Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 14:13

Tietääkö kukaan paljon hussen alkuperäne etujarrulevy maksaa? Ite löysin netistä vaa tarvike levyjä ja brembon levyn joka makso 159€ :roll: ja en tajuu miten toi levy on voinu mennä kieroks. Onks kellää muulla menny levy kieroks hussest tai muusta pärrästä? :roll:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 14:56

Kyllä se voi mennä nopeessa lämmönvaihtumisessa (=tehokas jarrutus) kieroks, juuri sitä kelluva jarrulevy estäisi.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 15:04

Naikhouu kirjoitti:Noniin, nyt on suuttimet vaihdettu & kaasari putsattu. Seuraava ongelma on, että husse ei lähe edes käyntiin.. :paha: Olisko nyt ideoita? Pahoittelen tyhmiä kysymyksiä, mutta missä toi kiihdytyspumppu on & miten voin tarkistaa onko imuvuotoa? :roll:
Kiihdytyspumppu on siinä missä kaasuvaijeri tulee kiinni kaasuttimeen siihen rullaan, siitä lähtee sellane vipu systeemi kaasariin ja liikkuu kun kaasukahvaa kääntää se on kiihdytyspumppu. Imuvuodon voi tarkistaa niin että laittaa käyntiin ja suihkuttelee esim imukaulan ympärille jotain herkästi syttyvää sprayta, ja jos kierrokset nousee, sprayta pääsee siis moottoriin eli imukaula vuotaa. En takaa että tuo spray temppu toimii, ole varovainen palavien aineiden kanssa ! :D Jos ei lähde käyntiin niin tarkista bensan saanti, kipinä sekä että onko kaasari kasattu takaisin oikein jos sen olet purkanut.
E: selvennetty tekstiä

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 16:10

Derbi1996 kirjoitti:Tietääkö kukaan paljon hussen alkuperäne etujarrulevy maksaa? Ite löysin netistä vaa tarvike levyjä ja brembon levyn joka makso 159€ :roll: ja en tajuu miten toi levy on voinu mennä kieroks. Onks kellää muulla menny levy kieroks hussest tai muusta pärrästä? :roll:


Omasta pärrästä ja kaverin 2t hussesta molemmilla menny etulevyt kieroks. Mp- racingilla 80e orkkislevy. Ite kyllä meinaan uuden levyn ostaa heti kun nykyset jarrupalat loppuu, olikohan joku 60e allrightiltä motomasterin levy.

Toisaalta myös houkuttelis tilata ebaystä 320mm kelluva levy ja adapteri, 200e, mutta ei viitti laittaa rahaa pyörään jolla enää 1 kesä jäljellä...

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 16:33

No itellä enää kuukaus jäljellä hussel ajeluu sen jälkee pitäs huristella autol, mut ajattelin et otan sit myyntihinnasta sen verran pois mitä levy maksaa.. :D

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 16:52

Miten porukka on tukkinut EGR ? letku irti putkesta, siihen pultti ja klemmari tiukalle ettei pultti tipu ? Antakaas suuntaa antavia kaasarin säätöjä kun twin air suodatin ja GPR slipari ja egr tukittuna ? Mistä porukka on hommannu twin airin kehikon ja meneekö iha bolt on jos hommaa suodattimen, kehikon ja pultin siihen ?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 18:38

Kiitos avusta. Täytynee kattella tota, mut onko jotain erityisiä merkkejä, joista näkis et kiihdytyspumppu olis rikki? :eek:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 18:52

Kaasarin pohja käteen, kun siellä vielä on bensaa, painele siitä pohjasta tulevaa tattia/nappia ja katso ruikkiiko se bensaa pohjassa olevista pienistä rei'istä.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 19:20

MeRiejusta antoi hyvät ohjeet mutta tässä pieni video vielä kuinka keihin FCR kaasuttimessa toimii kiihdytyspumppu http://www.youtube.com/watch?v=ZbzBbLYeATw
Onko näissä husseissa muuten juuri tuo keihin FCR kaasutin ? Jos ei ole niin ei haittaa, videosta saa kuitenkin hieman käsitystä mitä tapahtuu :P

