Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
1.3.2015 13:32
Ylävetosempi, hieman tehokkaamman tuntunen piikki. Alhaalta katoaa hiukan vääntöä, mutta eipä sitä piikkisessä ole muutenkaan pahemmin.
1.3.2015 22:48
Karza98 kirjoitti:Eikö kukaan täällä tiedä mistä tuo moottorin sivuääni kuuluu tuossa mun linkkaamassa videossa?
Ootko pakoaukon säädintä ruuvaillu sieltä vesipumpun vierestä? Muistaakseni ite joskus piikissä menin kääntämään sitä säätöruuvia liikaa johonkin suuntaan niin alko ulisemaan vastaavalla tavalla. Ei toki noin kovaa kuin sulla, mutta se nyt tulis ekana mieleen. Toimiiko pa-säädin ylipäätään?
1.3.2015 23:03
Sen pakoaukonsäätimen pienen pultin pitää olla ns löysällä, eli ei kiristettynä kumpaankaan päätyyn.
2.3.2015 16:32
PA-säädin toimii ja sitä on kyllä säädettykkin, mutta ääni ei häviä... Ite epäilisin veivin alapään laakeria tai runkolaakeria/laakereita?
Alakertarempan jälkeen ajettu vasta 155h mutta ainahan ne voivat hajota "ennen aikojaan"
2.3.2015 16:46
Joku maanantai laakeri sielä koneessa taitaa olla eli purkuu vaa.
2.3.2015 19:45
Semmosta kyselemään, että onko vuoden 2014 exc:ssä saman kokoinen takavanteen akseli, kuin 2010 mallissa? Että käykö 2010 smotot kiinni vaan kun iskee, ettei tarvitte holkittaa?
2.3.2015 20:57
Samankokoiset akselit on, sopii suoraan.
3.3.2015 22:22
Huomasin tuossa että toinen kotarin etupumpuista on löysempi kuin toinen. Kuuluuko sen olla vähän löysempi vai pitäiskö molempien olla yhtä jäykät?
3.3.2015 22:26
Kuinkas muut on laittanu kotarii sunttitapit?
3.3.2015 23:04
Noniin elikkäs pyörässäni (Husaberg te 125 2012) tuntuu keulassa melko suuri klappi eli mitä kannattaa tehdä/tarkistaa? Uudet ohjauslaakerit ym? Ei oo mahdollista tällä hetkellä mennä kattoon paikanpäälle niin kysytään nyt täältä.
3.3.2015 23:19
Jos klappi tai "pykälä" tuntuu siis ohjauksessa, niin silloin juurikin ohjauslaakerit vaihtoon. Pelkkä toisen laakerin vaihto voi riittää, mutta itse laittaisin kerralla kaikki uusiksi.
4.3.2015 7:07
M1Kseri kirjoitti:Huomasin tuossa että toinen kotarin etupumpuista on löysempi kuin toinen. Kuuluuko sen olla vähän löysempi vai pitäiskö molempien olla yhtä jäykät?
Jos klikkerit on samoissa säädöissä niin molemmat tolpat pitäisi olla samalaiset. Koska keula on viimeksi huollettu? Katukäytössä keulan huolto on hyvä tehdä kerran vuodessa niin paikat pysyy kunnossa. Huollon voi tehdä ite jos osaa tai viedä iskarihuoltoon, maksaa 60-150€ riippuen mitä sille tehdään.
4.3.2015 12:17
Bruh kirjoitti:Semmosta kyselemään, että onko vuoden 2014 exc:ssä saman kokoinen takavanteen akseli, kuin 2010 mallissa? Että käykö 2010 smotot kiinni vaan kun iskee, ettei tarvitte holkittaa?
Itellä on 14vm kotkas smotot jokka oli 07 vuode kiinni, eli siis sama akseli kaikis
4.3.2015 12:20
Murska Arska kirjoitti:M1Kseri kirjoitti:Huomasin tuossa että toinen kotarin etupumpuista on löysempi kuin toinen. Kuuluuko sen olla vähän löysempi vai pitäiskö molempien olla yhtä jäykät?
Jos klikkerit on samoissa säädöissä niin molemmat tolpat pitäisi olla samalaiset. Koska keula on viimeksi huollettu? Katukäytössä keulan huolto on hyvä tehdä kerran vuodessa niin paikat pysyy kunnossa. Huollon voi tehdä ite jos osaa tai viedä iskarihuoltoon, maksaa 60-150€ riippuen mitä sille tehdään.
Jostain ku luin että toisen pumpun kuuluisi olla löysempi mutta tässä keulassa ilmeisesti ei. Riittääköhän pelkkä öljyjen ja stefojen vaihto, vai kannattaako vaihtaa jotain muutakin?
4.3.2015 12:52
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... -11-R14013Tommosen setin heitin viimeksi itse 07 kottaraiseen. Eihän toi halvin ole, mutta tuleepahan kaikki tarvittava, öljyä lukuun ottamatta.