Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

16.2.2007 20:25

jarez kirjoitti:
JUR1 kirjoitti:Se nyt on niin yksinkertaista kun vaan voi olla. :D


sanoo mankin koneen vaikka silmät kiinni kasaava poju ;)
Onhan sitää juu muutama tunti tullu elämän aikana ruuvattua :D

16.2.2007 21:56

JUR1 kirjoitti:
jarez kirjoitti:
JUR1 kirjoitti:Se nyt on niin yksinkertaista kun vaan voi olla. :D


sanoo mankin koneen vaikka silmät kiinni kasaava poju ;)
Onhan sitää juu muutama tunti tullu elämän aikana ruuvattua :D


noni, mutta pitäähä sitä jostain alottaa ;)

20.2.2007 18:57

tänään tuli haettua ketjunkatkaisia ja peilille ( m10->m8 ) adapteri.

Kuvia tuli myös otettua "kunnon" kameralla ja niitä päivittelen tonne gallerian puolelle heti kun ne kaverilta saan.

Uus maskikin on hakusessa eli jos joku haluaa hyväkuntoisen ja näyttävän maskin vakion tilalle niin yv:tä tulemaan!

Lämpömittariöljytikku sujahti myös hienosti paikalleen ;) 0,5-1mm pitäis lyhentää mutta kai se tuollaisenakin toimii/ei ota mihinkään kiinni.

22.2.2007 18:06

Viikon saavutukset nyt päivitettynä gallerian puolelle -> http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/12742

Nokan vaihto alkoi heikolla menestyksellä ja sitä jatketaan myöhemmin.

Pitäis saada suutimia ja takaratas niin vois päästä vakionokan kanssa huippuja kokeilemaan. Kerrankun tiet on kuivina.

23.2.2007 13:01

jarez kirjoitti:Nokan vaihto alkoi heikolla menestyksellä ja sitä jatketaan myöhemmin.
no kerros lisää :P ?

23.2.2007 13:22

jarez kirjoitti:ja takaratas


Käy allrightista hakemassa se 50CRF:n 37hamppinen, 16e muistaakseni, tai ees vertailemassa vakiorattaan mahdollisia eroja siihen? :P

Ja kuvia myös. ;)

23.2.2007 16:23

jamppa- kirjoitti:
jarez kirjoitti:ja takaratas


Käy allrightista hakemassa se 50CRF:n 37hamppinen, 16e muistaakseni, tai ees vertailemassa vakiorattaan mahdollisia eroja siihen? :P

Ja kuvia myös. ;)


Ei mee toi crffän ratas.. kokeiltu on

23.2.2007 22:58

paperbox kirjoitti:
jarez kirjoitti:Nokan vaihto alkoi heikolla menestyksellä ja sitä jatketaan myöhemmin.
no kerros lisää :P ?


Se jää salaisuudeks :D

Ostakaa joku multa toi sendan maski pois, halvalla lähtee ja kohenee masain ulkonäkö huomattavasti ;)

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=36618

25.2.2007 16:46

kävin tänään nappaamassa tallinkulmalta pari uutta kuvaa uudella kamsulla, kuvat gallerian puolella ;)

27.2.2007 14:35

kävin eilen ostaas tollasen db 125. ja siin sit hierottii kauppaa ja kyseltii kaikkee ni siihen tuli sit korjaus mies ja kysyttii et mitä nois on suurin vika ni kaveri vastas et kisa käytös ei oo menny yhtää konetta rikki mut takaåyörän laakerit on suurin ongelma niis. eli ihan jämäkält pelilt tuntu. muuten mut on vähä pien piikki :D