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 20:31

Kiitos kaikille ohjeista! Sain hussen toimimaan pelkästään tankin tyhjennyksellä sekä puhaltelin letkut läpi :D Nyt käy ja kukkuu paremmi ku koskaa, koska vaihdoin ne suuttimet :) Ei poksuttele enää putkee ja tyhjäkäynti on tasaista :D

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 20:41

RM-96 kirjoitti:Miten porukka on tukkinut EGR:n ? letku irti putkesta, siihen pultti ja klemmari tiukalle ettei pultti tipu ? Antakaas suuntaa antavia kaasarin säätöjä kun twin air suodatin ja GPR slipari ja egr tukittuna. Mistä porukka on hommannu twin airin kehikon ja meneekö iha bolt on jos hommaa suodattimen, kehikon ja pultin siihen ?
:roll: anybody ?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 21:37

vielä tosta Fail tekstisä eli miten voin selvittää onko jäähytysnestettä tarpeeksi ja kiertääkö se kun ei näy missään letkuissa menevän ja flekti huutaa kokoajan huohotus säiliössä näkyy sinistä nestettä... ja voiko järmestelmän jotenkin "ilmata" en ole ennenkuin ilmajäähdytteisiä mopoja laitellut niin mitään hajua

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 22:03

Käyttöohje kirjassa sivulla 24 on ohjeet jäähdytysnesteen määrän tarkistamiseen! :D
Jos näissä pyörissä on termostaatti, niin tarkistaisin että jumittaako se. Jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta en tiedä kuinka se pitää hussessa tehdä :s

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 22:06

RM-96 kirjoitti:Miten porukka on tukkinut EGR ? letku irti putkesta, siihen pultti ja klemmari tiukalle ettei pultti tipu ? Antakaas suuntaa antavia kaasarin säätöjä kun twin air suodatin ja GPR slipari ja egr tukittuna ? Mistä porukka on hommannu twin airin kehikon ja meneekö iha bolt on jos hommaa suodattimen, kehikon ja pultin siihen ?

EGR tukkoon juuri noin, mutta sillein vain että on tiivis pultin kohdalta ja sitten kanssa pysyy putkessa kiinni, eli periaatteessa 2 klemmaria. Kaasariin 135ps ja 42tk varmaan kannattaa lähteä liikkeelle. Twinin kehikko husqvarna jälleenmyyjiltä. Omaan husseeni vaan en kyllä kehikkoa saanut sopimaan, oli väärän kokoinen. Talvella tuli testailtua kaverin 07 sms:stä ja ei sopinut. Samaa sanoivat Mp-Racingilla (ex maahantuoja). Huoltomies kävi vielä sovittamassa silloin kun ite olin kassalla ja sanoi että ei se sovi.

lartto24, jäähytysnesteen määrän voit tarkistaa avaamalla jäähdyttimen korkin. Pitäisi olla yli rivojen nestettä, mutta ei kuitenkaan ihan piripintaan. Kiertämisen saat tarkistettua periaatteessa niin, että käynnistät korkki auki. Jos roiskii nestettä ylitte tai muutenvaan näkee että ne liikkuu siellä, nesteet kiertää. Neste kuitenkin saattaa vahingoittaa pintoja, joten varovaisesti.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.5.2014 22:13

Eli Twin airia ei kannata välttämättä hankkia, jos kerta kehikko ei sovi sitä ei saa tiiviiksi ?, niin täytyy ostaa uusi paperinen tilalle, kun vaihto aika tulee pian eteen, onko näihin muuten saatavana mitään muita "bolt-on" vapari suodattimia ? esim K&N tai DNA filter jne.. ? :s Kiitos jonicc:eelle asiallisesta vastauksesta ! :D