Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

28.5.2005 15:04

En varmaankaan ole sitä näillä näkymin penkittämässä, kun lähimpään dynoon on kuitenkin matkaa ~200km. Olen kyllä pohtinu sitä dynottamista, mutta toi matka vähän on esteenä. Vaikka kyllä äkkiähän ton matkan ajaa hurauttais.

29.5.2005 0:59

ääh... tänää se sit kävi :( akrapovic naarmuuntu :'( olin töissä ja pyörä oli sitte parkkiksel ja tuuli aika kovaa. sit puhelin soi ja vastasin ja siel kysyttii et mis oon ja sanoin et töissä ja sit kysyttii et miks pyörä on kyljellää parkkiksel no siitä sitte nopeemmin ku heti kattomaan ni oikeelle puolelle kaatuneena siel ja joku pari litraa bensaa valuttaneena. nostin sitte pystyy ja pikane silmäys, peili solmussa, putki naarmuilla, ja bensaa valuttanu. vein sen sitte halliin loppu ajaks ja kattelin tarkemmin ni vilkku ei ollu katkennu mut lasi on siirtyny sisäänpäin ja polttimo ei syty, kaasukahva keveni ja tanko väänty ja jarrukahvasta pääty nuppi katkennu..
ens viikolla sitte uutta stongaa ja kahvoja ostamaan, putkesta saa teräsosista naarmut hienolla hiekkapaperilla pois ja hiilikuidussa ei mitään näy :) vähällä selvis mut varovaisuus sen jalan ja paikan kaa lisäänty :D

29.5.2005 11:44

Ei mitään pahaa, jottei jotain hyvääkin
kaasukahva keveni
:D hyvä että selvisit pienillä vaurioilla. Tänä keväänä on kyllä ollu tosi kovia tuulia. Itelle ei oo tommosia onneks sattunu että parkkiksella nurin, mutta kahen tutun räsät oli tossa muuan viikko sitten tuolla lukiomme pihalla kaatunu tuulessa, ku siinä on hiekkapiha, niin jalakset oli siihen uponnu. Sen jälkeen siellä on alkanu muillaki ku mulla näkymään semmosia puu ja metalli läpysköitä jalaksien alla.

29.5.2005 11:51

Eräs museoauton omistaja sanoi ettei sitä kukaan valvo montako päivää sillä vuodessa ajaa, koska oletetaan ettei kukaan harrasteajoneuvolla enempää kuin 30 pv vuodessa ajele.

29.5.2005 15:51

Jees, niin se taitaa olla ettei sitä kovin tarkkaan valvota. Laitappa omasta -75 vuosimallisesta CB:stäs kuvia. Kenelläkään muulla ei täällä taida (vielä ;) ) olla tommosta vanhempaa. Ajeletko enempi DT:llä ku CB:llä?

E: Jaa sulla oli vielä tezariki. Onko kaikissa vakuutukset? :D

E2: Oli näemmä tuo sun vanha freccia jo nyt laitettu huuto.nettiin myyntiin. Ei kaveri kauaa jaksanu sillä ajaa :D

31.5.2005 19:56

DT:llä tulee ajeltua, tzr seisonnassa ja cb ei ole vielä ajossa kun puola on rikki...

Kuvia voisin laittaa tässä jokin päivä kunhan ehtii.

31.5.2005 20:15

Hmm, pitää nyt katella sitten tuossa parin vuoden päästä kun on isomman pyörän osto, että miten riittäs rahat ilman cb:n myyntiä, ku on tuo kuitenkin niin hieno peli että harmittaa myydä. Ottas vaikka pois kilvistä kuhan on isompi pyörä, jos ei rahat siis riitä molempien vakuutuksiin. Laskeskelin että saanhan minä sen jo 2014 museorekisteriin :D. Eihän tuo ku putsailee kerran kesässä ja pitää lämpimässä ja hyvässä tallissa turvassa niin pitäs mennä pahaskaan, ja säilyttää orkkiskunnossa eikä anna tuleville (!?) penskoille leikkikaluks.

Offtopikkina seuraava pyörä tulee luultavasti olemaan Honda NX250 "pikku dominaattori" tai sitten CB250, ne on halpoja, sanottakoon näin pikkuvinkkinä.

31.5.2005 20:25

Seuraava pyörä tulee olemaan 99% varmasti vuoden 2000 cb 500. Se nimittäin on jo tuolla tallissa. Isän nimissähän se on, mutta ei sitä sillä nimellä ajeta. Ei se sillä itse ole ajanut varmaan kun 100km, veljen käytössä ollut uudesta asti, mutta veli laittoi itselleen vtr 1000:n tossa viime syksynä niin 500:nen jäi sit seisomaan. 500:n jälkeen ostan luultavasti jonku 80-luvun 900 cb:n ja siitä laittelen sit pyörää itelle. Piikin kyllä valitettavasti joudun myymään, koska ei tota säilytystilaa riitä mitenkään älyttömästi, varsinkin jos vielä intoudun crossia ja jäärataa jatkamaan, niin sekin vie sit tilaa. Että tiedoks vaan että syksyllä, kun ajokelit loppuu niin meikäläisen silmäterä ois sit myynnissä. Kuvia löytyy tuolta allekirjotuksen osotteesta ja galleriasta.

