Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.12.2013 20:02
Jos talvella ajat niin öljyt muuttuu monesti kermakahvin ruskeaksi, syynä on moottoriin kondensoitunut vesi joka öljyyn sekoittuessa värjää öljyt. Kosteuden kerääntyminen johtuu yleensä moottorin alhaisesta käyntilämpötilasta, eikä aina jäähdyttimen edessä oleva pahvikaan autoa, varsinkaan jos ajetaan pikku pätkiä.
Öljyn vaihtoja riittävän usein niin eipä tollanen haittaa, joskus jos ajaa pitemmän aikaa ja kone lämpenee kunnolla niin kosteus öljystä haihtuu ja väri palautuu lähes normaaliksi.
22.12.2013 18:05
Juu kiitos vastauksesta
26.12.2013 12:46
Mitäs mieltä olette, kun sain
AMPSilta tarjouksen joka kuulostaa vähän epäilyttävän hyvältä. 216€ (tinkimisen jälkeen) 180cc nicasin sylinteri kitti + isompi ruisku. Heidän mukaan ei tarvetta uudelle eculle koska tulee isompi ruisku, ja sylinterin sekä männän pitäisi kuulema olla parempaa laatua ja luotettavempia kuin orginaalien.. Onko tuo nyt sitten pelkkää pas**puhetta ja säästänkö mielummin rahat malossiin?
26.12.2013 13:11
Eli onko tuo isompi ruisku nyt ihan oma ruiskunohjaus (sähköinen) vai joku muu? Minä melkein uhraisin tuon parisataa euroa ja kokeilisin, jos ei omaa settiä vielä olis.
26.12.2013 14:09
You tell me?
"No need to change ecu, a 180cc kit with injector upgrade is sufficient"
26.12.2013 14:20
Hmm..Luulen, että tossa se PC olis kyllä järkevin vaihtoehto, ihan varalta. Saisit kyllä ton setin ihan pilkkahintaan (pc 300€? = 500€ 180cc + pc) ei olis paha.. Kokeile piruuttasi.
26.12.2013 14:56
Pc multa löytyy jo arrowille säädettynä, ainut asia mikä tässä nyt mietityttää on se sylinterin laatu
ja sitten vielä pitäis varmaan kysyä mitä ne tuolla injector upgradella tarkottaa, että onko se tosiaan isompi ruisku
edit1 kertoisko joku vielä paljonko ne tulli maksut ja arvolisäverot yms maksut tulee maksamaan about? Kiitoksia
pistänpä sitten varmaan tilaten kun siihen vielä selvyyden saan
26.12.2013 21:16
Tuli joku aika takaperin hommattua kans tällänen pyörä, ja nyt kun se on tallissa seissyt ilman ajoa jonkun aikaa niin alkoi moottorin vikavalo vilkkumaan kun laittoi virrat päälle. Sähköllä ei jaksanut lähteä käyntiin mutta kun työnsi lähti heti, ja vähän kun eestaas körötteli vikavalo sammui. En tajunnut alkaa kattelemaan mitään koodeja yms kun en ollut aikaisemmin kuullut sellaisesta mutta tais olla vaan lyhyitä peräkkäin? En muista että olis ollut pitkää yhtään välissä. En mene takuuseen kyllä. Voiko olla ihan vaan että oli akku lopussa? Ei sillon ajon jälkeenkään kun hetken antoi olla taas alkanut se vikavalokaan vilkkumaan. Ohjekirjaa selailin mutta en löytänyt edes mitään tietoa niistä koodeista, vaan että heti pitää viedä yamaha merkkihuoltoon jos valo vilkahtaa. Jospa joku teistä asiasta tietävämmistä voisi vähän valaista asiaa?
26.12.2013 22:39
Akun vähästä varausta se vaa vilkuttaa ettei sen vakavempaa. Samaa teki mulla kokoajan kun ei jaksanu ladata akkua kun lähtee niin helposti työntämällä käyntiin. Laitto latauksee tai vähän aikaa kun ajo tai niin se lopetti vilkkumisen kun sai ladattua ajossa sen verra.
26.12.2013 23:18
kiitokset nopeasta vastauksesta, vielä yks kysymys. onko ne koodit siitä vikavalosta jossain? en heti googlaamalla löytänyt ja ei ohjekirjassa tainnut olla?
26.12.2013 23:45
http://www.yamahar125.com/threads/downl ... nual.2900/Tuolta lataat korjaamokäsikirjan. Sieltä selviää mitä eri vikakoodit meinaa ja miten niitä luetaan vikavalon välkyttelystä.
27.12.2013 15:54
Onko muuten pk-seudun yamaha centtereillä mahdollista säädättää powercommander? Tai vastaavasti mitäs pc säädätys paikkoja löytyisi pk-seudulta kohtuu hinnalla?
27.12.2013 17:24
En hinnoista tiedä mutta Prätkäpaja tekee aika paljon noita säätöhommia.
27.12.2013 19:07
Itse otin pc ja säädätys prätkäpajalta, hintaa suolaiset 650€
27.12.2013 19:32
Ei ole halpaa ei...