Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
12.3.2012 18:30
Mitkä pitäis olla venttiilinvälykset? Mittasin takimmaisesta sylinteristä, niin oli imu 0.10mm ja pako 0.15mm. Ihan ok?
18.3.2012 15:00
noniin, elikkäs... olen haeskellut kevareita ja löysin tämän hyosungin. Tässä pari kysymystä:
Kone kestää kuulemma 80 000km ja sit sen jälkeen remppa tulossa? (katoin viestien perusteella)
Katoin Comettia ja 125 R malleja, toinen kulkee n.110 ja katteellinen malli n.130 (ainakin videoiden perusteella) niin onko nämä ihan samanlaisia, mutta R mallissa on vaan katteet? Onko mahdollista tilata ulkomailta R mallin katteet ja pistää sen comettiin jolloin ilmanvastus pienenee ja kulkee yhtä lujaa kuin R malli (eli 130)
Kiitän etukäteen vastauksista
24.3.2012 13:08
R20+ kirjoitti:Kone kestää kuulemma 80 000km ja sit sen jälkeen remppa tulossa? (katoin viestien perusteella)
Katoin Comettia ja 125 R malleja, toinen kulkee n.110 ja katteellinen malli n.130 (ainakin videoiden perusteella) niin onko nämä ihan samanlaisia, mutta R mallissa on vaan katteet? Onko mahdollista tilata ulkomailta R mallin katteet ja pistää sen comettiin jolloin ilmanvastus pienenee ja kulkee yhtä lujaa kuin R malli (eli 130)
Kiitän etukäteen vastauksista
Ei ole eroa muussa kuin katteissa, siitä en osaa sanoa, onko R:ssä ruuvinpaikkoja johon katteet tulevat, joita ei N:ssä ole. Serkulla oli oma GT125N jolla oli ajettu 112000 (joista ajoi itse 65tkm) silloin kun se sen myi ja sanoi olevan alkuperäisillä männillä sun muilla sisuskaluilla. Huollossa oli mitattu puristukset sun muut arvot ja vielä silloin oli kaikki asiallisella tasolla. Perushuollot oli tehnyt ja öljyt vaihtanut joka talvi. Hyvä peruspyörä, koska ei ole kovin pikkukireä kone. Yksilöitä jokainen tietysti jo siinä vaiheessa, mutta yleisesti voin sanoa, että on hyvä peruspyörä, eikä ryystä menovettä paljoakaan. Jos se vauhti kuitenkin menee väännön edelle, ei tämä ole ehkä "se oikea" pyörä.
PS. Olen kellottanut omaan nakuun 140 km/h MITTARIIN, joten kyllä se katteetonkin kulkee hyvissä olosuhteissa
24.3.2012 18:50
Taitaa näyttää vähän liikaa toi sun mittaris.
29.3.2012 19:44
Saattaa olla
Tosin en oo sen jälkeen enkä sitä ennen saanu missään muualla yli 120 lasiin... Mulla ainakin tuntuu "turbo" heräävän tossa 10500 rpm:n kohdalla, tiä sitte mistä johtuu... Sillon muna-asennosta kun satuin vilkasemaan ni oli kyllä kierroslukumittarikin jo asteikon ulkopuolella... Hyvin Comettikin näyttää kierroksia kestävän
Ja kyllä, todellista nopeutta tolloin ei tosiaan ollu kun korkeintaan 130, tuskin sitäkään.
2.4.2012 19:19
Neulaventtiilit jumissa kaasareissa. Päästävät bensaa kaasariin valtoimenaan eikä niinkuin pitäisi eli kohokammio täyteen.
Tarkista samalla alipaineletkujen kunto, ovatko hapertuneet.
1.5.2012 18:34
On nuo etupumput hikoilleet jo pari tuhatta kilometriä ja nyt kun olin lähtemässä ajamaan, niin huomasin pihakivetyksellä vasemman etupumpun kohdalla pienen lammikon keulaölppää. Eli nyt ois keulahuoltoa tiedossa. Onko mitään vinkkejä, mitään erikoistyökaluja mitä tarvitsis tms?
Niin ja se tärkein kysymys, kuinka jäykkää öljyä? Tarkoitus olisi saada hitusen jäykempi keula, kuin vakiona.
3.5.2012 18:18
Nyt olis myynnissä vuoden 2006 lopussa käyttöön otettu komeetta! Halvalla lähtee
Myyn pois isomman alta
http://www.nettimoto.com/hyosung/comet/1300134
21.5.2012 19:59
Tulossa tuollainen cometti pihaan loppuviikosta ja edellinen omistaja sanoi, että pyörään voisi vaihtaa suutinsarjan. Kertokaas mistä tuollaisia suutinsarjoja saa, kun itse en etsiessäni ole löytänyt. Ilmeisesti pitää porata luisteihin jotain, mutta onistuuko homma itse tehtynä? Mopoon olen vaihtanut suuttimia, joten homma tuskin mahdoton, mutta tuo porailu mietityttää
21.5.2012 20:54
dynojet suutinsarjaa todennäköisesti tarkoitti saa duell jälleenmyyjiltä ja netistä esim. mc scatter.
29.5.2012 19:01
Miten olette säätäneet venttiilejänne? Eihän niitä voi säätää, muuten kuin vaihtamalla shimmejä..?
31.5.2012 11:55
Tuota suutinsarjaa kysellyt monesta paikasta ja mistään ei tunnu löytyvän...
Tiedä sitten onko suutinsarjasta hyötyä, kun cometti puutuu siinä 5000 rpm kohdalla, vai onko kaasarin säädöt muuten vain metsässä?
2.6.2012 13:09
Olisko kenelläkään ylimääräistä takajarrusatulaa?
9.6.2012 18:28
Rupeaa selkenemään mikä vaivaa Hyosungia...
Availin tuossa kaasarit ja kas kummaa suutinsarja modit tehty ja suuttimet vaihdettu (95, 98).
Mutta alakierroksilla edelleen puutumista. Katselin tuossa kaasareiden räjäytyskuvaa ja tuli huomattua, että kaasareiden neuloissa olevat jouset ovat nyt väärässä kohdassa. Huomenna taas kaasarit auki ja kokeillaan jousta eri kohtaan...edellinen omistaja luultavasti kasannut nuo päin metsää ja minä samalla tavalla, kun olivat alunperin...
EDIT: Nyt neulat oikein ja puutuminen hävinnyt...nyt nappaa kierroksia todella nätisti ja vääntää alhaalta