Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
23.5.2014 0:45
MeRiejusta kirjoitti:Jaa-a yksi epäily oli kyllä että voisiko olla liian isot noi suuttimet, mutta ei tullut kokeiltua alle 150 suuttimella. Tumma/musta on tulppa. Pitänee huomenna koittaa noilla pienemmillä suuttimilla. Aloitteeksi vaikka 147,5 ja 48 kerran riejussa tuntuu tarvivan pari pykälää isomman suuttimen mitä näissä muissa kaasarivehkeissä
?Edit: Kävinkin nyt vaihtaan. No perkele olihan se sitte liian iso se suutin eikä johtunut booaaminen liian pienestä suuttimesta vaan liian isosta
Noh huomenna 20e hakeen isommat suuttimet
Sulla ei vissiin oo kireempää nokkaa siinä?
Mulla on vireinä pelkkä vapari putsari ja änkkä, ja suuttimena 135. Menee ryyppy päällä vähän kovempaa, eli 140 varmaan passeli. Jännää jos isomman pytyn kanssa tarvii vain alle 10 kokoa isomman suuttimen.
23.5.2014 11:27
Joo onhan se vähän outoa.. Ei tuolla 147,5kaan toimi vielä täydellisesti, pitää tänää koittaa 145 ja mahdollisesti 142. Mulla oli tosiaan -30 pakkasella 142 pääsuutin 125 pytyllä että hieman outoo, että noin pientä suutinta pitäis pistää pytylle.
23.5.2014 15:06
Onkos kellään pidempiä välejä ku 12z & 47z 520-ketjuilla?
24.5.2014 12:18
Kuinka moni on ottanut sen rajoittimen piuhan irti? Kaveri oli tänään kokeillut ja nyt kuulemma kiertää joka vaihteella 10700 ja huiput nous 10km/h.
24.5.2014 13:30
No eikö sen kuulu muutenkin kiertää ton verran?
24.5.2014 14:38
Mulla ainakin rajotin ottaa vasta 11200 kohalla
24.5.2014 16:02
Hmm... Onkohan se vakio 122 suutin liian pieni Akrapovicille?
24.5.2014 16:12
On melko luultavasti. Itellä vakioänkällä jossa ei oo db killeriä 130 ps ja 40tk. Toimii hyvin. Rajotin itellä ottaa ajossa 10500 ja vapaalla vissiin 11200.
24.5.2014 17:34
Kannattaisko lähteä kokeilemaan jotain 132? Onko siitä muuten jotain hyötyä, jos alkukäyrästä tukkisi sen hukkaputken kaltasen jutun? Sitä kans oon ihmetelly, kun Akra ei pauku edes moottorijarrulla. Voiskohan olla noilla jotain osaa siihen?
25.5.2014 17:40
Jos suuttimet oikean kokoiset niin ei kuulukkaan paukkua putkessa. Jos käy laihalla niin paukkuu mitä ei tietenkään suositella. Paukutettua saat tosin kun annat hieman kaasua moottorijarruttaessa.
25.5.2014 18:24
Enkös tuossa juuri maininnut, että ihmettelen kun ei pauku edes moottorijarrulla.
Mites tuo alkukäyrän tsydeemi, vaikuttaako mihinkään? Millä kannattaisi täyttää? Pakoputken paikkausaine nyt tuli mieleen, mutta jos jotain muuta.
E: Kurkkasin taskulampulla Akrapovicin sisälle ja sieltä löytyi kuin löytyikin reikälevy n. puolesta välistä! Kannattaisikohan yrittää porailla sitä?
E2: Vai olisiko kätevintä porata niitit siististi pois ja sitä kautta irroittaa? Onkohan se levy miten kiinnitetty... Sitten vaan uudet niitit paikoilleen?
25.5.2014 21:10
R1KS4 kirjoitti:Kuinka moni on ottanut sen rajoittimen piuhan irti? Kaveri oli tänään kokeillut ja nyt kuulemma kiertää joka vaihteella 10700 ja huiput nous 10km/h.
Kerroppa nyt tarkemmin onko kyseessä B5 johto josta puhuin varmaan 10 sivua takaperin ? poistuiko rajotin vai nousiko ylemmäs ?
25.5.2014 21:53
Betassa ei kierrokset ainakaan nousseet, B5 johto vaikuttaa sytysennakkoon ja sitä kautta moottorin luonteeseen. Eiköhän sama päde kaikkiin Minarelin kaasarikoneisiin.
25.5.2014 21:54
RM-96 kirjoitti:R1KS4 kirjoitti:Kuinka moni on ottanut sen rajoittimen piuhan irti? Kaveri oli tänään kokeillut ja nyt kuulemma kiertää joka vaihteella 10700 ja huiput nous 10km/h.
Kerroppa nyt tarkemmin onko kyseessä B5 johto josta puhuin varmaan 10 sivua takaperin ? poistuiko rajotin vai nousiko ylemmäs ?
Siitä
http://www.motot.net/wiki/Husqvarna_SMR ... ten_poistoTuli kiireellä kirjoitettua nuo edelliset viestit.. Tiivistetysti kysymys kuuluu siis näin: Saan varmaan otettua kätevästi ne Akran kurit pois, kun poraan siististi niitit auki ja sitten jollain irroitan itse kurin ja pistän uudet niitit?
25.5.2014 22:32
eli B5 johto on nytkin kyseessä, mutta poistuiko rajoitin kokonaan vai nousiko ylemmäs ?
HM CRM f125X mallissa rajoitin nousee ylemmäs ainakin ja niin taitaa riejussakin mennä ?