Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.12.2013 14:53
täh? Eli siihen PC:n hintaan tulee 100% lisää? Kuulostaa aika paljolta, vertaa jossain pikkupuljussa säädätys noin 100€ ...
28.12.2013 15:35
Satutko Ghostly.K tietämään tästä pk-seudulta mitään kohtuu hintaisia puljuja?
Ja tietääkö kukaan tosiaan onnistuuko se näissä pk-seudun yamaha centtereissä? Jostain muistaisin kuulleeni että onnistuu, muttakun varma en ole...
28.12.2013 18:48
Google kertoi Samin Autopajasta PK-seudulla.
hinnasta en sano mitään. Kysymällä ja tinkaamalla jatkaan.
29.12.2013 4:11
Mistäs weeärrää sais 520 jakosia rattaita kun pahasti pelkäisin et ois 520 ketjut ja 428rattaat
29.12.2013 7:35
Monesta paikasta tuli kyseltyä säädystä, ei ne kyllä alle 300€ missään säädätä
29.12.2013 9:31
Säätäminen on 2-4h homma joten hinta on sen kanssa linjassa. Toki joku paja voi homman tehdä satasella jos siltä löytyy valmis kartta, se ajetaan sisään ja dynossa katsotaan onko se riittävän lähellä totuutta. Sitten kun oikeasti aletaan säätämään karttaa kohdalleen niin se vie aikaa.
29.12.2013 12:15
Joo kyllä siinä se nelisen tuntia meni säädettävänä.
29.12.2013 13:57
aatteleppa ite kirjoitti:Mistäs weeärrää sais 520 jakosia rattaita kun pahasti pelkäisin et ois 520 ketjut ja 428rattaat
Stormilta saa ainakin. 86 vuoden yz rattaat menee suoraan eteen sekä taakse. Lukkolevyy pitää viilata hiukan edessä. Mutta eihän 520 ketjut mee 428 rattaille?
29.12.2013 16:44
Asia selvä mutta eikös ne mene muttei oikee istu kunnolla? ja kuluu enne aikasesti(rattaat ollu paikoillaa 2400 ja kaikki piikit vinona
)
E2:
http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... l-combi-2/ ja
http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... ratas-849/ Siis tämmöset vai
? mitenkäs kulkee tommosilla väleillä ja kuipitkät ketjut siihe sit oikee tarvii?
29.12.2013 16:56
SMink kirjoitti:Monesta paikasta tuli kyseltyä säädystä, ei ne kyllä alle 300€ missään säädätä
Prätkäpajalla lukee sivuilla, että PC säädätys 250€ talvisesongin.
29.12.2013 19:16
aatteleppa ite kirjoitti:Asia selvä mutta eikös ne mene muttei oikee istu kunnolla? ja kuluu enne aikasesti(rattaat ollu paikoillaa 2400 ja kaikki piikit vinona
)
eine kyllä oikeen mene.. 428 menee 420 on vaan leveemmät mutta ei ne 520 kyllä istu yhtään jos ne 428 rattailla on, mutta kai nekin väärillä rattailla voi toimiahetken jos ketjut riittävän kireellä on
29.12.2013 19:38
No1 kirjoitti:aatteleppa ite kirjoitti:Asia selvä mutta eikös ne mene muttei oikee istu kunnolla? ja kuluu enne aikasesti(rattaat ollu paikoillaa 2400 ja kaikki piikit vinona
)
eine kyllä oikeen mene.. 428 menee 420 on vaan leveemmät mutta ei ne 520 kyllä istu yhtään jos ne 428 rattailla on, mutta kai nekin väärillä rattailla voi toimiahetken jos ketjut riittävän kireellä on
Sitäpä juuri ketjut tosi kireellä Ja piikit sojottaa mihisattuu
29.12.2013 20:15
Rattaiden piikit kuluu nopeasti vinoiksi kun A: ketjut on liian kireällä, B: ketjut on halvat/huonot/laaduttomat, C: ketjuja ei ole voideltu riittävän usein, D: ketjuissa ei ole O/X-renkaita jotka pidentää ketjujen ikää, E: rattaiden laatu huono, liian pehmeää terästä, F: eturatasta ei ole vaihdettu riittävän usein.
Ketjujen ikää riippuu kaikista noista ylläolevista seikoista, sopiva kireys, voitelu määräajoin ja eturatas vaihtoon kun siinä on selvää kulumaa.
30.12.2013 0:47
aatteleppa ite kirjoitti:Mistäs weeärrää sais 520 jakosia rattaita kun pahasti pelkäisin et ois 520 ketjut ja 428rattaat
Yamaha yz125 1986 vuosimallin rattaat menee, vakiovälejä vastaa 12h eturatas ja 46h takaratas.
30.12.2013 1:18
Reginan vahvistetut supermotoketjut parhaat mitä tiedän. Detsissä toukokuusta asti kiinni ja 5tkm aikana ei oo tarvinnu kiristää kun kaksi kertaa jos ei kahta renkaanvaihdon aikana tapahtunutta kiristystä lasketa. Kalliit 428 jakoisiksi mutta todellakin hintansa arvoiset.