Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

17.8.2011 16:09

Missähän lie vika kun kierroslukumittari näyttää puolet kierroksista mitä pitäs ?

Re: Cagiva Mito

17.8.2011 18:02

Näköjään se letku, mikä lähtee sieltä nestesäiliöstä suoraan eteenpäin, siitä oli mennyt se osa rikki mihin se letku tulee. Eli se vuosi ainakin siitä.

Ja muuten, kun nyt kävin ostaa uuden nestesäiliön, kun se vanha on tosiaan entinen, niin kun joudun tyhjentää tuorevoitelusäiliön, niin miten se onnistuu helposti, ilman että öljyä menee hukkaan paljoa? Ja joutuuko sitä jotenkin ilmaamaan?

Re: Cagiva Mito

17.8.2011 18:26

Pasikiainen kirjoitti:Näköjään se letku, mikä lähtee sieltä nestesäiliöstä suoraan eteenpäin, siitä oli mennyt se osa rikki mihin se letku tulee. Eli se vuosi ainakin siitä.

Ja muuten, kun nyt kävin ostaa uuden nestesäiliön, kun se vanha on tosiaan entinen, niin kun joudun tyhjentää tuorevoitelusäiliön, niin miten se onnistuu helposti, ilman että öljyä menee hukkaan paljoa? Ja joutuuko sitä jotenkin ilmaamaan?


Itsekkin vaihtanut tuon paisarin. Otin öljyt pois isolla ruiskulla. Saat myös helposti pois. 1, Ottamalla letkun. 2. Laita letkun toinen pää Öljysäiliöön 3. Ime letkun toisesta päästä että syntyy alipaine. 4. Laita letkun toinen pää alaspäin ja letkun päähän sitten joku pullo tai mitä ikinä haluat.

Re: Cagiva Mito

17.8.2011 22:02

Jep, onnistui. Kiitti vinkistä!

Pitää vissiin ostaa se letku, mikä oli siinä kohassa, mikä lähtee siitä säiliöstä eteenpäin, joka menee sit sylinteriin ja jäähdyttimeen, se on kai katkennut tai jotain ja nyt jää kovin lyhyeksi :roll: Kunpa olis ees MP-Racingillä hyllyssä, menee ajokelit ihan hukkaan.

Re: Cagiva Mito

17.8.2011 22:13

Kumpi olis parempi tehari arrow vai giannelli? Kaverilta kun sais jommankumman..

Re: Cagiva Mito

18.8.2011 7:21

Arrowi ja giannelli periaatteessa sama putki mutta eri merkki joten ei kummempaa merkitystä kummanko valitset, molemmat ottaa piikin aika ylhäällä.

Re: Cagiva Mito

18.8.2011 13:18

Ostat noista sen kumman kaveris myy halvemmalla.

Re: Cagiva Mito

18.8.2011 14:33

Pasikiainen kirjoitti:Jep, onnistui. Kiitti vinkistä!

Pitää vissiin ostaa se letku, mikä oli siinä kohassa, mikä lähtee siitä säiliöstä eteenpäin, joka menee sit sylinteriin ja jäähdyttimeen, se on kai katkennut tai jotain ja nyt jää kovin lyhyeksi :roll: Kunpa olis ees MP-Racingillä hyllyssä, menee ajokelit ihan hukkaan.

Ei ollutkaan katkennut, pitää vaan vähän sovitella!

Re: Cagiva Mito

18.8.2011 16:56

Noniin, nyt ei vuoda ainakaan ulospäin mitään, eikä sisäänkään päin, näin ainakin luulen! Joten se on plussaa :lol: Miinus puolena taas on se, että mua pelottaa ihan vitusti että se jäähdytysneste on päässyt johonkin laakerille tms. ja se kohta leipoo... Onko se kuinka yleistä että sinne männän puolelle pääsee sitä jäähdytysnestettä, sit sillä ajetaan vähän, saadaan vuoto hoidetuksi mutta sitten jonkun ajan päästä leipoo? Kaveril oli käynyt joskus niin että muistaakseni kiertokangen alapään laakeriin ja se ei ollut päässyt sieltä pois niin oli sitten leiponut.

Tuntuu myös että tehot olis vähentyneet, se saattaa tosin olla luulosairautta :lol: Mutta mitä luulette, onko vaaraa?

