Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

10.7.2005 16:03

et osais hunter sanoo pakoaukon säätimestä mitään? siis miten saa pelittämään

10.7.2005 17:29

sattuuko kukaan tietämään mistä löytyis gammaan moottorin räjäytyskuva?

11.7.2005 17:00

Tuli tässä laitettua itelle tessun mäntä ja hyvin tuntuis pelaavan, mut mut.. Siinä on sellainen ongelma, että vapaalla/kytkin pohjassa jos nostaa kiekkoja yli 5500 niin se alkaa vetää niitä itekseen ylös eikä laske jollei sammuta. Olisiko jollain neuvoa? Ei pitäisi saada mistään ilmaa.

12.7.2005 11:59

Kysyn sitten täällä että onko Gamman tai yli päätänsä Rg:een(sama se kai on tuon mopo-sportin luettelon mukaan)eturatas samanlainen kuin PV:ssä

Ja vaikka kukaan ei tietäs ni voisko joku ottaa kuvan semmosesta ja pistää nettiin....

Kiitos etukäteen :D

12.7.2005 12:39

Ei ole Sama, gammassa on 428 jaolliset ketjut, pevukassa 420 jaolliset.

12.7.2005 19:05

Tomppade kirjoitti:Ei ole Sama, gammassa on 428 jaolliset ketjut, pevukassa 420 jaolliset.


Sori sanoin vähän epäselvästi, siis tarkotin kiinikettä.

Niin mulla on kiinni 428jaollinen S1:ssä kiinni ja takaratas on taas gamman ku mulla on sen taka pää ja rengas...

Niin ajattelin että kun noita on eri kokoja että onko tuo sama ku näyttää olevan halvempikin(kuin PV:seen tarkoitettu)...

Kun ostin tuota PV:seen tarkoitettua eturatasta(siis 428 jaolla) mopokellarin myyjä(Hyvinkää) sanoi että jos en muuten löydä tuota niin Gamman etu-ratas on samanlainen?

PS: selvää saa... :D

12.7.2005 23:30

paljon teidän Suzuki Gammat kuluttaa bensaa?

12.7.2005 23:40

ja paljon kulkee?

13.7.2005 0:44

Olis ne samaan viestiinki mahtunut :P
Kulkee lähes hajulla (5-6L/100km) ja huiput 140km/h mittariinsa.
Taas tuli fiksattua gammaa, ostin uuden tiivisteen pakoaukkoon kun vanha kusi öljyä ja piti mölinää. Samalla ostin kierretankoa ja tein siitä pinnapultit pakoaukkoon, ja voitelin ne kuparitahnalla :P Nyt pysyy mölyt mahassa ja paljon kivuttomampi ajaa matkaa. Eikä ollut kallis remontti, jotain alle 3e oli kamat :D

14.7.2005 2:27

Eightbåll2 kirjoitti:
Tomppade kirjoitti:Ei ole Sama, gammassa on 428 jaolliset ketjut, pevukassa 420 jaolliset.


Sori sanoin vähän epäselvästi, siis tarkotin kiinikettä.

Niin mulla on kiinni 428jaollinen S1:ssä kiinni ja takaratas on taas gamman ku mulla on sen taka pää ja rengas...

Niin ajattelin että kun noita on eri kokoja että onko tuo sama ku näyttää olevan halvempikin(kuin PV:seen tarkoitettu)...

Kun ostin tuota PV:seen tarkoitettua eturatasta(siis 428 jaolla) mopokellarin myyjä(Hyvinkää) sanoi että jos en muuten löydä tuota niin Gamman etu-ratas on samanlainen?

PS: selvää saa... :D

?

14.7.2005 12:19

kokeilemalla varmaan selviää, ja kato kysyt saatko palauttaa jos se sitten ei sovikkaan ;)

14.7.2005 13:41

Tomppade kirjoitti:kokeilemalla varmaan selviää, ja kato kysyt saatko palauttaa jos se sitten ei sovikkaan ;)


Ongelma on että kun asun täällä etelä-suomessa semmosessa paikasassa että joutuu aina tilaa kaiken... :(
Mutta ei kellään olis ratasta irti että vois ottaa kuvan?

Tai sit vaikka sitä kuvaa ku se on kiinni siinä koneessa? No vittu ihan sama! :D

20.7.2005 11:54

Nyt tuli semmonen tilanne eteen että on gammassa etujarrunpalat ihan loppu eikä viittis enää tän loppu kesän takia ostaa niitä ihan uusia ku maksaa sen 28¤ :S niin jos jollain olis sattumalta semmoset hyvät käytetyt palat jossain varastossa niin voisin ostaa? Laittakaa privaa....

20.7.2005 14:39

sapala kirjoitti:Nyt tuli semmonen tilanne eteen että on gammassa etujarrunpalat ihan loppu eikä viittis enää tän loppu kesän takia ostaa niitä ihan uusia ku maksaa sen 28¤ :S niin jos jollain olis sattumalta semmoset hyvät käytetyt palat jossain varastossa niin voisin ostaa? Laittakaa privaa....


mopo-sport 21¤

ja jos haluut ilman postikuluja tilaa kaupan kautta ni vaikka duelista 22¤

:D

20.7.2005 19:44

latxid kirjoitti:Eikö kukaan tosiaankaan tiedä miten se rg:n pakoaukon säätimen saa pelittämään???

Nämä on yleisohjeet tarkastukseen. Jos ei kelpaa, kerro tarkemmin viasta.

Otat piuhat ja pultit irti, vedä servo pois ja kokeile 12 voltilla (vähempikin muistaakseni riitti, kun joskus kokeilin). Jos tappi kääntyy niin se on kunnossa. Se ei ole portaaton, eli siinä on tasan 2 asentoa, ei mitään välimaastossa. Jos ei toimi, niin taitaa olla uuden osto edessä.

Pyöritä säätöpalikkaa kolossaan, jotta näet, liikkuuko se vapaasti. Vedä se pois, tarkista silmämääräisesti, öljyä ja pistä takaisin paikoilleen. Ota huomioon reiän asento, niin takaisin asentaessa voit varmistaa, että virrat pois- asennossa servo pitää säätimen auki.

Palikat takaisin paikoilleen ja kiinni. Sitten katot, että pyörä antaa virtaa servolle. Eli servolle tuleviin piuhoihin yleismittari, pyörä käyntiin ja kierroksia (mieluiten lämpimänä tietty). Lukemaa pitäis kai näkyä 6000rpm kohdalla. Servoa kokeillessa on hyvä ottaa merkille, miten päin virran täytyy kulkea, niin pystyt varmistamaan, että piuhat on oikein kytketty.