Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.6.2014 0:34

MeRiejusta kirjoitti:Huomattavasti tuli vääntöä lisää kyllä ja kelpaa ajellakkin nyt! 900km kestänyt paitsi että pyörään ilmennyt muita ongelmia... :roll:
MInkä valmistajan pytty sulla on ? Onko poliisi miten kiinnostunu isommista pytyistä että syynäävätkö lukeeko "athena" tms pytyn kyljessä ? toki jos 182cc+ virinokka niin alkais kulkea varmaan ihan eri tavalla. Täällä kainuussa päin poliisi vie kilpiä piikeistä persdynon avulla suoritetun tehonmittauksen perusteella :paha: Sen takia iha tiedustelin ja muutenkin kestävyyttä ajattelin.
Miksi minustakin tuntuu että olen kuullut saman mitä AceFin kirjoitti juuri äsken :lol:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.6.2014 0:38

Noniin.. Joutuukos koko koneen ottaa irti, ku eturatasta pyörittävä akseli hajosi tänään niin, että kierteet meni, jolloin ratas ei pyöri.. :paha: :paha:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.6.2014 0:43

Itsellä AMPS:in pytty kiinni, ei lue mitään athenaa tai vastaavaa muutakuin kuutiomerkinnässä oli 135cc josta viilasin 3 pois :D Yritin siihen 2 väsätä kemiksellä mutta ei siitä mitään tullut, noh paskaa siinä jo on päällä niin eipä sitä huomaa. Täällä tuppukylä Kannuksessa ei kyl kilpiä ole lähtenyt kevareista vaikka ite oon sakkoja otellut jo liikaakin. Yks mp joka sakottanu mua jo kolmesti kysyi vaan että onko täysteho ja vastasin tietenkin ettei ole ja sakotti vaan takarenkaan "sileästä olemuksesta" ja underissa olevasta kilvestä.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.6.2014 0:57

AMPS:in pytty ei näytä pahan hintaiselta ;) kiinnostaa myös yamahan oma 150cc + stage2 nokka pakettina. Hallilla on stanssaus välineet yms niin laittaa vaikka pytyn kylkeen 2000cc merkinnän jos mieli tekee :lol: kertokaa myös kokemuksia muista merkeistä ? (Malossi, Athena, TOP) ?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.6.2014 7:37

Kotarin osto meni puihin kun pojalta murtui ranteesta veneluu. Tämän kesän enskailut oli sitten siinä koska veneluun paraneminen on aika pitkä prosessi, kipsissä 9 viikkoa ja sen jälkeen on syytä ottaa rauhallisemmin jonkin aikaa. Beta tulee jäämään pojan ajoon ainakin täksi kesäksi, katsotaan mikä on tilanne ensi kesänä, vai ajaako enska/krossi ajot mun 400 EXC:llä.

Siihen tilattuun 180 pyttyyn. Mistä päättelette että se tulee omaan käyttöön? ;)

Betan koneelle on tarkoitus tehdä muutamia juttuja mutta 180 ei ole tällä hetkellä suunnitelmissa.

Varmaan tällä viikolla saan pytyn käsiin ennen kun se jatkaa matkaa. Laitan vaikka tänne oman näkemyksen pytyn/männän laadusta jos kerkeen mittaamaan ne.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.6.2014 12:30

Mites se nyt oli että mahtuuko Husqvarna Wr takasivukatteet leovincen kaa vai ei? :lol:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.6.2014 15:49

Mahtuu. Jää kylläkin ihan tosi vähän väliä katteen ja änkän väliin, ei oo sulanut niin hyvin mahtuu :D .

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.6.2014 22:53

Onko mahdollista vaihtaa nokkaketju irroittamatta koko konetta rungosta? saisko ketjun pujotettua paikalleen kun irrottaa magneeton, vauhtipyörän jne... ja vesipumpun. Ei huvittais repiä koko konetta irti ja availla pelkän ketjun takia. :s

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.6.2014 2:30

Mitä konetta olen purkanut niin sanoisin että kyllä saa ilman koneen irroittamista.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.6.2014 14:21

Tarviikos magneetto jonkun ulosvetäjän vai lähteekö jotenkin muuten?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.6.2014 12:53

Nyt on ensisijaisesti tehty varaus 18tkm huoltoon. Onko porukka oikeasti vieny sitä siihen, ku maksaa n. 550? :eek: Vai kestääkö ilman sitä, jos tekee perus huollon? Kyselin myyjältä, mutta ei itse osannut vastata..

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.6.2014 12:56

Itte käytin ainakin. Eihän se nyt pakollinen ole eikä itellä nokkaketju kauheasti ollu venyny mutta onpahan sekin vaihdettu ainakin. Näin jälkikäteen oon kyllä miettiny että ois pitäny ostaa 180 pytty ja antaa huollossa samalla se vaihdettavaksi kiinni. Ois varmasti samaan hintaan menny vaihto kun yläkerta kuitenkin irroitettiin kyseisessä huollossa :lol:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.6.2014 15:18

Tuleeko siitä muuten sanomista (vai onko mitään syytä?), jos vien Hussen 6tkm huoltoon Akrapovicin kanssa (tarkoitettu Suzuki RMZ 250)? Paljonkohan ottaisivat siinä samalla suuttimen vaihdosta?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.6.2014 22:45

http://www.motot.net/galleria/kuva87895/

Osaako joku sanoa mikä etulokari tossa on?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

8.6.2014 10:28

jonicc kirjoitti:Kuva


Betan boxissa sarjanumeron kolme viimeistä on -039, alku on sama. Toinen merkintä on Rev. D 8-11. Valkoisen lätkän alareunassa on merkinnät 39S ja 40.

AMPS 180 pytystä pari huomiota. Männäntapin sokat on täysin kelvottomat ja niitä ei kannata laittaa ollenkaan paikalleen, on valmiiksi kierot ja aika pehmeän oloiset. Mäntä kannattaa kasata Yamahan omilla sokilla, niissä on laatu kohdallaan.

Toinen juttu. Koko paketin mitoituksessa on käynyt käpy ja mäntä tulee liian ylös, kasattuna männän ja kannen väliin jää 0.55mm tilaa joka on liian vähän. Männän laki ei ole tasainen vaan keskeltä koholla. Mäntä ei saa tulla täysin ylös asti vaan reunasta mitattuna mäntä pitää jäädä 0.8-1mm sylinteritason alapuolelle. Jos mäntä tulee liian korkealle niin lisää pytyn ja lohkon väliin 1-2 tiivistettä, mukana tule tiiviste on 0.9mm paksu ja Yamahan alkuperäinen taisi olla 0.4mm paksu.

Muuten paketti vaikutti ihan laadukkaan oloiselta, takomäntä on aika väljän oloinen yläpäästään joten kylmää konetta ei kannata piiskata. Takomäntä laajenee lämmetessään ja välykset asettuu kohdalleen, kylmä mäntä "kolisee" pytyssä.

Männänrenkaat vaikutti asialliselta ja on valmiiksi hiottu mittoihin, sylinteriin asennettuna renkaan rako oli molemmissa puristusrenkaissa 0.2mm ja öljyrenkaissa 0.3mm jotka on selkeästi toleranssien sisällä.

Näitä Minarellin moottoreita kun on useammassa merkissä niin joku voisi tuonne tekniikka puolelle perustaa oman topicin Minarellin koneelle, samalla tekee yhteenvedon kyseisestä moottorista. Silloin kaikki tieto olisi yhdessä paikassa ja tarvittava tieto löytyisi helpommin. Ite en viitti topiccia aloittaa ;)