Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

22.5.2008 19:45

Käykö af1 sen vakiopyttyyn siis toi sama RAVE2 mikä käy karting luokan Rotax Max koneisiin?

kone

22.5.2008 19:48

tietääkö kukaan voiko rotax 123 moottorin vakio sylinteriä hoonata

22.5.2008 20:11

Olisko kelläää räjäytyskuvaa aprilia af1 -90?

22.5.2008 21:24

Hoonautin oman gila ykkösen mutta ne kyl sano että on perkeleen kova pinnotus että ei sitä kauheesti pystyny, multa oli lähteny pala pinnotettaki pois mutta kyl sil nyt 2000 ajettu iha moitteettomasti
Ja Soup: MITKÄ VÄLIT?

kone

22.5.2008 21:41

paljo se hoonaus maksaa ja mikä pinnote siin on?

22.5.2008 21:55

soup: paljos on männällä ajettu? ja onks rave oikeessa säädössä?

22.5.2008 22:52

soup kirjoitti:Sport pro:n huiput jäävät tuohon 150 kmh:n tienoille 5 vaihteella. Kone toimii kuin ajatus mutta ei vaan millään jaksa mennä kovempaa. Kutonen jää täysin turhaksi. Onko mahollista että jossain vikaa?

Pyörässä siis rave1 ja 34mm kaasutin.


Meidän "uutukaisella" ihan sama ongelma.Korjaantui vaihtamalla eturatas 15 piikkiseksi,entinen oli 16,taka 38.
Paremmin jaksaa mennä nyt :-) ..kun vielä tuo raven vaijerikin nyt pelittää.

23.5.2008 10:23

Ite oon harkinnu tämmösen Sport Pron ostamista ja kaipaisin hieman lisäinfoa.

Jos koneella on ajettu n. 10 tkm viimeisen männän + muiden osien vaihdon jälkeen, alkaako ne olla jo vaihtokunnossa? Ettei sentään jtn. 20 tkm ajeta ilman koneremppaa? Paljonko on kustantanu alakerran remppaaminen?

Sitten onko normaalia, että kytkimen painelaakeri(?) pitää satunnaisesti jonkinlaista ääntä liikkeelle lähtiessä? Että onko se ominaisuus vai merkki vaihdon tarpeesta?

23.5.2008 12:33

Ei kukaan tarvitsisi AF1 Replican katteita, todella näyttävän näköiset vakio väritykseen verrattuna ;D

Aprilian Osto

23.5.2008 18:48

Juu olisin tuossa tällaista aprilian futura mallia ostamassa. Mitä asioita kannattaa kysellä myyjältä ja mitä kannattaa siinä paikan päällä tihrustaa oikein viimesen päälle? Ja onko kannattava ostos , pyörä on vm-94. ja mäntä ja koneen laakereita vaihdettu ja RAVEA ei ole kylläkään ..
Kiitos etukäteen!

24.5.2008 12:46

Mäntä on nyt pari tonnia ajettu. Rave pelittää ok, mutta säätöjä en ole millilleen tarkistanut. Eniten mietityttää tuo edellisen omistajan huollossa laitattama mitakan sylinteri.

Täytyy vaihtaa tuo 15p eturissa jos auttaisi asiaan!

24.5.2008 17:28

Nyt on AF1 tallissa :) Vuosimallia -89.

24.5.2008 18:40

JerQQ kirjoitti:Käykö af1 sen vakiopyttyyn siis toi sama RAVE2 mikä käy karting luokan Rotax Max koneisiin?

24.5.2008 21:31

JerQQ kirjoitti:
JerQQ kirjoitti:Käykö af1 sen vakiopyttyyn siis toi sama RAVE2 mikä käy karting luokan Rotax Max koneisiin?


Kyllähän se käy kunhan on sylinterissä reikä valmiina ( polini 154 sarjalaisesta löytyykii jo valmiiksi).
Rotaxin Maxin sylinterit ovat muutenkin identtisen ainakin rotax 123 pyttyjen kanssa.

24.5.2008 23:11

Käykö sama mäntä Rotax 123 ja Rotax Maxin välillä?