Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
2.12.2016 16:45
Täältäkin saa Mäntiä... Tilasin ite Wossnerin männän kun kuulemma ovat laadukkaita.
The tuning workista voi sen verran ainakin sanoa että hyvä asiakaspalvelu on ja vastaavat aina samana päivänä jos on jotai kysyttävää
https://www.pjme.co.uk/acatalog/Suzuki_RG125_.html
11.2.2017 15:05
Et saa tönärillä mitään luotettavaa mittaa. Tääl tais olla viesti Sopiiko tessun mäntä RGV/RGF, niin kyllä se menee, mutta ei se mikään optimi ole.
16.2.2017 12:38
Miuge kirjoitti:Atte: TheTuningWorksiltä löytyy hyvin RGF / RGV osia.
http://www.thetuningworks.co.uk/store/p ... cts_id=900http://www.thetuningworks.co.uk/store/p ... cts_id=899Kiinamännän renkaineen saa 23€, jos lähtee säästölinjalle, mutta kuten tiedätte, näiden kanssa säästö voi koitua kalliiksi.
Se 54mm porauksella oleva mäntä on vanhempaan RG Gammaan.
Tehoputkista kannattaa tosissaan harkita sitä RGF omaa Jollymotoa, RS125
saattaa osua mitoitukseltaan lähelle, koska poraus/isku on sama, mutta putki kulkee ainakin eri puolelta runkoa.
Sugaya putki, jota joskus replikoitiin, vetää pidemmälle ylärekisterissä, mutta sen kanssa saa olla kone muutenkin tikissä, että siitä saa ilon irti.
Eteen -2 ratas oli suhteellisen sopiva valinta, harvoin näillä kuitenkaan vingutetaan edes 150km/h.
Kuinka kovaa -2 eturattaalla pääsee jos ajaa tehopiikin alapuolella? Vakioputkella tai sitä vastaavalla kierrosalueella siis. (itellä joku ite tehty missä tehopiikki alkaa 7,5krpm) Haluisin lyhentää välejä, mutta pitäis päästä vähintään 80kmh ja mielellään yli ilman et joutuu vinguttaa tehopiikillä ni kehtais ajaa turvallisesti isoillakin teillä
Tällä hetkellä vakioväleillä pääsee ~100mh ilman piikkiä, muttei jaksa sinne oikein kiihtyä jos ei piikkiä käytä (johtuu varmasti myös väljästä koneesta ja viallisesta pa-säätimestä(korjattu))
16.2.2017 15:07
Itellä kyllä löytyy 14 ratas, en vaa oo vielä kokeillu ku näyttää olevan jäätä maassa, näyttää olevan nii et huiput laskee suunillee aina 10 ku vaihtaa pienemmmän rattaan. Siitä ku päättelet et miten kulkee. Ja eipä toi ratas maksa ku jonku euron.
Itellä vielä Suzuki laittamisen alla, jos ketään toki kiinnostaa. Tähän pyörään menee Suzuki SV650 vanhemman mallin iskari kiinni jos vaa poraa haarukkaan uuden reijän paikan. En ole ajossa päässy vielä kokeilemaan.
16.2.2017 17:38
Juu itelläki ihan palasina toi pyörä vieläki ja nyt on kepit kädessä hidastamassa vauhtia entisestään. Saa nähä millonka tulee valmista. Eikä ne eturattaat tosiaa oo ku jonku 5e kpl
22.2.2017 19:00
Mulla on -2 eturatas, vakio takaratas ja myös vakioputki niin huiput noin 155km/h ja kyl sillä 100km/h pystyy ajaan ilman että huuta liikaa.
25.2.2017 20:51
Rgf_96 kirjoitti:Mulla on -2 eturatas, vakio takaratas ja myös vakioputki niin huiput noin 155km/h ja kyl sillä 100km/h pystyy ajaan ilman että huuta liikaa.
Mutta kysymys kuuluu onko toimiva pakoaukon säädin?
1.3.2017 23:28
Ei ole pa-säädin paikalla, hilppeet löytyis mutta en taida laittaa tyyppivian takia.
14.3.2017 0:02
Nyt olis pientä ongelmaa etujarrun kanssa. Jarruttaa ihan hyvin, mutta kahva on pehmeä ja menee tankoon asti kun painaa. Ei siis tarvii painaa edes kauheen kovaa. Tilasin työsylinteriin korjaussarjan ja asensin -> ei auttanut mitään. Missähän mahtaa olla ongelma? Ilmailtu on vaikka kuinka paljon ja nestettäkin valutettu järjestelmän läpi runsaasti, eli siinä ei taida vika olla. Nestettä ei vuodaulospäin, mutta jostain se vissiin imee ilmaa kumminkin ku tota tekee. Oli kyl koko viimekesän tollanen vanhoillaki tiivisteillä eikä muuttunu siitä sen huonommaksi. Sinne säätöjutun väliin laitoit pientä patenttia ni sai vähän lisää matkaa kahvalle ettei ota tankoon asti kun kovaa jarruttaa, vaan olis toi hyvä saada kunnolla pelittämään :/ Oisko sitte jarrumäntien tiivisteet tai banjopulttien prikat? Vähän on kyllä kummallinen
15.3.2017 16:41
Sulla on aika varmasti itse pääsylinteri niin naarmunen että ei pidä painetta kunnolla. Tai vaihtoehtoisesti nappaa ilmaa jarrusatulan tiivisteiden välistä. Suosittelisin kokeilemaan varmasti toimivilla osilla a etsimään vian lähteen. Jarrujen suhteen kannattaa ostaa vaan uudet paremmat osat, ne ei välttämättä hirveesti maksa tai käytettynäkin voi löytää ihan OK kuntosia.
