Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Beta RR 125 4T LC

18.5.2013 13:06

Älä usko tollasia :roll: . Jos tää Beta on yhtään hussen nelarin (kaasarilla sekin) kaltainen niin vääntää paljon paremmin ylhäältä ja nimenomaan tykkää kiertää ylhäältä. Ja helpompihan se kaasari on säätää jos on tarve. Ruiskuun tarvii ohjausyksikön (powercommander). Kulutsero on ehkä 0.1L satasella.

Re: Beta RR 125 4T LC

18.5.2013 14:57

Eli lyhyesti sanottuna beta on "parempi" kuin wr. riippuu tietenkin omasta mielipiteestä... :) suht isoosa omaa kevarin valinta kriteeriä on äänet. onkko betassa samanlaiset kuin wr:ssä? :D

Re: Beta RR 125 4T LC

18.5.2013 15:34

Ymmärtääkseni siellä änkässä on joku db-killeri/kuristus minkä saa pois. Pitäis olla kyll vähän munakkaammat äänet kuin wr.ssä :D

Oma mielipide on että vaikka WR on hyvä ja luotettava pyörä, niin ei ole mitään syytä hankkia sitä esim Betan tai hussen sijaan. Samalla rahalla saa niin paljon enemmän vastinetta (paremman alustan, jarrut, 20kg kevyemmän pyörän...).

Re: Beta RR 125 4T LC

18.5.2013 23:07

Joo betassa irrotettava db killer änkän päässä ja omasta mielestä ihan tarpeeks hyvät äänet kun sen ottaa pois, tai siis ettei tunnu uuden putken ostaminen tarpeelliselta äänien takia. Vois veikata että ruiskukone saattaa alhaalta vääntää paremmin mutta eihän tämmöset pikkukoneet alakierroksilla mitään silti väännä, ja beta ainakin vetää kunnolla vasta korkeilla kierroksilla, itellä otti vakiona välillä "tehopiikkiä" kun oli ensin ajellut tosi matalilla kirroksilla jonku aikaa :D Kulutuspuolesta sen verran että itellä oli kulutus vakiosuuttimella sähkökuri ja db killer pois otettuna jotain 3-4L/100km vaikken ikinä mitenkään taloudellisesti ajanut. Kaikenkaikkiaan kyllä suosittelen tälläsen värkin ostamista jos nelari smoton haluaa.

Re: Beta RR 125 4T LC

19.5.2013 1:24

Olisko jollain näistä tietävällä motivaatiota koota vähän yleistietoa tuonne tietopankin puolelle? Helpottas vähän kun ei tartte tätä koko topiccia selailla läpi. ;) Kulkupuolesta, ajotuntumasta, onnistuuko 2-päällä ajelu, kuristuksista vois kans jotain mainita yms.

Re: Beta RR 125 4T LC

19.5.2013 13:39

Johtokuri on vasemmalla puolella pyörää ilmanputsarikotelon katteen alla.?

Re: Beta RR 125 4T LC

19.5.2013 23:43

Kertokaa mulle minkä takia ostaisin mielummin beta rr 125 lc:n kuin yamaha wr 125x? Mueluiten mahdollisimman laajasti vastattuna, kiitos :) ( moottori, ajotuntuma, kiihtyvyys, nopeus, kulutus, tyyppivikoja, puutuuko perse ajaessa? ) :)

Re: Beta RR 125 4T LC

20.5.2013 16:23

Toi on sellanen kysymys, mihin saat vastauksen sillä sekunnilla kun menet liikkeeseen ja vaikka koeistut/ajat molemmat. Beta kiihtyy hieman räväkämmin keveytensä ansiosta tietty. Pienellä laittamisella molemmista saa todella komeita, joten lähinnä omat mieltymykset merkitsee. Yamaha on aika korkee ja muutenkin paljon betaa massiivisempi ja fiilis on muutenkin aika erilainen. Käy siis katselemassa liikkeessä.

Re: Beta RR 125 4T LC

20.5.2013 19:19

Olen ajatellu että wr kiihtyisi nopeammin ruiskun ansiosta

Re: Beta RR 125 4T LC

20.5.2013 20:12

Ruisku tai kaasari, ihan yks ja sama... Itseasiassa Tekniikan Maailman vertailussa kaasarilla varustettu nelarihusse tuotti 0.5kw enemmän kuin WR, ja kun WR painaa niin perkeleesti enemmän niin kyllä se vähän jää.

Re: Beta RR 125 4T LC

20.5.2013 22:51

Täytyy sanoa Betan omistajana,että vielä ei ole 4-tahtista suht vakiota kevaria tullut vastaan mikä ei tälle jäisi,on tämä vaan niin paljon kevyempi :lol: On otettu dukea ja cebaria ja vissiin mikilonia tai jtn sellaista vastaan,muutama amisbimmerikin jäänyt alkukiihdytyksessä :seko: Mutta voisin sanoa,että vakio wr jää viivalle,mutta se on sellainen ero,minkä itse voi lähdössä,renkaanpaineissa,ketjujen kireydessä ynnä Kuun asennossa Marsista katsottaessa,hävitä. :D

Re: Beta RR 125 4T LC

26.5.2013 20:17

Mistäs tähän sais koropalaa? Tuntuu niin pirun matalalta. :roll:

Re: Beta RR 125 4T LC

26.5.2013 23:11

Ei näihin ihan oikeasti kuulu mitään koropaloja laittaa... Pahimmassa tapauksessa pilaat ajo-ominaisuudet, iskari menee rikki ennen aikojaan yms. Iskaria säätämällä (esijännitys) pitäis saada perää pysymään hieman ylempänä, jos ei riitä niin jäykempää jousta tilalle.

Re: Beta RR 125 4T LC

1.6.2013 0:08

mites teillä toi etujarru onko kauheen äkänen vai löysä? itellä ottaa vasta siinä puolessavälissä ja kun painat pohjaa nii ei tunnu vaikuttavan juuri mitää? eturengas ei mene edes lukkoon vaikka yrittäisi :D sitten joku ihmeen sujahdus ääni kuuluu kun pumppaat etujarruvipuu :| kuuluuko kaikki asiaan vai pitäiskö jarru ilmata?

Re: Beta RR 125 4T LC

2.6.2013 17:51

lusikka6000 kirjoitti: sitten joku ihmeen sujahdus ääni kuuluu kun pumppaat etujarruvipuu :| kuuluuko kaikki asiaan vai pitäiskö jarru ilmata?

Joo jarru pitäs ilmata, jos menee pohjaan asti, ja toi suhaus kuuluu mullakin ja jarru toimii niin kuin voisi toivoa ;)