Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

1.4.2016 7:38

RAVE1=Avautuu aina samalla kierroksilla(vain 3 eri boksia saatavilla,kaikki eri kierrosluvuilla aukevia), ei tarvii putsaa yhtä usein ku RAVE2,
Avautuu tyhjäkäynnillä niin se parantuu, ei tarvii poraa sylkkään reikää, sen tiivisteet tulee aina mukaan tiivistesarjassa :lol:

RAVE2= Halvempi,toimii periaatteessa aina jos kunnolla asennettu, halvempi, ei tarvii ecu/cdi poraa (vain uudemmat), ei tarvii kokoajan vaijereita vaihtaa, ei tuu lisää sähköjä,Voi säätää koska vaan haluu ''säätöruuvilla'', osat halvemmat siihen.

Itellä RAVE2 ja on toiminu hyvin ja en kyllä haluis vaihtaa siihe sähkölliseen kään,
Jos nyt tuo auttaa yhtää valintaasi :D
Ja se sylkän poraus rave2;delle niin ei oo mikään vaikee homma, jos on nopea purkaa mopoo niin sen voi saada puolessa tunnissa tehtyä ;)

Re: Aprilia SX/RX125

1.4.2016 11:06

Noi raven boksit ei oo piaggio sähköllisissä eli sx/rx ja um räsä :roll: ... Näissä ecu avaa aina 7800 rpm

Eli ohjausboksit vaan vm räsät ja mäxät.

Oikein ja usein huollettuna Rave 2 parempi vaihtoehto ainakin omasta mielestä. Itsellä oli 1 malli ja laippoja sekä vaijereita meni aivan pirusti :roll: ..

Re: Aprilia SX/RX125

4.4.2016 11:54

Taidan tilata sen Rave 2 kartingshopista. Pylväsporakoneellako olette porannu sen reijän sylinteriin?

Re: Aprilia SX/RX125

4.4.2016 12:03

Hyvin voi jollain johtokoneella kans vetää, jopa vähä asennusjuomien vaikuttamana :lol:

Re: Aprilia SX/RX125

5.4.2016 18:52

Minkä kokoisella terällä ootte porannu Rave 2 reijän?
Ja eikös se reikä pidä porata pakoaukkoon asti että tulee läpi :roll: :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

5.4.2016 19:00

Läpi asti tottakai :D, eihän se muuten toimi, rave2 mittaa siitä reiän kautta painetta ja nousee sen mukaan. Siitä säätöruuvista naksauttelemalla pitää etsiä se oikea ajautumisajankohta (=~7800rpm)

Suunnilleen samankokoisella terällä kuin siinä tiivisteessä on se reikä, tiivisteen avulla on myös helppo katsoa reijän paikka.

Re: Aprilia SX/RX125

5.4.2016 20:36

Jos oikein muistan niin 3.5mm reikä, tasan sama ku tiivisteen reikä. ja niinku matti sano nii läpi juu ja mieluiten suht suoraksi :lol:

Re: Aprilia SX/RX125

5.4.2016 22:09

Osaisko joku kertoo suuntaa antavat säädöt säxään, jos on Arrow ja 28mm Dellu?

Re: Aprilia SX/RX125

5.4.2016 22:17

Kaasuttimen tt setissä pitäisi olla sopivat..

Suosittelen lämpimästi ostamaan sen 34vhsb dellorton. Paljon parempi säädettävyys. Tuo lisää tehoa ja vääntöä, sekä pääsee ylimääräisistä sähköhärpäkkeistä eroon, jotka on vakiokaasuttimen kanssa.

Re: Aprilia SX/RX125

17.4.2016 21:35

Minkä laitoksen smotovanteita ootte sovittanu omiin räksiinne? Aika kiven alla on nuo aprilia sxn vanteet :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

17.4.2016 21:48

Jos haluut vanteet mitkä mene suoraa nii sx tai mx vanteet. Mielummin melkeen mx'n koska 320mm jarrulevy, mutta silloin pitää myös tehä jarrusatulalle pidike. Sx vanteet menee täysin suoraa.
Toki jos haluut modailla yms niin kyllä muiden pyörien vanteet varmaa saa menemään, vähä hankalampaa vaan :D
Esim. ebaystä löytyy usein mx vanteita

Re: Aprilia SX/RX125

6.5.2016 10:28

Nyt on ilmestynyt ongelma mihin tarvisin apua ja äkkiä. Aprilia kävi hienosti tyhjäkäyntiä ja kiersi niinkuin piti mutta kesken koeajoa alkoi pätkiä ja täristä niin maan perkeleesti. On koitettu putsaa paineilmalla kaasari, pistetty pienempää suutinta, kohot suoristettu kun eivät olleet samalla korkeudella. Onko kellään tietoa että mikä vois olla vikana? Alan itse epäillä muovirattaita mutta toivon ettei ole ne...

Re: Aprilia SX/RX125

6.5.2016 11:05

Tärinä viittais aikalailla tasapainoakseliin ja muovirattaisiin. Täriseekö vaan enemmän kun antaa kaasua?

Muovirattaat on todella helppo tsekkaa, öljyt ulos ja kytkinpuoli auki niin näkee suoriltaan muovirattaiden kunnon. Myös niiden ajoitus saattaa olla päin persettä. Niistä näkyypi ne kohdistusmerkit. Kytkinpakka lähtee todella yksinkertaisesti ihan vaan vetämällä ulos ja takaisin sisään. Kiksin uudelleenjännitys on oikeastaan ainoa asia missä saattaa tulla pieni mindfuck mutta sekin hoituu pienellä pohdinnalla.

Btw sullaha oli se kevennetty vauhtis. Kannattaa magneeton puoli avata ja tarkistaa että siellä kaikki kunnossa. Mahtaakohan kevyempi vauhtis tarvia eri ennakon kuin vakiona..? Onko sytkä muuttunut vahingossa vakiosta kun kevyempää vauhtista asensit? Kiila kannattaa tsekata että on ehjä ja paikoillaan ettei murtunut

Noilla varmaan lähtis alkuun tutkimaan

Re: Aprilia SX/RX125

6.5.2016 12:42

Juu tärisee enemmän mitä enemmän kaasua antaa, vuotaa myös hieman jäähytysnestettä nii varmaankin ne muovirattaat rikki. Kytkinpuolen otan auki heti ku saan sen ruuvipatentit irti :D

Sytytys tuskin on koska en ole vielä vaihtanu vauhtipyörää.

Mites noi metallirattaat sitte? Ku niissä ei kai ole ajotuksenmerkkiä?

Re: Aprilia SX/RX125

6.5.2016 13:36

Jäähytysnesteiden vuoto ei kyllä millään tapaa liity muovirattaisiin :D ..
Ja juu tuskin se vika sytkäpuolella sitten on jos et oo vielä sinne koskenu.

Niissä metallirattaissa on muistaakseni ajotukset rotax maxille eli se oikea kohta pitää vaan päätellä muovirattaiden avulla ja kokeilemalla. Santulta kysymällä varmaa selviäis ;)