19.3.2017 17:15
Eilen päätin purkaa satulan ja sisältä niistä jarrunestekanavista löyty jotain harmaata mönjää
Ei mitään käsitystä mitä se oli eikä ollu jarrunesteen mukana tullu ulos. Liekö viimeksi avannut tunkenu tiivisteisiin jotain rasvaa? 2 mäntää tuli suht nätisti ulos, 2 ei ollenkaan. Tiivisteet oli aika heikossa hapessa, mutta uusia ei oo ni piti laittaa takasin
Kasauksen jälkeen kahva joustaa vähemmän eikä mene enää tankoon asti! Todennäköisesti siis syynä se paska ja huonot tiivisteet
Pitää varmaan laittaa tiivisteet tilaukseen
21.3.2017 12:16
AtteKahkonen kirjoitti:Eilen päätin purkaa satulan ja sisältä niistä jarrunestekanavista löyty jotain harmaata mönjää
Ei mitään käsitystä mitä se oli eikä ollu jarrunesteen mukana tullu ulos. Liekö viimeksi avannut tunkenu tiivisteisiin jotain rasvaa? 2 mäntää tuli suht nätisti ulos, 2 ei ollenkaan. Tiivisteet oli aika heikossa hapessa, mutta uusia ei oo ni piti laittaa takasin
Kasauksen jälkeen kahva joustaa vähemmän eikä mene enää tankoon asti! Todennäköisesti siis syynä se paska ja huonot tiivisteet
Pitää varmaan laittaa tiivisteet tilaukseen
Se on kyllä harmi että tämmöisiä tapauksia tulee vastaan
Itellä samanlainen kokemus omassa Rgf:ssä oli että jäähdytysnesteitä ei varmaa oikeasti ollu vaihettu ku viimeks ku pyörä valmistettiin, oli kuules nii ruskeeta litku että ei mitää järkeä. Mutta pyörä ei siltikään ollu yli normi lämpöasteiden ihme kyllä
18.4.2017 10:52
Moroo! Ostelin tuossa syksyllä rgf:än ja nyt sit on koneremppa tehty. Huomasin tossa että ei jaksa mennä pienillä kierroksilla. Joo onha se 2t joten ei siellä niitä alavääntöjä ole mutta asiaan. Millasilla väleillä on porukka ajellu? Edellinen omistaja oli vaihtanut etten 15 piikkisen rattaan, Vakio taitaa olla 16? Elikkäs millaset ois parhaat välit? Ja muita vinkkejä saa antaa.
20.4.2017 13:06
LauriBoi kirjoitti:Moroo! Ostelin tuossa syksyllä rgf:än ja nyt sit on koneremppa tehty. Huomasin tossa että ei jaksa mennä pienillä kierroksilla. Joo onha se 2t joten ei siellä niitä alavääntöjä ole mutta asiaan. Millasilla väleillä on porukka ajellu? Edellinen omistaja oli vaihtanut etten 15 piikkisen rattaan, Vakio taitaa olla 16? Elikkäs millaset ois parhaat välit? Ja muita vinkkejä saa antaa.
Veikkaisin että neula liian laihalla, itellä ilman säätimiäkin saa pyörän liikkeelle 2-3 tonnin kierroksilla eikä sammu, nykiikö sulla pienillä kierroksilla? Itellä käytös 14 ratas, mutta kunnolla ei oo päässy viel kokeileen ku magneeton stefa vuotaa :I ja sen vaihtoon pitää halkasta kone.
Mut rattaan koosta, no tietenki pienimmällä kulkee parhaiten, varmaan pienin kannattaa olla jos et hirveästi ajele sitä 160km/h
20.4.2017 20:04
Ragemeisteri kirjoitti:LauriBoi kirjoitti:Moroo! Ostelin tuossa syksyllä rgf:än ja nyt sit on koneremppa tehty. Huomasin tossa että ei jaksa mennä pienillä kierroksilla. Joo onha se 2t joten ei siellä niitä alavääntöjä ole mutta asiaan. Millasilla väleillä on porukka ajellu? Edellinen omistaja oli vaihtanut etten 15 piikkisen rattaan, Vakio taitaa olla 16? Elikkäs millaset ois parhaat välit? Ja muita vinkkejä saa antaa.
Veikkaisin että neula liian laihalla, itellä ilman säätimiäkin saa pyörän liikkeelle 2-3 tonnin kierroksilla eikä sammu, nykiikö sulla pienillä kierroksilla? Itellä käytös 14 ratas, mutta kunnolla ei oo päässy viel kokeileen ku magneeton stefa vuotaa :I ja sen vaihtoon pitää halkasta kone.
Mut rattaan koosta, no tietenki pienimmällä kulkee parhaiten, varmaan pienin kannattaa olla jos et hirveästi ajele sitä 160km/h
Ei kyllä nyi pienillä kierroksilla mutta täytyy kattoo se neulan asento. Ja joo hommaan siihe luultavasti ton 14 piikkisen rattaan. Toi magneeton stefan vaihto on kyllä yks työmaa
. Ei kyllä oikee tuu ajettuu tota 160km/h
Kiitos näistä vinkeista vielä!