Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

22.4.2012 10:43

Noilla kikoilla pitäis kyllä lähtä, itekki just laittelin tuon toisen käyntiin pienen seisomisen jälkeen. Jos on mahollista niin annat olla muutaman tunnin mahollisimman lämpösessä paikassa, aika nirsoja ovat käyntiin lähtemään jos on vähänkin liian viileää.

Re: Honda NSR 125

22.4.2012 10:59

SuperRKO kirjoitti:Noilla kikoilla pitäis kyllä lähtä, itekki just laittelin tuon toisen käyntiin pienen seisomisen jälkeen. Jos on mahollista niin annat olla muutaman tunnin mahollisimman lämpösessä paikassa, aika nirsoja ovat käyntiin lähtemään jos on vähänkin liian viileää.


Lämpöstä tilaa meillä ei ole johon mahduttaa joten pitänee odottaa aurinkokelejä.. :lol:

Re: Honda NSR 125

22.4.2012 12:13

Mitä tehä ku oma nasse taas ei lähe varmaa uunissakaa saatana käyntii kunnol jos seisoo tyylii yli viikon. :lol:

3pv seisonnan jälkee lähtee sellai sekunnin painalluksella ja alle 3 pv iha hipasemalla kytkintä, joku tyyppiominaisuus vai :D

Ei hukkaa mitää nesteitä ja toimii muuteki ajossa hyvi, ehkä tyylii 2 tai 4 numeroa liia pien tk suutin ku lämpimänä vähä korkeempi tyhjäkäynti ku kylmänä.

Re: Honda NSR 125

22.4.2012 19:10

Mitäs tulppaa suosittelisitte, koska yli 4000km ajettu nykyisellä?

Re: Honda NSR 125

22.4.2012 19:32

Vakio ajaa asiansa.

Re: Honda NSR 125

22.4.2012 20:22

Tai BR9EG, ite tykkään tosta.

E. On se Honta kestävä peli, ei voi muuta sanoa. 2- renkaisella männällä suositellaan n. 16k vaihtoväli, itse vedin yksrenkaisella 10k ja iso osa ajosta oli urku auki ja hitosti kiekkaa :lol: Ihmettelin joulukuussa että mikä on vikana, ku ei taho yli viikon seisonnan jälkee oikee hörähtää ilman bensaa tulpan alla. Alavääntöäkin tuntu vähä kadonneen.

Syy löyty eile, voidaan sanoa että tossa ei ole enää männänrenkasta paljon mitään jälellä, ohipuhaltanu sellain että männässä 2cm musta raita renkaan kohalla :lol: Ei tosin mitään vaikutusta pytyn kuntoon tai muuhun mäntään, kai se pitä äuus mäntä hommata ja kovaa kenkää.

Sisäänajohan oli vartti tyhjäkäytiä, 2km nättiä ajoa ja sen jälkeen vaihteet kelattiin kolosesta lähtien tappiin.

Re: Honda NSR 125

24.4.2012 19:01

Satuttasko täällä tietämään, mistä sais ostettua Nsr -02-pyörään Pääsuuttimen kokoa 135, tyhjäkäyntisuuttimen kokoa 42, tehosuuttimen kokoa 65?

Re: Honda NSR 125

25.4.2012 8:46

http://www.mc-scatter.com/index.php <---- Tuolta haet Dellorton osiosta. En muista tarkkaan mikä malli näsärissä on, mutta voit kattoa sen siitä kaasarin kyljestä :)

Re: Honda NSR 125

25.4.2012 17:39

Tietääkö kukaan tai viittiikö kattoa mihin hemmettiin noi kaksi öljytankista lähtevää johtoa menee? :s (sori tupla postauksesta)

Re: Honda NSR 125

25.4.2012 19:44

Ja moposportilta saa suuttimet kans, ite hommasin sieltä :)

Noi öljytankistä lähtevät johot ainaki päätyy mittaristoon, muuta en muista. Voin kyllä huomenna käyä kattelemassa. Tai no johtosarjaanhan ne menee, muuta en tiedäkkään. Ne antaa signaalin joka sytyttää öljyn merkkivalon.

Re: Honda NSR 125

26.4.2012 19:03

Noin, uudella tulpalla näsäri hörähti käyntiin pienen hieromisen jälkeen. Päällisin puolin kaikki okei, pitää vaan ostaa vaihteistoöljyä ja 2-tahtiöljyä.

