Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
15.8.2012 19:40
Alexir kirjoitti:hengga96 kirjoitti:Nii missä ois vika, kun ei oo alavääntöjä lähes yhtään. Pa-säädin katsottu läpi ja tappi on oikeessa kohdassa pytyn hahloon. Onko muita alavääntöön vaikuttavia tekijöitä?
Kampiakseli ja putki nyt ainakin tulisi itselle mieleen...
Mikäs kampiakselissa? kampiakseli orkkis proxin kiertokanki vaihdettu, en sit tiiä onks se tasapainotettu oikein. ja mitä putkesta? kotarin oma tt-putki. pitäs sielä alavääntöjä olla ku siel o ollukki paitsi rempan jälkee..
15.8.2012 20:01
hengga96 kirjoitti:Alexir kirjoitti:hengga96 kirjoitti:Nii missä ois vika, kun ei oo alavääntöjä lähes yhtään. Pa-säädin katsottu läpi ja tappi on oikeessa kohdassa pytyn hahloon. Onko muita alavääntöön vaikuttavia tekijöitä?
Kampiakseli ja putki nyt ainakin tulisi itselle mieleen...
Mikäs kampiakselissa? kampiakseli orkkis proxin kiertokanki vaihdettu, en sit tiiä onks se tasapainotettu oikein. ja mitä putkesta? kotarin oma tt-putki. pitäs sielä alavääntöjä olla ku siel o ollukki paitsi rempan jälkee..
Mietin kun on tarjolla noita SX kampuroita aikalailla, joittein pitäisi nostee tehoaluetta ylemmäs, vähentäen alavääntöä.
Ja sama putkeen, onhan toki tarjolla kaikensorttisia putkia, mutta jos kerran orkkis kampura+putki, niin luulisi olevan tehoa alhaalta asti!
15.8.2012 20:45
Ei ollut alapään neulalaakerissa väljää kun kokeiltiin tänään,pa-säädin katottii ja kaikki on kunnos,männänrenkaathi hyvässä kunnossa,mutta pakoaukon puolella pientä jälkee.
15.8.2012 21:32
morjensta!
Eli mun 2010 mallin kottaraisesta etuvalon polttimo niin minkälainen sinne kuuluis?
15.8.2012 21:47
tepa96 kirjoitti:morjensta!
Eli mun 2010 mallin kottaraisesta etuvalon polttimo niin minkälainen sinne kuuluis?
Perus pallopolttimo, pitäs löytyy huoltsikoilta, varaosaliikkeistä jne. Hintaa 4-8€
15.8.2012 21:55
BA20D on malli.
15.8.2012 23:09
Nyt ihan oikeesti, otat sen polttimon irti ja katot mitä siinä kannassa lukee.. Voit vaikka kävellä sen polttimon kanssa motonettiin/biltemaan ja sanoo että yks tuommonen kiitoss ja katos kummaa ky lyövät sulle uuden polttimon käteen. Maalaisjärkeä peliin!
16.8.2012 11:49
hengga96 kirjoitti:Nii missä ois vika, kun ei oo alavääntöjä lähes yhtään. Pa-säädin katsottu läpi ja tappi on oikeessa kohdassa pytyn hahloon. Onko muita alavääntöön vaikuttavia tekijöitä?
Tarkistappa läppien kunto. Itellä vuoti ja vei alaväännöt..
16.8.2012 12:48
Meneekö teillä etuiskarit pohjaan saakka kun keulitte?? itselläni menee, mitä pitäs tehä?
16.8.2012 13:31
ipi94 kirjoitti:Meneekö teillä etuiskarit pohjaan saakka kun keulitte?? itselläni menee, mitä pitäs tehä?
Omassani ei ainakaan mene, kun kaveri on sillä keulinut. Jäykkyyttähän saa säädettyä pumppujen yläpäästä. Jos on jo tapissa jäykkyys tai ei vaikuta, niin öljyä tarpeeksi/kai nekin pitäs joskus tämmösiin vaihtaa?
+ kaverilla menee omalla kotkallansa pumput ainakin melkeen pohjaan, jos heittää kilvelle ja keula tulee vauhilla alas
16.8.2012 15:49
jonipe kirjoitti:ipi94 kirjoitti:Meneekö teillä etuiskarit pohjaan saakka kun keulitte?? itselläni menee, mitä pitäs tehä?
Omassani ei ainakaan mene, kun kaveri on sillä keulinut. Jäykkyyttähän saa säädettyä pumppujen yläpäästä. Jos on jo tapissa jäykkyys tai ei vaikuta, niin öljyä tarpeeksi/kai nekin pitäs joskus tämmösiin vaihtaa?
+ kaverilla menee omalla kotkallansa pumput ainakin melkeen pohjaan, jos heittää kilvelle ja keula tulee vauhilla alas
Pumppujen ALAPÄÄSTÄ. Paluuvaimennus sitten siitä ylhäältä.
16.8.2012 15:59
Ja karu totuus, ettei niitä saa jäykiksi(ellet jousia vaiha). Ktm omat on vempulat jo valmiina ostaessa. Pitäähän niitä huoltaa. Ja varsinki jos paljon ajettu niin ovat jouset ym niin kuoleentuneet, että pitäs vaihdella tavaraa keulasta.
16.8.2012 17:00
Maatte kirjoitti:hengga96 kirjoitti:Nii missä ois vika, kun ei oo alavääntöjä lähes yhtään. Pa-säädin katsottu läpi ja tappi on oikeessa kohdassa pytyn hahloon. Onko muita alavääntöön vaikuttavia tekijöitä?
Tarkistappa läppien kunto. Itellä vuoti ja vei alaväännöt..
raottiks ne enemmänki? näki valoo läpi sieltä ym? pystyykö niitä jotenki tarkistaa jollai kikalla ettei turhaa ostele läppiä..
16.8.2012 17:09
Tosiasiahan on siis että näissä ei ole katukäyttöön tarkoitetut iskarit, vaan kiven ja kannon kiertoon. Joten jos oikee vimpan päälle katurassin ittelleen haluu niin se on iskettävä paljon jäykemmät jouset alle.
Mutta ihan ensiapuna kannattaa kokeilla lisätä öljyä molempiin pumppuihin jonku 1-2 desiä tai vaihtaa tarvittaessa jäykempään öljyyn.
hengga: pieni raotus ei välttämättä vaikuta toimintaan, mutta jos oikeen huomattavasti valo paistaa läpi niin sitten läpät vaihtoon, ja jos uusilla läpilläkin raottaa niin läppärunko on todennäköisesti kiero.
16.8.2012 17:21
Jep, löysä alustahan tässä on, että ei ktm huvikseen myy jäykempiä keulanjousia.