Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Hyosung Comet

10.6.2012 19:55

Tuli tuosta mieleen kun piikki-iässä väänsin itse suutinsarjaa omaan Comettiin ja tuntui neuloista loppuvan säätövara. Muutaman yrityksen ja erehdyksen kautta holkki, jousi ja neula tuli sellaiseen asentoon, jossa sitä päälliskorkkia kiertämällä sai säädettyä neulaa portaattomasti :D Ja kohdilleen sai hyvin.

Re: Hyosung Comet

26.6.2012 23:18

Pitäisi Hyosungiin vaihta öljyt, mutta ohjekirjan öljymäärä hieman epäselvä :D ilmeisesti öljyä menee se 1,45 litraa? Jos joku hieman valaisisi :D

Re: Hyosung Comet

13.7.2012 23:15

Itellä meni n. 1,6 l ölppää sisään ja samalla vaihdoin suodattimen.

Re: Hyosung Comet

19.9.2012 19:18

Joo, elikkäs mulla on nyt tommone Yamaha Dt 50X. Poliisi ei oikein tykännyt kun kulki liikaa, päätti viedä kilvet JA kortin :( . Mutta eipä noita säitäkään enää paljoa ole joten mielessä kävi laittaa piakkoin jammu myyntii, ja ostaa kevari. Elikkäs nettimotosta katselin kevareita. Tarkotus oli löytää semmone siisti, 4-tahti kevari, joka on "fighterin" tapainen ;). Silmään osu tuommonen Hyosung Comet 125. Mitäs mieltä pojat on tämmösestä pelistä? Netistä lueskellen niin on kuulemma lyönyt viisaat päänsä yhteen suzukin kanssa, josta tulee pyörän hieno ulkonäkö ja muuta semmosta ;) . Siis mitäs mieltä ootte tosta merkistä? Kun kokemusta noista moottorivehkeistä on (ollut kiinan mönkiä ihmeitä, Samurai 110cc, Suzuki Pv, Skyteam St 125 Y, Yamaha Dt 50X, Derbi Drd pro) Itse kun netistä katselin niin oli juttua että ei oikeen kiihdy ja kulje, sähköviostakin oli mainittuna vähäsen asiaa :lol: . Mutta mitäs tässä, jos vaan viitsitte niin pystyttekö kertomaan omia kokemuksia tästä pyörästä? Että onko mitään tyyppivikoja, kestääkö hyvin ja aivan kaikkea mitä päähän juolahtaa.

Toivottavasti nyt saisi pian vastauksia :lol: Kun pitäisi isä saada vakuuttuneeksi tästä merkistä ja mallista :) Kiitokset vaan kaikille lukijoille ja ihmisille ketkä antavat vähäsen lisää informaatiota tästä pyörästä :D

Re: Hyosung Comet

19.9.2012 20:15

Ei ole tosiaan mitään kiinanlaatua, vaikka ns. halpamaassa valmistettukin vaan ihan länsimaiden tasolla, osat on pieni ongelma saada suomesta, mutta ulkomailta sitten taas löytyy kyllä, elikkä ihan peruspyörä jonka voi huoletta ostaa.

Re: Hyosung Comet

19.9.2012 20:34

Kiitti tästä tiedosta :)

Re: Hyosung Comet

21.9.2012 21:30

Itse nyt kesän ajellut cometilla ja todella varma peli on.
Eihän tuo mikään raketti ole, mutta kyllä kerkeää aivan riittävästi, kun ei ole asenteella että pakko päästä täysiä :D Kyllähän tuo mukavasti vääntää ja pörisee.
Itsellä kulutus pyörinyt 4 litran tuntumassa raskaalla kaasukädellä.
Käyntiin lähtee aina vaivattomasti ja ei tarvitse pelätä että pyörä jättäisi tielle.
Voin suositella pyörää, on todella edullinen hankkia, että käyttää.
On ison pyörän näköinen ja monesti tankatessa tultu kysymään, että minkäs kokoinen pyörä on :lol:
Myöskin siitä mukava pyörä, että ei tule joka nurkalla vastaan samanlaista.
Kaverilla on cometti, jolla ajettu lähes 50 000 km ja vielä kulkee, eikä minkäänlaisia merkkejä hajoamisesta....joten puheet kiinanromusta ovat pötypuhetta.

Re: Hyosung Comet

28.9.2012 14:04

Terve! Mistä näihin löytyy kytkimiä, saako koko pakettina? :|
Kiitos mahd. vastauksesta ennakkoon!

Re: Hyosung Comet

23.11.2012 21:36

http://www.hyosungsource.com/index.php? ... ts_id=1446 Tuossa. Ja olen tilannut tuolta, samalla tavalla tulee kuin muualtakin eli perille.

Tässä toi piikki-Cometti tiivistettynä: Suzuki GS500, jossa moottorina DR125 kone neliventtiilikannella, kahdella sylinterillä ja pienemmällä iskuntilavuudella. Painaa kun synti mutta on iso.

