Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

10.9.2015 7:48

Paikallaan titaanilaippa ja vika alko just kun sen kiinni asensin uuden vaijerin kanssa. Eilen laitoin myös uuden löysemmän jousen vanhemman ja jäykemmän tilalle. Systeemiä on putsailtu ja tutkittu ja vaikka mitä :D ..

Toisaalta mietityttää juuri sekin että ECU vaan ohjaa virran raven liittimille kun kierroksia tarpeeksi ja tyhjäkäynnillä sen 5-6s välein. Eihän ajossa olemisen pitäisi siihen asiaan vaikuttaa, ei luulisi että ECU siitä välittää. Kun toimii tyhjäkäynnillä ja vapaalla kierrättäessä 7800 yli. Toimii myös vaihde silmässä ja kytkin pohjassa kierrättäessä yli 7800 jolloin laippa nousee jolloin luulisi edelleenkin että ajossa toimisi kun kerta vaihde silmässä jos ECU siitä edes mitään tietää onko vaihde pesässä vai ei...

Voisiko sitten olla että jostain kumman syystä solenoidi ei saakaan tarpeeksi virtaa ajaessa..? Mihin virta katoaisi tai miksei sitä tulisi :eek:

Pitää vielä loppuviikosta kun ehtii niin vaikka lyhentää sitä vanhaa jousta ja kattoa auttaisko

E: tuli mieleen että laippaan oli ilmestynyt erikoisia hankaumia ja viiltoja siihen laipan yläreunaan stopparin viereen. Voisko se ajossa jotenki täristä ja pantata itsensä jumiin? Tää oli jo aiemminki mieles jolloin viilasin varovasti niitä yläreunoja pyöreämmiks ja sen jälkeen ei oo niitä hankaumia ollu mutta ei sen kummemmin auttanu :|

Re: Aprilia SX/RX125

11.9.2015 16:37

Tuskin se vika ecussa on. Toi rave1 on vaan tosi vikaherkkä ja kaikki pitää olla kunnossa just eikä melkein. Itellä monesti oli samaa ongelmaa ettei ajossa jaksanut nostaa. Ite kuitenkin aina sen sain sitten pelaamaan putsailemalla ja mulla oli sitä jousta lyhennetty jonkun verran mutta silleen että jakso kumminkin palautua vielä. Melkeen sanosin et helpoin ratkasu noihin ongelmiin ois se rave2. :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

11.9.2015 16:52

Millaiset laakerit tulee rx125 molemmille pyörille ja monta laakeria per pyörä? Motonetissä oli jotain 6203 ja 6003 laakereita mutta kumpi menee kumpaan ja monta kappaletta

Re: Aprilia SX/RX125

11.9.2015 18:15

en valitettavast räxän laakereista tiiä ku säxä itellä :|...Takana säxässä oli 3 laakeria ja niissähän on itsessään numerot eli katot laakereista kun vanhoja pois otat. Eteen en ole laakereita vaihtanut mutta 2 laakeria arvelisin kun on niin lyhyt välimatka kuitenkin

Aap- kirjoitti:Tuskin se vika ecussa on. Toi rave1 on vaan tosi vikaherkkä ja kaikki pitää olla kunnossa just eikä melkein. Itellä monesti oli samaa ongelmaa ettei ajossa jaksanut nostaa. Ite kuitenkin aina sen sain sitten pelaamaan putsailemalla ja mulla oli sitä jousta lyhennetty jonkun verran mutta silleen että jakso kumminkin palautua vielä. Melkeen sanosin et helpoin ratkasu noihin ongelmiin ois se rave2. :roll:


joo ei ole ECU :ssa varmistin asian laittamalla vakiolaipan ja sen kannen kiinni ja nippusiteillä patentoin raven katteeseen että näin laipan, lähin ajamaan ja ihan normisti laippa nousi kun kierroksia tarpeeksi.

Eli ilmeisesti jumittaa johonkin tai jotain muuta. Löysempi jousi jo paikoillaan kun niitä pari oli. Nyt oon tota titaanilaippaa tutkinu ja pyöristäny hiomapaperilla aika reippaasti kaikki nuo kulmat pois kun huomasin että jumittuu todella helposti jos vähänkin painottuu johonkin suuntaan

Re: Aprilia SX/RX125

11.9.2015 20:59

Homma muuttuu yliluonnolliseksi ja pitää todeta että ravessani asuu pahansisuinen henki :lol: :D

Elikkä päivän/ illan tulosta. Koko rave tsydeemi ollu irti useita kertoja ja puhdistettu aivan kaikki mahdollinen. Laippaa on hiottu ja pyöristetty yläosastaan ettei siitä panttaa. Liittimiä tutkittu ja ihmetelty jopa akun piuhat käytetty irti epäuskon ja onnen toivossa :D

Rave systeemin vedin katteen viereen ja laitoin kurilaipan kiinni ja tarkkailin ravea. Veti tosi hyvin laipan ku ajo ja kun kierrokset siellä +7800. Mutta heti kun laittaa paikoilleen... Niin ei nouse, ei sitten millään. Rungon ja tankin raosta voi varovasti solenoidia tiirailla ku ajoin ja totesin että se yritti vetää mutta vaa hissusti nykäs muttei vetäny laippaa ylös. Paikoillaan kierrättäessä ja vaihde silmässä+kytkin pohjassa toimii hyvin sekä tyhjäkäynnillä putsaa..
Mikä perkele tota oikeen riivaa :eek:

Muuten toimii aivan mahtavasti 8) . Säädöt tuntuu täydellisiltä ja tulppa on maitokahvin värinen :) . Kyllä muute lähtee mutta sitte iskee yläpään puutuminen ku laippa ei nouse :s

Re: Aprilia SX/RX125

12.9.2015 17:23

Joopa joo, jatketaan yksin pohdiskelua :D
Eli patentoin rave tsydeemin nipparilla syyläriin jolloin saatoin ajossa tarkkailla sen käyttäytymistä. Ja mitäkö selvisi. Toimii joka vaihteella kun kierroksia tarpeeksi.