Re: Cagiva Mito

18.8.2011 18:29

mikä vittu voi olla ku ei lähe mito käyntii ku sillon tällöin esim illalla ja toimii sitte ku unelma mutta ei enää seuraavana aamuna millää...?? avittakaas.. kastelee tulpan sitä on joutunu kuivaa, antaa kipinän ja saa bensaa ei oo siitä kii ja tulppa on uus..?? rupiaa tympimää

Re: Cagiva Mito

18.8.2011 19:03

Pasikiainen kirjoitti:Noniin, nyt ei vuoda ainakaan ulospäin mitään, eikä sisäänkään päin, näin ainakin luulen! Joten se on plussaa :lol: Miinus puolena taas on se, että mua pelottaa ihan vitusti että se jäähdytysneste on päässyt johonkin laakerille tms. ja se kohta leipoo... Onko se kuinka yleistä että sinne männän puolelle pääsee sitä jäähdytysnestettä, sit sillä ajetaan vähän, saadaan vuoto hoidetuksi mutta sitten jonkun ajan päästä leipoo? Kaveril oli käynyt joskus niin että muistaakseni kiertokangen alapään laakeriin ja se ei ollut päässyt sieltä pois niin oli sitten leiponut.

Tuntuu myös että tehot olis vähentyneet, se saattaa tosin olla luulosairautta :lol: Mutta mitä luulette, onko vaaraa?

Tähän lisäystä vielä että mikähän tuli kun säädin tyhjäkäyntiä vähän ylemmäs, kun oli vähän turhan korkealla, niin nyt kun lasken kaasun niin välillä jää 3000rpm, sit käytän vähän kaasua niin laskee sitten sinne 1700rpm:ään.

Ja en tiä, taitaa olla et tehot laskeneet, kylhän se kulkee, mut jotenkin nykivää kiihytellä. Ja kiertää paikaltaan muuten vaan 10 000rpm, ehkä vähän yli. Se on must aika huono TTlle.

Re: Cagiva Mito

19.8.2011 14:02

Mitkä rattaat olis hyvät tt-mitolle? Mulla on vakiovälitykset, 14-41 vai 14-44, en nyt muista...
Osaatteko muuten veikata, paljonko maksaa koneremppa mitoon? Aattelin että otan koneen ite irti, että siitä säästää ettei niiltä mene työtunteja siihen. Saisivat katsoa männän, kampuran, kiertokangen, laakerit, stefat, kytkin ja vaihteisto, onko siellä jotain finaalissa... Jotain realistisia veikkauksia.

Ja voikohan olla että on toi pakoaukonsäädin säädetty jotenkin vituilleen? Kun kiihdyttäminen pienillä vaihteilla on ihan hemmetin nykivää. Yleensä kiihyttely on hauskaa mut nyt Mitolla siitä on tullut ihan perseestä. Eikä muutenkaan vastaa kovin hyvin kaasuun.

Re: Cagiva Mito

19.8.2011 18:02

Pasikiainen kirjoitti:Mitkä rattaat olis hyvät tt-mitolle? Mulla on vakiovälitykset, 14-41 vai 14-44, en nyt muista...
Osaatteko muuten veikata, paljonko maksaa koneremppa mitoon? Aattelin että otan koneen ite irti, että siitä säästää ettei niiltä mene työtunteja siihen. Saisivat katsoa männän, kampuran, kiertokangen, laakerit, stefat, kytkin ja vaihteisto, onko siellä jotain finaalissa... Jotain realistisia veikkauksia.

Ja voikohan olla että on toi pakoaukonsäädin säädetty jotenkin vituilleen? Kun kiihdyttäminen pienillä vaihteilla on ihan hemmetin nykivää. Yleensä kiihyttely on hauskaa mut nyt Mitolla siitä on tullut ihan perseestä. Eikä muutenkaan vastaa kovin hyvin kaasuun.

Välehin: Omasta mielestäni sopivat välit ovat, kun vaihtaa vakioväleihin vain 15-piikkisen eturattaan.

Tukkoisuuteen: Kaasuttelemalla se pitäisi alkaa kiertämään, ajele vain lisää ja anna kenkää ja kierrätä vaikka kiihdytyksissä loppuun asti niin kyllä se siitä alkaa kiertämään.

