Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
24.3.2015 11:22
Onko näissä oikeesti nuin paljon vikoja, mitä mieli sai ymmärtää lukiessa tätä topicii?
Ja eikö kaupunkiajossa männän vaihto väli oo jotain 70h luokkaa? Entäs alakerran remppa? Eikö se ole jotain 250h? Paljon tulee hintaa alakerran remontille jos itse tekee? Kiertokanki, stefat, laakerit ja tiivisteet jos vaihtaa? Jotain 500e luokkaa?
Ja minkälaisessa ajassa porukka ajanu tuon 250h? Ku ei viittis joka viikko konetta rempata
Tuli hillitön kotari kuume..
24.3.2015 11:44
Tuntimääräsen ajomäärän saa laskettua helposti arvioimalla oman keskinopeutensa. Itellä autossa 53km/h kun mukana on 2/3 matka-ajoa ja 1/3 kyläkiesiä. Piikillä tais itellä olla keskinopeus n. 40km/h luokkaa, joka varmaan aika yleinen, ellei sitten aja pelkästään 80km/h tietä. Eli esim. 45km/h x 250h = 11250km, männänvaihtoväli taasen 80 x 45 = 3600km.
24.3.2015 12:23
Käytännössä 2-3 mäntää kesässä ja yhden kerran kellari remontti.
EXC:ssä ei oikeasti ole juuri ollenkaan vikoja jos siitä pidetään huolta, muutenkin kuin katteita hinkkaamalla. EXC on puhdasverinen kisapyörä eikä ole suunniteltu katukäyttöön vaan enduroon, tästä syystä pyörä vaatii teknistä huolenpitoa ja osien vaihtoa tiettyjen tuntien välein.
24.3.2015 15:32
Tiedättekö muuten jos liikkestä pyytää laittamaan tt:ksi laittamaan mitä tekee muutaku lattaa kaasarin kuntoo ja suuttimet kohalle että ottaako ne kureja vai mitä?
24.3.2015 20:54
Ei ne kureja ota putkesta pois.. Kun viet sen sinne liikkeeseen ne säätää kaasarin kuntoon, ottaa ilmanputsariboksista "A1-kurin", pistää uuen putken kiinni ja saat A1 putken käteen. Ite en kyl varmaankaan teettäis tota liikkeessä, koska ainakin omalle kukkarolle aika kallis reissu. Uus paisari on ~300e, jos ne kunnolla kaasarin säätää(eli ei vaan perstuntumalla vaan myös dynottaa ja säätää niin, että kaikki tehot saa irti), niin yleensä semmonen maksaa liikkeessä ~200e.
Kylhän toi on sen verta kallis reissu, et melkeempä ostasin käytetyn TT paisarin ja jos on ees jonku verran käsitystä kaasarin säätämisestä tai jollain tutulla on niin hoitasin sen ite enkä liikkeessä.
24.3.2015 21:03
Onkoha 160/60-17 kumi liian levee taakse 5" vanteelle? Vai kannattaako suosiolla ottaa 150 levee ettei tarttee reunasta leikata.
24.3.2015 22:21
Juu kotarihan se vieläkin polttelee polttimoita...
Saa heitellä ideoita mikä mahtas olla vikana. Jännitteensäädin vaihdettu uuteen. Tänään taiteilin H4 kiinni ja ei ainakaan vielä polttanut sitä (tosin ajoin 10km lenkin
)
24.3.2015 22:30
Ei ole liian leveä tuo 160, itellä oli 4,5" vanteella samankokoinen
25.3.2015 13:57
Kävin tossa hakee uudet ketjut biltemast ja tottakai menin vahiongossa lyhentää liikaa niitä
onko mitään tehtävissä
25.3.2015 14:23
Hae B-kaupasta niittilukko ja jatkat sillä ketjun.
25.3.2015 20:23
Mitkä kaasarin säädöt ois jees?:D sillee niiku tk ps ja love hommat?:) kaverin isoveli saattas osata ku entinen kotarinomistaja?
25.3.2015 20:50
Mitä jos hommaisit sen kotarin ensin ja sitten alat säätämään kaasaria. Ohjekirjasta löytyy joka kelille säädöt, joilla pyörä toimii (riittävän) hyvin. Katsot sieltä sopivat suuttimet ja neulan säädöt ja lyöt semmoset.
25.3.2015 21:10
IMG_20150325_192142.JPG
Jatkoin ketjua tollasella.. Onkohan luottoa kestävyyteen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
25.3.2015 21:34
Kestää minkä kestää, niittilukko on luotettavampi. Jousilukon ongelma on jousen irtoaminen ja sen jälkeen lukko leviää ja katkeaa. Yleensä jousilikko irtoaa kivikossa tai kun työnnetään pyörää taaksepäin, silloin jousilukko tökkää helposti ketjulaahaimen tai ketjuohjurin reunaan. Jousilukkoa käyttäessä olen viilan kanssa pyyhkäissyt jousen ulkopuolen reunat pyöreiksi.
26.3.2015 16:16
Kävin varmuuden vuoks ostaa noita niittilukkoja nii mites ne saa asennettua?