31.5.2005 21:05

no syksyllä pitäs alkaa tolla suzuki gsx:llä ajelemaan kun ikää karttuu ja pakko luultavasti pistää cb myyntiin kun ei paikkaa ole omasta takaa :( mutta yksi mikä voi olla että rajottaa osaltani myynnin kun ihan halvalla en kuitenkaan pysty sitä myymään että jäisi edes jotain käteen siitä :/ sen jälkeen olen ajatellut jotain matkasporttia kuten kawasaki zzr 1100 tjsp :) reilu 3kk enää cb:llä.

tiiättekö muuten miten se homma toimii käytännössä kun täyttää 18 ja kortti siirtyy a1 -> a niin siirtyykö suoraan kun täyttää 18 (luvat tietysti autokoulun kautta haettuna abc-korttia varten) vaiko sitten kun saa bc kortin !?

5.6.2005 22:09

Alkuun vähän yleislöpinää: Sain sitten näköjään bannit tälle foorumille, koska vastasin erääseen typerään topicciin, vaikkakin viestini oli asiallinen. No nytpä tiedän paremmin mitä kärsii ja mitä ei kärsi tehdä. Minut siis tunnettiin nickillä 123aaa. Sattumalta löysin oman vanhan tunnukseni, jonka olin jo unohtanut, kun selailin tota käyttäjälistaa, ja muistin vielä jopa entisen hotmail osoitteenikin, jota siihen aikaan olin käyttänyt.

Sitten hondasta: Yhteensattumien kautta meidän paikallisille cb harrastajille (3kpl) Siunaantui yhteinen varaosapyörä, jossa oli lähes kaikki osat tallella. Minulla on tässä ollut mielessä paremmin uuteen takakatteeseen sopivan satulan tekeminen, ja nyt kun varaosapyörästä sai satulalle hyvän aihion, niin eipä siinä muuta kuin muokkaamaan vain. Penkin rungon takaosaa piti työstää hieman pyöreämmäksi ja pehmusteen muodot panin täysin uusiksi. Pehmustetta veistin askarteluveitsellä ja pehmusteen pinnan tasoittelin kumimaisella tiivisteliimamassalla. Nyt penkki on jo verhoiltu. Verhoilun suoritin itse mustalla keinonahalla ja se onnistui mielestäni hyvin. Nyt penkkiin on tekeillä kiinnipito remmi kyytiläiselle. Kuvia otan sitten, kun porukat palaavat lapista ja tuovat kameran tullessaan takaisin kotiin. Tämä tapahtuu viikon päästä sunnuntaina.
Edit: Ellen sitä ennen saa kameraa lainaan joltakin kaverilta.
Edit2: ja näköjään en saa tota allekirjoitusta toimimaan, mutta niitä kuvia siis osoitteessa http://www.kanava.org/~pekkis/mopotin/

11.6.2005 9:35

onko myydä hyväkuntoisia matkustajan tappeja sulla? sattui omasta lentämään vasemman puoleinen tappi jonnekki mettää :D ja oikeellakin puolella se on semmone väljä siin telinees..

11.6.2005 10:44

ihan hienoja vehkeitä nuo CB:t... kaverilla olis sellasen kone, mut runkoo ei kuulemma tahdo löytyä tai sitte vaan on kaikki sen verran kaukana, et ei viitsi lähtä hakeen

13.6.2005 18:02

Olis tarvetta niille tapeille :) onko kellään ylimääräisiä

13.6.2005 18:18

Matkustajan tapit meni siitä pyörästä yhden tutun 750 cb projektiin, kun siinä on juuri samanlaiset. Eli ei löydy ylimääräisiä tappeja minulta.

13.6.2005 19:00

Juha S kirjoitti:
mazza kirjoitti:
Juhe S kirjoitti:hei BrunoB, tuo 160 kuullostaa enemmän kuin epärealistiselta. jos vakiona huiput on n.120 (muistaakseni) ja polleja löytyy 17hp@10500rpm, niin tuon 160km/h (todellista) voit jättää pois märistä unistaskin..... testien mukaan kulki tuon 120 vain hyvissä olosuhteissa.

kyllähän tuo 160km/h on jo aika kova sana, mut jos huomasit, moukari mainitsi et "jos nelari ei oo outo käsite". tällä tarkotettiin sitä että sitä myös OSATAAN virittää. kummaa kun porukka tulee aina riehuu et ei nelaria saa kulkemaan. kuinka moni oikeesti tietää nelarin virityksestä? vinkkinä semmonen et pikkufiiattien venttiileistä saa sorvattua oivia venttiilejä näihin laitteisiin ;)


jummi, jos markketon RGF meni sigmaan joku 165(?) viritettynä (joku 35hv?), ja rgf.n aerodynamiikka on n.100x parempi kuin tuollasen cb:n. niin mietis paljo siihen tarvitaan potkua, että se kulkisi 160 oikeeta? unhoda suosiolla tuollaset nopeudet. ehkä jossain japanin vuorilla asuva vaahtosammuttimen kokoinen 85v vanha virittäjänero voi sen saada sen verran kulkemaan....


Turbo kiinni niin varmasti vetäsee sen 160 km\h.