Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
22.11.2011 0:49
Aissaat...
Ehkä tulee halvemmaks tilata siel englannist ne mustat mrt katteet ja maalata valkoseks, koska tuo 500+€ on melekee enemmä ku pyörään on kokonaisuudessaan tulossa. Meinasin nimittäin: maalata svingin, eturattaan suojan, t-palat, jarrusatulat, jne. Ja uusii tarroi tulos, ehkä änkkäki vaihtuu, kilventeline ja valot, +++ kattoo mitä kaikkee kivaa tulee talven aikana. Galleriaan saattaa tulla kuvia, jos rojektista jtn tolkkua tulee.
22.11.2011 12:58
No ainakaan mopo MRT:n etukatteet eivät mene Marathoniin, joku motottilainen kokeili, muistaakseni se niiden kulma oli jotenkin erilainen.
22.11.2011 17:26
Vois pikkuveljen mrt:stä käyä nappaamassa katteet ja kokeilla että meneekö niin saadaan varmuus ainakin. Uskoisin kylläkin että menisi, ihan identtiset nuo vehkeet on muutenkin.
22.11.2011 19:22
ch0wer kirjoitti:Vois pikkuveljen mrt:stä käyä nappaamassa katteet ja kokeilla että meneekö niin saadaan varmuus ainakin. Uskoisin kylläkin että menisi, ihan identtiset nuo vehkeet on muutenkin.
sitä justiinsa... kun ovat kerran vain eri koneella, niin miksei menisi
ja ne englannista tilattavathan oli 125cc mrt (suomessa marathon) katteet
22.11.2011 22:57
Menikö tähän pyörään muuten jotkut isomman crossipyörän katteet melko suoraan? Muistelisin, että olis ollu joku 250cc HM tai vastaava.
23.11.2011 12:53
Kellään muulla menny takajarru ihan tehottomaks? Painuu ihan alas asti ja ottaa siis tooosi vähän. Mitä kannattais ekana kokeilla? Ja niin, nesteitä säiliössä ihan tarvittava määrä.
23.11.2011 13:06
Ilmaa uudestaan ja tarkista palat. Vaikuttaisi, että systeemissä on ilmaa.
23.11.2011 13:18
Postijunnu kirjoitti:Menikö tähän pyörään muuten jotkut isomman crossipyörän katteet melko suoraan? Muistelisin, että olis ollu joku 250cc HM tai vastaava.
Varmaksi en sano mitään mutta tuossa on 250cc rieju marathon missä on näköjään samat katteet kuin gas gas ec.
http://it.motofan.com/forum/fuoristrada ... e-450/5460
23.11.2011 15:20
Ihasproblem kirjoitti:Ilmaa uudestaan ja tarkista palat. Vaikuttaisi, että systeemissä on ilmaa.
Miten sinne olisi ilmaa itsestään päässyt?
23.11.2011 16:42
Paha sanoa, mutta oireilu nyt viittaisi suoraan siihen. Että jos nyt vaikka katsoa palojen kunnon sitten ilmaat, jos ei sillä katoa niin ihmettelen.
23.11.2011 16:55
voi olla esim miitä kupari prikkoja hajalla, joita on aina letkuje päis muttereiden välis sillee (tiedät kyllä kun katselet vähä) Itellä oli ennen vanhaan tapana paikallaan painella jarrua niin kovaa mitä jaksan ja tietyssä vaiheessa rupes vuotamaan sellainen kupari prikka, jarru meni pikku hiljaa enemmän ja enemmän pohjaan kunnes ei toiminut enään ollenkaan. nyt on uusi prikka ja toimii täydellisesti. HUOM. jos vaihdat niitä prikkoja niin ne PITÄÄ olla KUPARI prikkoja
23.11.2011 21:31
Okei, pitää kattoo toi huomenna, mutta huomasin että molemmat pyöränlaakerit olivat sököt. Kun paino jarrua, niin koko vanne vaan liikku eikä puristanu levyä. Laitan huomenna uudet laakerit niin sitten näkee.
24.11.2011 16:19
Itekkin tuli pyöränlaakerit vaihettua justiinsa.. Polttaako tämä pyörä muilla jarrunesteitä?
24.11.2011 17:51
OziBo_ kirjoitti:Postijunnu kirjoitti:Menikö tähän pyörään muuten jotkut isomman crossipyörän katteet melko suoraan? Muistelisin, että olis ollu joku 250cc HM tai vastaava.
Varmaksi en sano mitään mutta tuossa on 250cc rieju marathon missä on näköjään samat katteet kuin gas gas ec.
http://it.motofan.com/forum/fuoristrada ... e-450/5460
Kateltiin et kaverin 450 crf:äs on tosi samantyyliset katteet, mut pientä eroo tietyst on
http://rides.dirtrider.com/ride/1007694 ... tos/1.html
24.11.2011 17:53
Santzuk kirjoitti:Itekkin tuli pyöränlaakerit vaihettua justiinsa.. Polttaako tämä pyörä muilla jarrunesteitä?
Onko sulla varmasti oikeat jarrunesteet? niiden ei pitäisi "palaa" eli sulla kiehuu varmaan?. Suosittelen vaihtamaan jarru nesteet koska sulla on joko väärät tai sulla on kosteus päässy nesteiden joukkoon.