27.2.2007 16:10

simpsa kirjoitti:kävin eilen ostaas tollasen db 125. ja siin sit hierottii kauppaa ja kyseltii kaikkee ni siihen tuli sit korjaus mies ja kysyttii et mitä nois on suurin vika ni kaveri vastas et kisa käytös ei oo menny yhtää konetta rikki mut takaåyörän laakerit on suurin ongelma niis. eli ihan jämäkält pelilt tuntu. muuten mut on vähä pien piikki :D


tervetuloa joukkoon ;) Toivottavasti tulee tänne topikkiin vähän enemmän postailuja eri käyttäjiltä, kuin multa :D

Tosta takalaakeri hommasta, niin omat laakerit oon jo taakse vaihtanut kun kiristin takarenkaan akselin vähän liian tiukalle? Senjälkeen otin laakerit pois, toisen laakerin hajottamalla hienosti. Nyt skf:n laakerit takana ja keväällä sitten ajoon ja kattoo kuinka kestää.

Kosteus/paskasuojaus on vähän onneton noilla laakereilla myös, mutta tuskin pääsee ikinä paskaantumaan katukäytössä ja säännöllisellä puhdistuksella painepesuria välttäen.

Etupään laakeritkin tuntuu vähän jäykiltä, Liikkeen kasatessa joko ylikiristäneet tai sitten laakerit ovat oikeasti paskat jo valmiiks.

27.2.2007 22:26

jarez kirjoitti:
simpsa kirjoitti:kävin eilen ostaas tollasen db 125. ja siin sit hierottii kauppaa ja kyseltii kaikkee ni siihen tuli sit korjaus mies ja kysyttii et mitä nois on suurin vika ni kaveri vastas et kisa käytös ei oo menny yhtää konetta rikki mut takaåyörän laakerit on suurin ongelma niis. eli ihan jämäkält pelilt tuntu. muuten mut on vähä pien piikki :D


tervetuloa joukkoon ;) Toivottavasti tulee tänne topikkiin vähän enemmän postailuja eri käyttäjiltä, kuin multa :D

Tosta takalaakeri hommasta, niin omat laakerit oon jo taakse vaihtanut kun kiristin takarenkaan akselin vähän liian tiukalle? Senjälkeen otin laakerit pois, toisen laakerin hajottamalla hienosti. Nyt skf:n laakerit takana ja keväällä sitten ajoon ja kattoo kuinka kestää.

Kosteus/paskasuojaus on vähän onneton noilla laakereilla myös, mutta tuskin pääsee ikinä paskaantumaan katukäytössä ja säännöllisellä puhdistuksella painepesuria välttäen.

Etupään laakeritkin tuntuu vähän jäykiltä, Liikkeen kasatessa joko ylikiristäneet tai sitten laakerit ovat oikeasti paskat jo valmiiks.


pinnatki kannattaa tarkistaa :D

27.2.2007 22:39

simpsa kirjoitti:
jarez kirjoitti:
simpsa kirjoitti:kävin eilen ostaas tollasen db 125. ja siin sit hierottii kauppaa ja kyseltii kaikkee ni siihen tuli sit korjaus mies ja kysyttii et mitä nois on suurin vika ni kaveri vastas et kisa käytös ei oo menny yhtää konetta rikki mut takaåyörän laakerit on suurin ongelma niis. eli ihan jämäkält pelilt tuntu. muuten mut on vähä pien piikki :D


tervetuloa joukkoon ;) Toivottavasti tulee tänne topikkiin vähän enemmän postailuja eri käyttäjiltä, kuin multa :D

Tosta takalaakeri hommasta, niin omat laakerit oon jo taakse vaihtanut kun kiristin takarenkaan akselin vähän liian tiukalle? Senjälkeen otin laakerit pois, toisen laakerin hajottamalla hienosti. Nyt skf:n laakerit takana ja keväällä sitten ajoon ja kattoo kuinka kestää.

Kosteus/paskasuojaus on vähän onneton noilla laakereilla myös, mutta tuskin pääsee ikinä paskaantumaan katukäytössä ja säännöllisellä puhdistuksella painepesuria välttäen.