Kone kannattaa itse rempata, jos mitenkään vain työkalut pysyy kädessä. Cagiva repair manualissa siihenkin täydelliset ohjeet. Alakerran remppa tulee maksamaan itse tehtynä noin 200€, jos hakee laakerit laakerikaupasta eikä haekaan mp-racingilta Cagivan ja MP-Racingin hinta-lisillä. Lisäksi sitten jos mäntää tai kytkinlevyjä pitää vaihtaa niin sen hinta päälle.
Itse kun sen tein, niin hintaa tuli koneen tiiviste- ja stefasarjalle (mc-scatterilta), ja koneen uusittaville, rasituksen alla oleville laakereille, eli runkolaakerit, tp-akselin laakeri, kytkin- ja vetoakselien laakerit (ETRAsta), vähän alle 200€. Siihen vielä vaihteistoöljyt pari kymppiä niin siitä tuli juurikin sen 200€. Mäntä oli aivan uuden veroinen, sekä silmämääräisesti että mitattuna, niin sitä ei tarvinnut vaihtaa.

Sitten taas jos liikkeeseen viet Miton koneremppaan, niin hintaa tulee todennäköisesti jotakuinkin 1000€.

Liikkuuhan pa-säätimesi kunnolla, sekä ylös että alas, vai voisiko kiihdytyksen ongelmat johtua siitä?

Re: Cagiva Mito

19.8.2011 18:18

No siis kyllä se pa-säädin liikkuu ainakin paremmin kuin ennen, kun ne putsasin. Meinaatko että nyt kun vaan ajan niin se siitä alkaa kulkemaan?

Ja voinkohan viedä MP-Racingille sylinterin, männän ja kiertokangen, ja sit ne tutkis että onko siellä välyksiä jne? Vai suostuukohan ne siihen? Ja mistä saa pelkän eturattaan mitoon? Mun muistaakseni mp-racingillä on vaan rataspaketteja. Pitääpä laitta viestiä sinne.

Ja mikä on tp-akseli? Varmaan menee vaihtoon ainakin mäntä, kytkinsatsi, stefat ja laakerit. Veikkaan nyt kuitenkin että kampurakin on finaalissa. Paljon noilla kampuroilla yleensä ajetaan?

Re: Cagiva Mito

19.8.2011 18:33

Pasikiainen kirjoitti:No siis kyllä se pa-säädin liikkuu ainakin paremmin kuin ennen, kun ne putsasin. Meinaatko että nyt kun vaan ajan niin se siitä alkaa kulkemaan?

Ja voinkohan viedä MP-Racingille sylinterin, männän ja kiertokangen, ja sit ne tutkis että onko siellä välyksiä jne? Vai suostuukohan ne siihen? Ja mistä saa pelkän eturattaan mitoon? Mun muistaakseni mp-racingillä on vaan rataspaketteja. Pitääpä laitta viestiä sinne.

Ja mikä on tp-akseli? Varmaan menee vaihtoon ainakin mäntä, kytkinsatsi, stefat ja laakerit. Veikkaan nyt kuitenkin että kampurakin on finaalissa. Paljon noilla kampuroilla yleensä ajetaan?

Kyllä 2-tahtisissa on taipumuksena se, että ajamalla ne alkaa laulaa jos muuten on säädöt kohdallaan.

Voihan ne osat mp-rahastukseen viedä, kyllä ne siellä tutkii. Mutta mielummin veisin vaikka koneistamolle, aika varmasti ne tekisivät samat mittailut halvemmalla. :)

Rattaita saa esim. Allrightista, MP-Racingilta... Kyllä niitä rattaita yleensä erikseen saa, jos ketju-ratas pakettia saa. Itsekin kun lähdin Allrightista ketju-ratas pakettia ostamaan, niin sanoi ettei niillä hyllyssä sitä pakettia ole, ja toi vain erikseen ketjut ja rattaat, ja antoi sitten alennusta kun piti itse lyhentää ketjut :)

Tp-akseli = tasapainoakseli. Miton kampuralla ajelee kyllä aika reilun pätkän. Tarkkaa mittaa on paha sanoa, kun yleensä se menee niin, että kampura on aivan hyvä niin kauann kun se ei ole kierossa. Se selviää taas sitten mittaamalla. Kiertokangen alapään laakeri taas saattaa olla finiitto, ja sen vaihto taas onnistuu useimmilla koneistamoilla. Eli samalla kun osat ovat mittauksessa koneistamolla, voit sen laakerinkin vaihdattaa.