Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.1.2015 13:00
Sxs boxilla kiertää vähän paremmin ja perstuntumalla tuo vähän lisää potkua ylärekisteriin. Omasta mielestä ihan kannattava ostos.
11.1.2015 0:33
Mistäköhän kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun bensaa on tuossa -07 vuoden pyörässä vasemmalla puolella pohjan ja katteen alareunan keskivaiheilla niin bensansuodatin menee tyhjäksi ja täyttyy erittäin hitaasti ja sitten tuleekin ajaessa ongelmia kun bensa yrittää loppua
ei mitään eroa onko varatankki vai ei. Pyörä kyllä toimii erittäin hyvin jos tankissa on enempi bensaa eikä lopu vaikka miten antaa happea. Muuten häiritse mutta ikävä ku ei voi ajaa varatankille ja sit vasta tankkaa vaan täytyy kyttäillä
.
11.1.2015 1:39
Aika selvä tapaushan tuo on. Eli tankissa on niin paljon paskaa että suodatin on varatankin osalta tukossa. Ei muutaku hana irti tankista ja paineilmalla puhtaaks. Samalla kannattaa puhtaalla bensalla huuhdella tankin pohjalta loputkin mujut ulos.
13.1.2015 22:49
Mites kotarin cdi todetaan toimivaks? Minkä värisistä johdoista mitäkin lukuja?
Viimeksi muokannut -kotem- päivämäärä 15.1.2015 22:40, muokattu yhteensä 1 kerran
15.1.2015 0:07
Öljypropun kierteet tainneet mennä vituilleen, onko kellään kokemusta miten korjata tilanne?
15.1.2015 0:37
pykälää isompa kierrettä tai sit heliokit (?) tai joku muu sen tapanen oli jollain kierteen korjaussarjalla nimi
itellä korjattu tuolla jälkimmäisellä
15.1.2015 9:24
Ja samalla kannattaa ostaa momenttiavain niin loppuu kierteiden korkkaamiset.
15.1.2015 17:59
Se on helicoil se kierteenkorjaussetti. En ymmärrä miten joka toinen saa noi väännettyä nurin, ite en ole mistään pyörästä saanut rikottua eikä oo kyllä tippaakaan öljyä valunut että löysälle olis jääny. Vaikka ei kovaa vääntäiskään niin silti aina napsuu oikein aukastessa, sitä varten siellä on se kupariprikka että pitää.
15.1.2015 18:11
Pyörää ostaessa kattoo onko kierteet kunnossa öljy propussa, niin tietää onko kaveri kädetön vai kädellinen
15.1.2015 20:11
Kyllä niitä kierrellään nurin kun ei ole mitään näppituntumaa ja käsitystä miten kireälle proput ja pultit pitää kiertää. Sitten jos on kupariprikka, sitä ei raaskita vaihtaa uteen ja vanha muotoutunut prikka jää vuotamaan, sehän korjaantuu sillä että proppua väännetään lujempaa kiinni...
Vaikka mä olen jonkun mutterin kääntänyt vuosien aikana, käytän lähes aina momenttiavainta öljypropuissa, öljynsuodatin kannessa, keulaputkissa jne. Käytännössä kaikissa paikoissa joita tulee ruuvattua enemmän, silloin tietää että kierteet pysyy ehjinä ja paikat on oikeassa kireydessä.
17.1.2015 13:09
Juu tää on exc puoli,mutta joo mistä kannatas tilailla sx 125 2004vm koneen osia? Ei tarvii olla alkuperäsii osii
21.1.2015 23:51
Onks tääl nykyään näin kuollutta porukkaa vai mikäs on ku kukaan jaksa enää vastailla.
Motokeidas.com Sielt niitä osia löytää, ktm.com sieltä partti catalogista kattelet osien numerot ja syötät hakuun.
Ite laittasin kaikki muut orkkis osaa paitsi kytkimen, muussa ei oikein voi säästää. No kampiakseli tietty vielä.
22.1.2015 14:43
Kellään kokemuksia oranssista bud kannesta? Tuoko potkua koneeseen vai olisiko kannattavampaa ostaa bud hgs putki tt putken tilalle? Olen nyt vähän kahden vaiheilla ja olisi kiva kuulla kokemuksia muilta näistä osista.
25.1.2015 23:41
Terve,
Mikähän on kotarin takavalon sähköissä, kun:
kaikki valot pois päältä = takavalo palaa vain jarrua painaessa.
Lyhyet päällä = takavalo palaa kokoajan ja mitään ei tapahdu, kun painaa jarrua. Sama homma, kun on pitkät päällä.
Vai kuuluuko sen sitten muka olla noin?
Kyseessä siis 2012 vuotinen kottarainen.
25.1.2015 23:51
yhtäkkiäkö rupes tuolleen tekemään vai vaihoitko takavaloa? itellä oli kotarii ostaessa tuolleen mutta vaihtelin vähän johtojen järkestyksiä niin alko pelaamaan