Re: Honda NSR 125

27.4.2012 10:39

Onko näissä magneetossa mitään aluslevyä josta voisi ajoitusta säätää, vai säätyykö itsestään?

Re: Honda NSR 125

27.4.2012 13:54

Ajattelin sellaista teiltä viisailta ihmisiltä kysellä, että mikä voi mättää kun jouduin vaihtamaan pakoaukonsäätimen akselin ja tuntuu ettei se liikahda käsivoimin sitten millään? Ilmeisesti sen pitäisi nimittäin herkästi liikkua? Mitään likaa yms tuskin tiellä on, sillä vanha pyöri hyvin. Voiko tuo kumilussukka joka tulee tuon ympärille olla liian tiukassa..? Vai onko tuossa jokin juju, että jos sen tunkee liian syvälle/jättää liian ulos niin ei pyörähdäkään?

Myös jos joku viitsisi kertoa, miten tuo säädetään niin olisin kiitollinen!

Re: Honda NSR 125

27.4.2012 15:07

Nikooooh kirjoitti:Ajattelin sellaista teiltä viisailta ihmisiltä kysellä, että mikä voi mättää kun jouduin vaihtamaan pakoaukonsäätimen akselin ja tuntuu ettei se liikahda käsivoimin sitten millään? Ilmeisesti sen pitäisi nimittäin herkästi liikkua? Mitään likaa yms tuskin tiellä on, sillä vanha pyöri hyvin. Voiko tuo kumilussukka joka tulee tuon ympärille olla liian tiukassa..? Vai onko tuossa jokin juju, että jos sen tunkee liian syvälle/jättää liian ulos niin ei pyörähdäkään?

Myös jos joku viitsisi kertoa, miten tuo säädetään niin olisin kiitollinen!



Kyllä se servo kuitenkin on aika vahva ja ainakaan itselläni se ei kädellä helposti käänny. Voit pistää sen levyn siihe paikoillee, laittaa vaijerit ja sitte vetelet niistä ja katot miten kääntyy..? Tai jos mahtuu niin jollain tongeilla kääntelee. Tulee ainaki voimaa enemmän :)

Ja siitä säädöstä ----> http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html ;)

E: En ole vieläkään löytänyt niiden öljysäiliöstä lähtevien kahden johdon päämäärää :S

Re: Honda NSR 125

3.5.2012 23:31

rooperi kirjoitti:Onko näissä magneetossa mitään aluslevyä josta voisi ajoitusta säätää, vai säätyykö itsestään?

Ei oo säädettävää aluslevyä
Nikooooh kirjoitti:Ajattelin sellaista teiltä viisailta ihmisiltä kysellä, että mikä voi mättää kun jouduin vaihtamaan pakoaukonsäätimen akselin ja tuntuu ettei se liikahda käsivoimin sitten millään? Ilmeisesti sen pitäisi nimittäin herkästi liikkua? Mitään likaa yms tuskin tiellä on, sillä vanha pyöri hyvin. Voiko tuo kumilussukka joka tulee tuon ympärille olla liian tiukassa..? Vai onko tuossa jokin juju, että jos sen tunkee liian syvälle/jättää liian ulos niin ei pyörähdäkään?

Myös jos joku viitsisi kertoa, miten tuo säädetään niin olisin kiitollinen!

Ei se ainakaa liian syvällä voi olla, jos vaan on sokka siinä lovessa, eikä se stefakaa voi sitä jumittaa.
Pitäs liikkua sormilla helposti. Ota akseli pois ja laita uuestaa paikallee vähä kerrallaan ja kato missä kohtaa jumittaa. Kannattaa ne käpälät puhistaa

satakaksfemma kirjoitti:E: En ole vieläkään löytänyt niiden öljysäiliöstä lähtevien kahden johdon päämäärää :S

Mikä niissä johtoissa on epäselvää? Öljyn merkkivalolle menee plussalta johto ja öljysäiliön kautta miinukselta johto. Ku öljysäiliössä öljynpinta laskee tarpeeksi alas, nii se kelluke laskeutuu mukana ja koskee nuita johtojen koskettimia ja virta pääsee läpi ja öljyvalo syttyy.
Viimeksi muokannut MaG päivämäärä 9.8.2012 16:02, muokattu yhteensä 1 kerran