja maksaa vissiin semmoset 270¤

26.7.2005 20:45

tuolta tarkemmin http://www.suitzaman.fi/korjaamo.html

26.7.2005 20:49

miten noitten kulmien pyöristys sitten käytännössä tapahtuu?