Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
16.6.2014 17:23
Sanokaahan miten voi ottaa selvää että istuuko twinair ilmanputsari täydellisesti tonne koteloon?
16.6.2014 17:27
Kokeilet pelkän kehikon kanssa laittaa sitä siihen, itellä jäi ikäänkuin kantamaan siihen imutorven (?) päälle.
16.6.2014 17:39
Onko muut vaihtaneet näihin 4t husseihin eri iskareita ? itsellä on vakiossa esijännitys niin kireällä kuin voi ja se on silti liian löysä
2 päällä ajaessa ottanut änkkä renkaaseen kiinni pari kertaa ja tehnyt ikävät jäljet änkkään. Minkä hussen mallien iskarit menis suoraan smr 125 malliin ? Jos jollain on ylimääräinen iskari niin laittakaa yv!
16.6.2014 18:28
Sm hussejen iskarit menee, tosin täytyy ujuttaa yläkautta kaasusäiliön takia. Myös WR iskarit hyvin luultavasti menee, ovat myös pidempiä joten koropalaa ei tarvitse.
16.6.2014 19:16
Sm mallin iskari on muuten samanlainen mutta lisäsäiliöllä ? tuskin se on sen jäykempi
Hakusessa nimenomaan ois WR 125 iskari mutta niitäkin tuntuu olevan aika vähän myynnissä. -09--> WR 125 iskari ei taida sopia koska lisäsäiliö on suunnattu eteenpäin ? mutta -08 ja vanhemmissa lisäsäiliö on suunnattu sivulle ? samalla tavalla kuin SM iskarissa siis. Jos jollain on myydä sopiva iskari niin laittakaa ehdottomasti YV!
16.6.2014 19:20
No sm ajaneena kyllä se hieman jäykempi on, mutta mutta... Ja joo, 08->wr iskarin pitäisi sopia, ei kuitenkaan varmuutta. Myös isompien hussejen iskarit voivat sopia.
16.6.2014 19:42
Pystyykö joku sanoa vakio tulpan tsydeemit millä vois hakea uuden vastaavanlaisen varastoon? En viitisi mennä ruuvailemaan enään irti.
16.6.2014 19:51
NGK CR8E, ainakin laitettu itselle aina mp racingilla huolloissa.
16.6.2014 20:40
Tai sitten iridium NGK CR8EIX. On kalliimpi mutta monessa värkissä käynnistyvyys parempi varsinkin kylmillä keleillä, kestoikä on myös parempi kun normi tulpalla, vaihtoväli 2-4x verrattuna normi tulppaan.
16.6.2014 23:54
Mullakin toi iridium tulppa paikallaan. Eihän ne halpoja ole..
Mitä mieltä Mursu Arska teenkö 0.4 vai 0.8mm extra tiivisteen pytyn alle? Vaikuttaako tehoihin olennaisesti jos 0.8mm onkin vähän enemmän kuin tarvisi?
Edit: 0.5mm paperiakin näkyy löytyvän motonetistä. Ja käykö siis ihan normaali tiivistepaperi?
17.6.2014 6:54
Varmaan se 0.4 riittää. Pyttyä nostaessa puristussuhde laskee ja tehot samalla hieman pienenee, tuskin mitään merkittävää.
17.6.2014 21:37
Ajattelin tilata supermotocenteriltä fättiksen (28mm) ja kiinnikkeet. Niin sopiiko hyvin ja riittääkö vaijerit riittävästi ?
18.6.2014 1:18
No laitoin nyt 0.5mm korotusta... Semmonen tiktik -ääni sieltä vielä kuuluu mutta johtunee vaan nokan suuremmista nostoista. Rajotin muuttu ärsyttävän kuuloseksi.. on semmonen aaltoileva, eikä terävä. Johtunee siitä että haluja ois padalla nokan takia kiertää enemmänkin. Mutta ihan hyvin tuntuu vetoja olevan. PS tällä hetkellä 145, ja TKS 42 voisi kai olla isompikin. Lämmöt tuntu tippuvan tuon pytyn korotuksen jälkeen, että kaipa se nyt pelaa.
Sähköstartti ei toimi enää, täytyy ihmetellä mikä johto jäi kytkemättä.
18.6.2014 1:38
Hei sähkösiika voitko ottaa videota siitä rajoittimen äänestä? Itselläkin oli sellainen jännä aaltoileva enkä ole varma oliko vääränkokoisista suuttimista tai puolasta. Itsekkin pitää väsätä toinen tiiviste sinne sylinterin alle kunhan se huollosta tulee.
Saattoikohan omasta koneesta limmata jotain muuta kuin startti josta jo aikaisemmin kuului rahinaa, kun alkoi yhtäkkiä nakuttamaan? Nakutus siis suurempi käynnistäessä kylmänä ja pienenee lämmetessään parin sekunnin ajan, mutta kuuluu silti hieman.
18.6.2014 1:42
Juu otan tässä jossain välissä. Venttiilivälykset ainakin muuttuu lämmetessä, että katoppa ne.
Jos haluan mitata puristukset, niin mun täytyy ilmeisesti lukita nokkarattaasta se puolipuristin?