Re: Hyosung Comet

9.1.2013 23:18

R20+ kirjoitti:noniin, elikkäs... olen haeskellut kevareita ja löysin tämän hyosungin. Tässä pari kysymystä:

Kone kestää kuulemma 80 000km ja sit sen jälkeen remppa tulossa? (katoin viestien perusteella)

Katoin Comettia ja 125 R malleja, toinen kulkee n.110 ja katteellinen malli n.130 (ainakin videoiden perusteella) niin onko nämä ihan samanlaisia, mutta R mallissa on vaan katteet? Onko mahdollista tilata ulkomailta R mallin katteet ja pistää sen comettiin jolloin ilmanvastus pienenee ja kulkee yhtä lujaa kuin R malli (eli 130)

Kiitän etukäteen vastauksista ;)

Nyt tulee vastaus kyllä pahasti jälkijunassa, lieneekö hyötyäkään, mutta kuitenkin :lol:

Tietääkseni nakun runko: Suzuki GS500E,
Ärrän runko: Hyosung GT650R.
Eli on niissä sen verran eroa, rungot eri pyöristä.
Oikaiskaa jos olen väärässä :)

Mutta tuokin sanoo aika paljon jos nakumallin paino on 150kg ja katetun 187kg. Ei pelkät katteet niin paljon VOI painaa :D

Enkä tiedä onko moottorin kannalta edullista huuvattaa punarajalla.. Luulen myös että nakumallissa voisi olla parempi jäähdytys.

Jossain muistan nähneeni nakumalliin myytäviä jälkiasennuskatteita.. Olisko ollu eBayssa ? Kannattaa vilkasta esim. hakusanoilla "comet gt fairings" tai "gs500e fairings".
Tai jotain muuta pyörän malliin ja katteisiin viittaavaa Lontoon kielellä :lol:

Re: Hyosung Comet

6.2.2013 21:46

Ei pidä ottaa liian kirjaimellisesti tuota Suzuki-sukulaisuutta.

Katetussa mallissa USD-keula, tuplajarrut, katteet, cliparit, digimittaristo. Muuten täsmälleen sama laite kuin nakumalli.

Kuivapaino nakumallissa 150 kg ja märkäpaino 167 kg. Vastaavasti katetussa mallissa pikkasen enemmän.

Varaosasaantia on haukuttu huonoksi ja kalliiksi, en ymmärrä miksi? Parhaiten tulee täältä: http://www.hyosungsource.com/ - löytyy lähes kaikki osat ja kysymällä enemmän, suoraan Koreasta lentorahtina tuli viikossa roinat perille asti, kulut jotain 10-20 €.

Re: Hyosung Comet

27.2.2013 16:09

Miten saan kilvenvalon vaihdettua? Heijastin lähtee helposti irti, mutta itse kilvenvalon kuori on oudosti kiinni. Vaikea selittää, mutta jos joku kyseisen pyörän omistava tietäisi mitä tarkoitan..

Re: Hyosung Comet

2.4.2013 0:23

Osaisko ihmiset neuvoa mikä mahtais olla vikana!???

Talvi 2011-2012
Puran hyosungia sen verran että kaikki katteet, tankki, renkaat ja putki irti.
Kaasarit auki ja putsaukseen, imukaulat vaihtoon ja kaasareihin uudet (hieman isommat) suuttimet, ilmanputsarin vaihto kuristamattomaan ja pyörä takasi kasaan...

Keväällä pyörä ei meinannu pysyä millään käynnissä ja sen kanssa ensimmäiset pari viikkoa tappelin kunnes tajusin että olin asentanut kaasareissa olevien luistien kalvot väärin ja ne olivat olleet kaasareiden kannen ja rungon välissä ns. jumissa...

Noh, pyörä toimi kutakuinkin (normaalisti), mutta koko kesän joutui ajamaan pienellä ryypyllä ja huipputehot hävisivät jonnekkin rajan taakse....

Ongelma ei korjaantunut vaikka alkukesästä vaihdoin takaisin vanhat suuttimet ja kuristetun ilmanputsarin.

Pyörä ei kiihtynyt normaalisti ja huipuista tippui 20 joskus jopa 40km/h.

Eli kysymys kuuluukin että voiko vikana olla uudet imukaulat joissa takimmaisessa oli yksi (ylimääräinen) alipaineletkun paikka joka piti tukkia vai voiko ongelma olla siinä kun syksyllä 2011 purin pyörää niin kaasareita irroitettaessa imukanavaan tippui pieni määrä hienoa hiekkaa, jonka sain imurilla kutakuinkin kaiken pois, mutta en ole varma sainko kaikkea, niin onko tämä pieni määrä hiekkaa voinut hakata esim. venttiilin tiivistyspintaan koloja joista venttiili pääsee vuotamaan?

kiitos jo etukäteen sille ihanalle ihmiselle joka osaisi minua auttaa :)

Re: Hyosung Comet

4.4.2013 18:25

Tokihan se hiekka on palotilaan voinut päästä. Ohivuotomittaus lopettais turhat arvailut.

Re: Hyosung Comet

4.4.2013 20:25

Ehdottoman tärkeää ALIPAINE!!!

Kaasarien korkit täytyy olla kunnolla kiinni, katso, ettei kalvo rutussa. Toinen: alipaineletkut paikallaan, EHJÄT JA UUDET LETKUT. Avoimet nipat täytyy tukkia. Bensapumpun alipaineletku kuntoon. Kalvokaasarit ei toimi kunnolla, jos paineet sekaisin. Katso, että luistin ilmareiät on kunnossa, koskitko niihin? Täystehoisissa muistaakseni 1,4mm reiät. Katso, että luistit pääsevät liikkumaan täysin vapaasti kaasareissa.

E: EHDOTTOMASTI avoimet nipat TUKITTAVA!

Seuraavat tarkistuskohteet:
- Sivujalan ja kytkinkahvan turvakytkimet (suosittelen ohittamaan)
- Kaasareitten 100% synkro eli läppien yhtaikainen avautuminen
- Kaikki suuttimet kiinni, bensanpinta oikea, neulat oikeassa kohdassa ja kun otat kalvot irti, niin katso, että molemmat neulat tosiaan yhtä pitkällä (omassa joutui tarkistamaan)

Tulppien väri?