Mutta kun laittaa koloonsa niin ei.. ei sitten millään :| . Laippaa hiottu kauttaaltaan ja kaikkea mahdollista putsattu ja säädetty... Johonkin se panttaa mutta miten vitussa kun paikallaan toimii kuitenkin??? Miten vitussa se ei sitten ajossa nouse :eek: . Auttakaas ny hädässä :itku:

Rahaa palaa ja vituttaa :x . Kohta päätyy säxä vaihtoon taikka paaliin vittu. Ei jaksa kiinnostaa enään kauaa kun niin paljo tohonki aikaa uhrannu ja mitään ei selviä :paha:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Aprilia SX/RX125

13.9.2015 10:34

Saakohan mistään halvalla katesarjaa? NPM myydään aika kalliilla ja easypartsilta en löytänyt

Re: Aprilia SX/RX125

13.9.2015 12:58

Osaisko kukaan sanoa et kuinka paljon öljyä per pumppu? :nörtti:

Re: Aprilia SX/RX125

13.9.2015 14:13

Tuohon Raven liikkumattomuuteen ajossa ainut mieleentuleva muutos on pakokaasun virtauksen aiheuttama "paine". Voisiko se jotenkin päästä vääntämään laippaa vinoon ja sitäkautta jumittaa laipan. Tosin silloin voisi kuvetella että laipan urassa sylinterissä näkyisi jotain kulumaa tai vastaavaa johon laippa pääsisi "vääntymään"?

Re: Aprilia SX/RX125

13.9.2015 15:20

Samaan tapaanhan se pakokaasu virtaa paikoillaaankin :D . En usko että siitä kyse, sillon ei toimis paikallaankaan kierroksia antaessa ja tällä hetkellä toimii mainiosti paikoillaan tyhjäkäynnillä ja kierrättäessä

Re: Aprilia SX/RX125

13.9.2015 17:12

Fin_JalmiZ kirjoitti:Osaisko kukaan sanoa et kuinka paljon öljyä per pumppu? :nörtti:

kokeile soittaa nakkilaan ja ihan vaan kysyä, luultavast tietävät

tomi7500 kirjoitti:Saakohan mistään halvalla katesarjaa? NPM myydään aika kalliilla ja easypartsilta en löytänyt


easypartsilla pitäs olla mutta nettisivut herjaa 404 erroria :eek: , outoa. PJME ei valitettavasti katteita myy :| . Oisko viestiä tai soittoa easypartsille?

Re: Aprilia SX/RX125

13.9.2015 20:46

Ma$$i ootko verranu laippaas jonku kaverin laippaan, tai testannut toista laippaa? Kuullostais mun korvaa siltä et laipasta se johtuu :eek: . Sit omaa asiaa et kun rave 2 tarvii sen reiän sylinteriin, nii ootteko missä tehny sen? Onko koneistamoilla sellasia välineitä et sen reiän saa tehtyä siihen ilman sylinterin irroitusta vai onko se pakko irroittaa. :| poraushilujen takia se varmaan on loppujenlopuksi kumminkin pakko irti ottaa. :nolo:

Re: Aprilia SX/RX125

13.9.2015 21:03

Ei oo tullu verrattua kavereiden ku ei muilla säxiä oikeen ole :D . Muihin hajalla oleviin kyllä verrannu mutta ei oikeen eroa muuta ku että tää on se titaanilaippa mitä yritän käyttää.

Ja sen reiän paikan näät siitä tiivisteestä ja jotku hurjimmat jätkät on sylinteri paikoillaan poranneet sen akkukoneella :lol: . Suurin osa kuitenkin poraa sen pylväsporakoneella eli sylkkä irti ja pylväsporakoneeseen kiinni ja suuntaus siitä ja reikää tulloo. Voit kyllä koneistamollekin viedä jos et itse halua/ voi tehdä kotioloissa

Re: Aprilia SX/RX125

13.9.2015 21:21

Jjoo, pitää kattoo et millä poraan :D Katoin tota rave 2 puolta nii siellä oli linkki sen asennukseen, nii meneekö se reikä edes sylinteriin, eli onko mahdollista että sinne sisälle menis niitä porauspuruja? Ei oo yhtää hajuu tästä :D :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

13.9.2015 21:37

Villi arvaus täysin mutua! että reikä menis siihe pakokanavan hollille..? Eihän se palotilaan voi mennä :D, vai voiko :eek: .. No mäntä yläkuoloon niin mistään ei voi mennä muhjua männän päälle ja varovasti, tosi varovasti poraamaan jos aiot sylkkä paikoillaan tehdä :lol: . Periaatteessa ne porausmuhjut päätyy putkesta pihalle imun mukana kun käyntiin polkaset. Mutta odotellaan rave2 tuntijoita paikalle kun ei itsellä mitään kokemusta kyseisestä härpättimestä ole :D