Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Kawasaki KMX 125

11.6.2012 16:33

kummal kulkee paremin giannelilla vaiko tyhätyllä vakio rörill?

Re: Kawasaki KMX 125

11.6.2012 16:49

Eiköhän se paremmin kulje vakioputkella.
Omal vakioputkella menee 130+, täyskaasulla menee vaan 120 :D Varmaa iso suutin ku noin tekee :D

Re: Kawasaki KMX 125

12.6.2012 19:04

Mitä suutimia suosittelette, koneremontissa tulee 139cc sylinteri, mäntä 57mm. 28mm kaasari ja tyhjätty vakioputki. Tuleekohan tuolla tehoa :D

Re: Kawasaki KMX 125

12.6.2012 19:52

mistä 139cc?

Re: Kawasaki KMX 125

12.6.2012 20:01

Eiköhän tolla kovat pärinät tule :D Mutta mistä isompi pytty ?

Re: Kawasaki KMX 125

15.6.2012 12:58

Vähän vaikea suositella suuttimia, kun ei edes tiedä mikä 28mm kaasutin sinulla on, mikuni, dellorto vai kenties ehkäpä keihin? kun nuo suuttimet menee hieman eri skaalalla kun mennään isompiin kaasuttimiin. kemeksin vakio 26mm kaasuttimessa ja arskan 24mm kaasuttimessa, mikuneita molemmat suuttimet meni samalla skaalalla, mutta 28mm mikunissa joka oli ärgee gammassa skaala oli jotain ihan muuta, koska arskassa suutin oli jotain about ~100, kemeksissä se 110, ja ärgeessä 210 :lol: kaikki suuttimet olivat kuitenkin silmämääräisesti about samankokoisia, eli 210 ei ollut tuplasti isompi ku 110 ja jne :)

Minkäs sylinterin olet oikein ostanut pyörääsi, putkituttanut vanhan isommaksi ja jollain muulla männällä kenties?

Re: Kawasaki KMX 125

15.6.2012 17:41

Mikäköhän on ongelmana, kun nyt tuon pääsuuttimen vaihdoin 125->110, kiihdyttäessä ensimmäisillä kolmella vaihteella alkaa röpöttää niin paljon että vaihde on pakko vaihtaa isommalle, mutta 5min ajon jälkeen ongelmaa ei ole. (tapahtuu myös valmiiksi lämpöisellä koneella), ja 6 vaihteella ajaessa puolikaasulla pätkii jumalattoman paljon, mutta pienellä ja täyskaasulla ei mitään ongelmaa.
Pätkimistä tapahtuu myös vähän aina välillä normaaliajossa, jolloin se luonnollisesti loppuu antamalla hieman lisää tai vähentämällä kaasua.

Suuttimen vaihdon jälkeen säädin ilmaruuvia puolikierrosta enemmän auki, mutta mitään eroa en huomannut. Myös tyhjäkäyntiä säädin huomattavasti suuremmalle, mutta senhän ei pitäisi ajossa vaikuttaa(?)
Mahtaakohan joutua neulan kanssa temppuilemaan vai mikä mättää?
Myös jos joku tietää mistä voisi tilata kierroslukumittarin vaijerin halvemmalla kuin wemotosta(reilu 10 puntaa + 7punnan postikulut), olisi kiva jos saisi tietoa.

Re: Kawasaki KMX 125

16.6.2012 17:42

0meGa kirjoitti:Koita sillä 110 suuttimella niin kuin aikaseisemmin mainittiin. Se liian iso suutin voi hyvinkin tuntua pienillä kiekoilla että lähtis paremmin mutta isoilla ei sitte jaksa mennä.

Tietääkö kukaan että saako jostain metallista imukaulaa suoraan kemexiin sopimaan, ei oo paha homma tehdä ite mutta mielummin ostaisin.

Juu, 110 sutin toimi muuten moiteetta, mutta alakierrokset tuntuivat taas aivan liian tehottomilta, ja röpötti vaan niin perkeleesti. Mutta nyt vääntää kunnolla myös alakierroksilla eikä röpötä kun nostin neulaa yhtä pykälää korkeammalle :)

Re: Kawasaki KMX 125

16.6.2012 18:12

Korjasin oman vakioänkän, vuoti aikasemmin.

Tuloksena huomasin että kawa laiskistu aivan helvetisti, toimii hyvänä kuristimena toi vakioänkkä.
Noh giannellin vaimennin tulee tilalle eikä sisälle laiteta todellakaan mitään hidastavia villoja :D

Omas vakioänkässä ei oo ees villoja mutta silti laiskistu heti kun vuotokohdan korjas :D

Re: Kawasaki KMX 125

17.6.2012 15:53

KYLLÄ villat vaan sinne gianellinkin sisään, ne ei läpivirta änkässä kyllä siihen kulkemiseen vaikuta. Tietysti, ääntä lähtee=kulkee täyziii vai miten se meni..

Re: Kawasaki KMX 125

17.6.2012 19:38

No mutta ero oli huomattava, vääntö huononi selvästi. Ei väännä mäkiä enää yhtä hyvin 5t rpm mutta nopeuteen en oo huomannu eroa.

Re: Kawasaki KMX 125

19.6.2012 9:06

Mä en tiänykkä et kmx voi leikata.

Re: Kawasaki KMX 125

19.6.2012 9:13

beni95 kirjoitti:Mä en tiänykkä et kmx voi leikata.


Leikkasko :D

Sen takia mäntää kannattaa vaihdella ja käyttää hyviä öljyjä ja yli 2% seosta.
Pitäs vaihtaa syksyl mäntä, täytyy ottaa siit kuvasarja :D

Re: Kawasaki KMX 125

19.6.2012 16:50

Mullakin leikkas täs keväällä, just kun sain motot yms taas alle. Renkaat katkes ja männäst läks pien pala, sylinterist pakoaukon päältä sekä alta lähti pinnotetta... Oli joku taiwanmäntä, valuröpelöst päätellen.. Onneks oli toinen pytty, prox sisään ja castrollii 3% + vähä rikkaalle, hyvin kestäny :lol:

Re: Kawasaki KMX 125

20.6.2012 8:11

Nå mäntä vahdettu 8 tuhat km sitten. rosenttia oli 3% mutta nyt kävi näin.