Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
31.8.2015 22:18
kertokaas tyhmälle että mitä sanktiota tulee poliiseilta jos jää kiinni että kotari on tt?
ja paljonko tt kotarissaon heppoja? ja miten yleensä ottaen kotareita viritetään?
1.9.2015 23:01
Kortitta ajo kosk pyörä ylittää a1 tehot tt:nä ja kilvet lähtee pois noin 120-300e sakkoa ja ehkä saatta tulla korotettu vakuutuslasku. tt kotarissa heppoja on 30-35hp takanakilta riippu koneen kunnosta esim vailla remppaa oleva vähemmän, uusi tikissä olevasta tuo 35 hp realistinen. Kotari ns "viritetään" laittamalla tt putki ja kaasari säätöihin ja se kyllä riittää mutta, jos halua vielä tehoja niin 150 sx pytty kampura 38-40mm kaasari (vakiona 36mm) ja korkealle kiertävä putki niin alkaa olemaan tehoja.. tosiaan tt putki ja säädöt lähes hyvät riittävät perusajoon
1.9.2015 23:03
Mutta jos ne vie penkkiin niin tulee nuo sakot ja korotettu vakuutuslasku ehkä.. Eikä ne jaksa viedä penkkiin jos epäilevät vievät kilvet ja vakio putken laittamalla saa takaisin
2.9.2015 7:07
Onko kenenkään pyörä todistettavasti viety penkkiin Poliisin toimesta vai onko kyse urbaanista legendasta? Vastaukseksi ei kelpaa että serkun kaverin broidin pyörän penkitti Poliisi.
Jos pyörä ei ole asetusten mukaisessa kunnossa niin Poliisi irroittaa siitä kilvet ja määrää valvontakatsastukseen.
2.9.2015 9:26
Mä tiiän tapauksia että on viety. Yhtee miittii oltii kaverin kans menossa ja sillä oli alla exc ni poliisi pysäytti meiät ja siinä vähä kapulaa käänteli ja käski ajamaan perässä penkitykseen. Kortti ja kilvet lähti
2.9.2015 16:07
Kyllä mopotuningissakin on pari kuvaa ollu tän ajokauden aikana ku pyörä istuu penkissä ja poliisisetä muikeana vieressä. Että kyllä niitä penkityksiä tapahtuu mutta täytyy kyllä olla poliisilla erittäin hidas päivä ja erittäin tylsistynyt poliisi että jaksaa sinne lähtiä.
Ja eikös ma$$i kaveris ois voinu vaan tokasta että hän ei aja minnekkään, eihän poliisi voi pakottaa ketään ajamaan jonnekin tiettyyn paikkaan. Vai voiko?
2.9.2015 16:27
Jaa-a
. Enpä noista lakipykälistä pahemmin tiedä.
Kyllähä se sano että ei ne voi pakottaa ajamaan mutta siihen poliisit totes että jos et kerran aja ni he lyö pyörän kyytii ja mennää yhdessä penkityksee. Kyllähä se kaveri siinä sitte suostu perässä ajamaan penkittämään
2.9.2015 19:30
okei,kiitos hyvistä vastauksista
2.9.2015 21:57
Mikähä kotarissa ku on nyt savuttanu aika paljon aina kun laittaa käyntiin? Myös aika nuhanen eka sata metriä ja sit alkaa vetämään iha normaalisti. Tiedän kyllä että kylmän koneen kuuluu savuttaa, mutta kun vertasin yhen toisen tyypin husabergiä (sama kone) niin ei savuttanut lähes yhtään kylmällä koneella. Tehnyt tätä "savutusta" koko ajokauden, mutta rupes nyt mieltä painaa
Hieman kiusallista ajaa eka sata metriä iha ku ois joku höyryjuna
3.9.2015 7:40
Kannentiiviste menny..?
3.9.2015 13:50
ma$$i kirjoitti:Kannentiiviste menny..?
Joo kiitti vastauksest
Muilla jos on vielä muita ideoita nii voi ehotella ja vielä lisään tohon aikasempaan viestiin että 2.5% seokset käytössä.
3.9.2015 16:05
Normaalilta tuo minusta kuulostaa. Eka kiihdytys röpeltää ja on "tukkonen" mutta sen jälkeen rokkaa ja savu hälvenee.
6.9.2015 14:54
Missä vika ? Pyörä lähtee käyntiin ja käy muutaman minuutin jonka jälkeen sammuu kuin seinään. Ikään kuin kipinä katoaisi. Tulppa vaihdettu. Staattori vai cdi poksi ?
6.9.2015 22:43
Sopiiko 2011 läpinäkyvä tankki suoraan 2010 malliin?
7.9.2015 6:44
Jormatsu kirjoitti:Kyllä mopotuningissakin on pari kuvaa ollu tän ajokauden aikana ku pyörä istuu penkissä ja poliisisetä muikeana vieressä.
Tarkoitin lähinnä liikenteesä tapahtuvaa penkitystä. Tapahtumissa penkitys on peloitteena porukoille miten käy kun viritetään moottoreita, mutta normi liikennevalvonnassa en oikein jaksa uskoa penkityksen mahdollisuutta. Kilvet irti ja katsastukseen, aivan kuten mopoilla.