Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
18.6.2014 11:21
eli ketjut ja rattaat tuli tänään mutta rattaan reijissä ei ole kierteitä onko normaalia ja miten kiinnitän?
Edit: se oli sokallinen versio kun piti tulla kierteillä
Viimeksi muokannut lartto24 päivämäärä 18.6.2014 14:49, muokattu yhteensä 1 kerran
18.6.2014 11:32
Kummassa rattaassa ei ole kierteitä? Takaratas kiinni niin, että pultti läpi vaan ja mutteri toiselle puolelle.
18.6.2014 12:00
linkatkaa kauppoja pk seudulta mistä saisi 12 piikkistä 520 jaolla olevaa ratasta nopeasti sokallisen version laitan postissa takasin ja saan rahat takaisin itselleni siitä ja vielä että käykö muutkin uin vm -86 yz 125 eturattaat?
Viimeksi muokannut lartto24 päivämäärä 18.6.2014 14:51, muokattu yhteensä 1 kerran
18.6.2014 12:36
Rattaan palautus ja uusi tilalle.
18.6.2014 14:59
Stormilta ite sain suoraan hyllystä hakemalla. Ei käy muut 520 jaolla.
18.6.2014 15:00
joo ite katoin just että stormilla olisi hyllyssä joten matkani käy nytten sinne
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ual-combi/ onhan tämä varmasti oikea?
18.6.2014 15:28
Sanot että -86 125 YZ eturatas niin eiköhän oikean osaa antaa. Pyydät vaikka vielä vertaamaan Yamaha WR eturattaaseen että kiinnitys on sama niin ei tarvii enää kikkailla
18.6.2014 15:42
No ei kestäny ampsin kannen tiiviste toista kasausta... Käviskö athenan tiivisteet kun se on 63mm porauksella, ja ampsin männässä luki 61.99mm?
18.6.2014 17:29
Itsellä on athenan tiiviste, mutta pientä vuotoa oli havaittavissa kun painetta keräsi jäähdytysjärjestelmään ennen huoltoa. Pitänee kansi ja sylinteri käyttää oikaisussa huollon jälkeen ja pistää uudet tiivisteet sissää.
18.6.2014 17:51
Siinä AMPS männässä mikä mulla oli käsissä, oli merkintänä 62.00.
En usko että 63mm kannetiiviste tekisi sen kummempia ongelmia. Muistetaan vaihtaa ne kannenpultit uusiin jos ne on vähänkään venyneet, voin huomenna mitata uusien pituuden niin pääsette vertaamaan pituuksia.
Jäähdytysjärjestelmä kerää painetta vaikka kannentiiviste olisi ehjä, se kuuluu asiaan. Jos kannentiiviste päästää paineet jäähdytysjärjestelmään niin paineet purkautuu korkin kautta hukkaletkuun ja siitä maahan. Jos hukkaletkusta ei vuoda mitään niin en olisi huolissani.
Jos pyörässä on paisuntasäiliö niin siellä pitäisi nesteen kuplia moottorin käydessä ja neste on samean väristä jos kannentiiviste on rikki.
18.6.2014 18:05
Juu no täytyy tilailla sitten athenan tiiviste. Joutuu vissiin ostamaan koko yläpään tiivistesarjan kerralla, kun ei erikseen kai saa?
Ja joo mittaileppa pultit, niin pääsee omatkin kattelemaan kun koneen avaa. Ja mikä on vähänkään venyneen rajoissa, haittaako esim. millin kymmenesosa?
18.6.2014 18:36
Itse tilasin uudet pultit kun mittasin että olisi ollut venyneet. (jalkapyörän mittoihin verrattuna) Mutta sitten uudet olivatkin MAX 1mm lyhyemmät kuin vanhat.
Aikaisemmin kun mulla vuosi kannentiiviste niin muutama minuutti käynnistyksen jälkeen oli letkut jo kivikovat paineesta. Se ei tainnut olla normaalia?
Nyt ne paineistuu noin 20min ajon jälkeen suht koviksi, eli onko se nyt sitten normaali? En ainakaan muista että olisi 125:lla pytyllä kerännyt noin paljoa painetta. Vai johtuuko vain siitä että ei ole vielä kahta alapääntiivistettä päällekäin, jolloin lämpenee nopeammin puristusten ollessa niin isot?
18.6.2014 18:36
On se ny ihme ku käytin 18tkm huollos ni sen jälkee alkanu pamauttaa tota failii mittarii.. Täytyy kattoo nesteet viel, mut jos on tarpeeks ni voikos huoltoa vaatia korjaamaan vaikka takuu menny?
18.6.2014 19:55
Kyllä mulla taitaa pystyä puristelemaan letkuja vaikka olisi ajanut kuinka kauan.. Mutta jos ei nesteet tuu ulos ja kiertää niin luulisi olevan ok. Varmaan uusiks kannattaa kattoo sitten kun lisäalapääntiiviste on kohillaan.
Ja Naikhouu, voit vaatia. Liikkeessä jos huollettu niin heiltähän sen pyörän pitäis ehjänä ja täysin käyttökelposena lähteä...
18.6.2014 21:19
MeRiejusta kirjoitti:Itse tilasin uudet pultit kun mittasin että olisi ollut venyneet. (jalkapyörän mittoihin verrattuna) Mutta sitten uudet olivatkin MAX 1mm lyhyemmät kuin vanhat.
No milli on mun ymmärtääkseni aika paljon. Voitko laittaa tähän vielä ne jalkapyörän laittamat mitat?