Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.1.2015 18:08
tuskinpa, en näe ainakaan järjen häiventäkään tuollaisessa että piikkinen kotkotin pilattaisiin nelarikoneella...
28.1.2015 18:21
Siis tätä mä hainkin et miltä mahtaa näyttää :'D
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 28.1.2015 18:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
28.1.2015 18:24
Ei vidhu mikä kysymys
Eiköhän se tärkein syy hommata exc 125 tai mikä tahansa vastaavanlainen kilpapeli valkokilpisenä ole se teho ja moottori. Miksi kukaan haluaisi laittaa siihen mitään WR:n lussua moottoria? Käyttää aikaa ja rahaa sellaiseen järjettömään touhuiluun..?
28.1.2015 18:33
Eihän tossa nyt mitään järkeä ole..
27-29hp > 10-11hp,
+ se on yhtä laiton, kuin sillä EXC:n omalla myllyllä TT:nä..
Jos nyt
ihan pakko pilata piikkinen KTM nelari koneella, hommaa edes 450cc EXC/SX kone siihen.
29.1.2015 22:12
Moro! Kannattaisko ostaa kotari, jos koulumatkaa ois n. 8km suuntaansa, että tuleeko liian kalliiksi 16v pitää iteksee kunnossa? Koitan hillitä itseni siinä ajelussa, ettei bensa laskut nouse liian korkeiksi
mutta saa nähä miten tuo tempasee mukaansa. Ja kannattaako mielummin ostaa sellainen 350h-> rempattu vehe vai vähän ajettu ei-rempattu vehe?
29.1.2015 22:40
En näe kyllä tuossa logiikassa mitään järkeä, osta mielummin nelari jos tarvitsee muuten hillitä sitä ajelua. Sillä pääset kouluun ja voit viellä vapaa-ajallakin ajella, eikä huollot tai hankintahintakaan niin korkea ole. Toki jos egon pönkitysvehkeeksi tulossa niin eri asia..
29.1.2015 22:50
Joo anteeksi epäselvyydestä, tarkoitin tuolla "hillitsemisellä" että kumia en aijo polttaa, enkä tän tyylistä raiskausta, mutta kiihdytyksiä ja keulimista joo. Nelaria en oikeen haluasi ostaa kun niin hyvät mahdollisuudet enskaat ja jäälläkin pystyn ajamaan.
30.1.2015 0:32
Se on hankala sanoa toisen puolesta että onko joku kallista vai ei. Eipä tuo koulumatka ainakaan kovin pitkä ole, mutta kai sitä kevarilla tulee ajeltua muutenkin kuin vain pakolliset matkat. Kaikki kulutusosat kuluu yhtä lailla, oli sitten nelari tai kakstahti, eipä tossa paljon muuta kummempaa ole kuin että vie bensaa enemmän ja konetta joutuu vähän tiiviimmin remppailemaan.
30.1.2015 8:10
Käyttökuluista sen verran että 4T vs EXC, on jälkimmäisessä käytännössä 2-3x suuremmat käyttökulut kun huomioidaan huolto/korjaus ja polttoaine kulut.
Mutta jos sulla on mahdollisuus enskailuun ja jäälle niin unohda 4T kevari, niissä loppuu tehot ja alusta hyvin nopeasti. EXC on paljon fiksumpi jos on aikomus ajaa muutakin kuin katuajoa. Oikeilla säädöillä ja järkevällä ajolla kadulla EXC:llä pitäisi päästä noin 6l/100km kulutukseen joka on vielä siedettävä kulutus. 4T kuluttaa 3-6l/100km riippuen ajotavasta.
Onhan siinä EXC:ssä enemmän huoltoja ja moottorin osien vaihtoa kuin nelarissa mutta on siinä sitten huima ero kun pääsee ajamaan maastossa ja jäällä.
30.1.2015 11:32
mulla on kokemsta kotareista ja ne on iha vitun laiskoja ja paskoja jäin sillä kaverin vakio dt lle
30.1.2015 11:38
Aistin kateutta
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 30.1.2015 14:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä.
30.1.2015 11:41
Herää ny vitun kotari homo
Onnea banneista, 4 viestiä oot kirjottanut ja kaikki samallaista turhaa
jonicc
30.1.2015 12:49
Arsi43 kirjoitti:mulla on kokemsta kotareista ja ne on iha vitun laiskoja ja paskoja jäin sillä kaverin vakio dt lle
Päivän huumoripläjäys
EXC on laiska ja paska jos se ei ole kunnossa, silloin se voi jäädä jopa 11kw katunelarille. Ei se ole pyörän vika jos pyörän omistaja ei pidä sitä kunnossa.
30.1.2015 14:14
niskanemikko kirjoitti:...
No tietenkin tuossa tapauksessa kotaria vaan alle. Ajattelin ensin että ajaisit sillä vaan kouluun ja takaisin etkä muuten ollenkaan koska haluat hillitä ajelua
niskanemikko kirjoitti:kannattaako mielummin ostaa sellainen 350h-> rempattu vehe vai vähän ajettu ei-rempattu vehe?
Mielummin mahd vähän ajettu, paljon ajetussa vaarana mm. se että alustaa ei ole esim. huollettu ollenkaan, vaikka konetta olisikin remppailtu. Vähemmän ajetussa taasen alusta oletetusti paremmassa kunnossa, ja senkin huolto sujuu vaivattomammin kun huoltoja ei ole lykätty/ lykätty ainakaan niin paljoa kuin enemmän ajetussa.
30.1.2015 15:00
nytten kun alustasta on tässä puhetta niin varmaan kannattas itte huoltaa 2011 kotarin iskarit ku tunteja on jo 310h mittarissa? Tuntumassa ei ole mitään vikaa mutta näitten puheitten perusteella ois jo aika ainakin öljyt vaihtaa...