Etupään laakeritkin tuntuu vähän jäykiltä, Liikkeen kasatessa joko ylikiristäneet tai sitten laakerit ovat oikeasti paskat jo valmiiks.


pinnatki kannattaa tarkistaa :D


siitäkin varotti mua liikkessä, tietenkin masain maksamisen jälkeen vasta :)

pitäis "kuulemma" mennä 120km ajon jälkeen liikkeessä käymään niin ne kiristäis pinnat jos tarvetta on ja tarkastais ettei mitään ruuveja/muttereita puutu vehkeestä.

Tästä huvista yrittävät ryöstää multa 60e ja pelottelivat jos en tuo näytettäväks niin takuu raukeaa tjsp, mut munpuolesta saa haistaa kakan. Käyn ite ostamassa pinnojen kiristys avaimen ja käyn läpi pinnat ajokauden alussa ILMAISEKSI (ainaski melkein). ;)

28.2.2007 1:18

simpsa kirjoitti:kävin eilen ostaas tollasen db 125. ja siin sit hierottii kauppaa ja kyseltii kaikkee ni siihen tuli sit korjaus mies ja kysyttii et mitä nois on suurin vika ni kaveri vastas et kisa käytös ei oo menny yhtää konetta rikki mut takaåyörän laakerit on suurin ongelma niis. eli ihan jämäkält pelilt tuntu. muuten mut on vähä pien piikki :D




Doddiih saatiin yks masain omistaja lisää :) Hyvän valinnat teit :)

28.2.2007 11:35

jarez kirjoitti:
simpsa kirjoitti:
jarez kirjoitti:
simpsa kirjoitti:kävin eilen ostaas tollasen db 125. ja siin sit hierottii kauppaa ja kyseltii kaikkee ni siihen tuli sit korjaus mies ja kysyttii et mitä nois on suurin vika ni kaveri vastas et kisa käytös ei oo menny yhtää konetta rikki mut takaåyörän laakerit on suurin ongelma niis. eli ihan jämäkält pelilt tuntu. muuten mut on vähä pien piikki :D


tervetuloa joukkoon ;) Toivottavasti tulee tänne topikkiin vähän enemmän postailuja eri käyttäjiltä, kuin multa :D

Tosta takalaakeri hommasta, niin omat laakerit oon jo taakse vaihtanut kun kiristin takarenkaan akselin vähän liian tiukalle? Senjälkeen otin laakerit pois, toisen laakerin hajottamalla hienosti. Nyt skf:n laakerit takana ja keväällä sitten ajoon ja kattoo kuinka kestää.

Kosteus/paskasuojaus on vähän onneton noilla laakereilla myös, mutta tuskin pääsee ikinä paskaantumaan katukäytössä ja säännöllisellä puhdistuksella painepesuria välttäen.

Etupään laakeritkin tuntuu vähän jäykiltä, Liikkeen kasatessa joko ylikiristäneet tai sitten laakerit ovat oikeasti paskat jo valmiiks.


pinnatki kannattaa tarkistaa :D


siitäkin varotti mua liikkessä, tietenkin masain maksamisen jälkeen vasta :)

pitäis "kuulemma" mennä 120km ajon jälkeen liikkeessä käymään niin ne kiristäis pinnat jos tarvetta on ja tarkastais ettei mitään ruuveja/muttereita puutu vehkeestä.

Tästä huvista yrittävät ryöstää multa 60e ja pelottelivat jos en tuo näytettäväks niin takuu raukeaa tjsp, mut munpuolesta saa haistaa kakan. Käyn ite ostamassa pinnojen kiristys avaimen ja käyn läpi pinnat ajokauden alussa ILMAISEKSI (ainaski melkein). ;)


Ei niitä pinnoja varmaankaan likkeessä kannata tarkistaa. Selviää silleekii et lyö keskiöstä pinnanmukasesti napakasti jollain et se pinna muotoutuu siihen, eipä tarvi käyä liikkeesä tiukkaamas.