Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

3.12.2013 10:40

Siis nyt on kyse pelkästään sylinterin/männän/tiivisteiden laadusta, ei lisähilppeistä.

Re: Yamaha WR125X/R

3.12.2013 17:34

Eikai ole pojan kevariin sittenkin tulossa viritystä? :D
Kedu siinä ö-suodatin kopan kannessa on se tappi mikä estää suodattimen laiton väärinpäin.

Re: Yamaha WR125X/R

3.12.2013 22:02

Murska Arska kirjoitti:Onko noilla AMPS, Malossi ja Athena bigbore sarjoilla muuta eroa kuin hinta? Kaikissa pinnoitettu sylinteri ja takomäntä?

Malossi ja Athena hyvin verrattavissa toisiinsa, Athenan tiivisteet paremmat taas kuin Malossin säätboxi (ForceMaster) on parempi. AMPS setistä ei pahemmin tietoa, luulisi olevan vähintään samaa tasoa, mutta ilman säätölaitteita.

Eikö pojan petaksessa riitäkkään potku ? ;)

Re: Yamaha WR125X/R

4.12.2013 8:51

Viritteliskö weeraa kaatumatapit :D? Oisko ehdotuksii miten sen tekis xD

Re: Yamaha WR125X/R

4.12.2013 9:09

LeKe96 kirjoitti:Eikai ole pojan kevariin sittenkin tulossa viritystä? :D


Alexir kirjoitti:Eikö pojan petaksessa riitäkkään potku ? ;)


^^Äläkääs kuulkaas järkät lähtekö tolle linjalle, ja nyt se hymy perseeseen :lol:

Pojun kanssa on tästä puhuttu mutta mitään päätöksiä ei ole tehty suuntaan tai toiseen. Ei se lisävääntö pahasta ole, varsinkin rossiradalla ja enskailussa. Kattellaan talven aikana mitä tehdään vai tehdäänkö mitään, ja jos tehdään niin mihin pyörään.

Fakta on kuitenkin se että jos haluaa ajaa yli 11kw pyörällä niin se tehdään aina laittomasti, oli siinä isompaa pyttyä tai pelkästään kuristusten poisto. Ja tämä on se asia mikä ei meitä kumpaakaan innosta erinäisistä syistä.

Re: Yamaha WR125X/R

4.12.2013 11:11

Murska Arska kirjoitti:
LeKe96 kirjoitti:Eikai ole pojan kevariin sittenkin tulossa viritystä? :D


Alexir kirjoitti:Eikö pojan petaksessa riitäkkään potku ? ;)


^^Äläkääs kuulkaas järkät lähtekö tolle linjalle, ja nyt se hymy perseeseen :lol:

Pojun kanssa on tästä puhuttu mutta mitään päätöksiä ei ole tehty suuntaan tai toiseen. Ei se lisävääntö pahasta ole, varsinkin rossiradalla ja enskailussa. Kattellaan talven aikana mitä tehdään vai tehdäänkö mitään, ja jos tehdään niin mihin pyörään.

Fakta on kuitenkin se että jos haluaa ajaa yli 11kw pyörällä niin se tehdään aina laittomasti, oli siinä isompaa pyttyä tai pelkästään kuristusten poisto. Ja tämä on se asia mikä ei meitä kumpaakaan innosta erinäisistä syistä.

Nyt on pakko vähän mainostaa tuota 180 valintaa. Jos lisävääntöä haetaan niin eikö jyrkemmän nokan ja/tai isompien venttiilien (ts. Isompi/tehokkaampi/parempi kansi) asennus olisi helpompaa ja/tai halvempaa kuin 180 asennus? Hyötyä tulee varmasti sen verran kuin hakusessa, jos ei tunnu riittävän niin siitä on helppo jälkeenpäin asentaa 180 sarja jolla sitten saakin isompaa hyötyä kuin vakio-osilla. Jos haluaa hyötysuhdetta nostaa niin ostaa vielä isomman kaasarin (saako edes betaan?) jolla voisi saada vielä nostettua vääntöä.
Mites muuten onko ilmanotto puolta parannettu ja onko kytkimen parantaminen kanssa tulossa? ;)

Re: Yamaha WR125X/R

4.12.2013 11:40

Kuutioiden nostaminen on järkevämpi vaihtoehto väännön kannalta. Kansi/venttiilit/nokka muutoksilla saadaan livää voimaa mutta se siirtyy kierrosalueen yläpäähän ja sitä ei haluta. Muut osa-alueet on pyörässä käyty läpi ja hengitys on niiltä osin kunnossa. Kaasarin suurentaminen ei myöskään ole vaihtoehtona, eikä siitä ole mainittava hyötyä ennen kun on lyöty kaikki kilkkeet kiinni.

Ohessa kuva telemetriasta kun pyörällä on ajettu sama testirata ennen/jälkeen muutosten, toinen on vakio ja toisessa kiinni 180cc ja putkisto vaihdettu. Pelkällä väännön lisäämisellä saadaan paljon lisää ajettavuutta ja se on se juttu ;)

Kuva

Re: Yamaha WR125X/R

4.12.2013 13:57

aatteleppa ite kirjoitti:Viritteliskö weeraa kaatumatapit :D? Oisko ehdotuksii miten sen tekis xD

http://www.motot.net/galleria/kuva173557/

Re: Yamaha WR125X/R

5.12.2013 12:48

Voisko joku jelpata kun menin tuossa venttiilien säätöjen aikana repimään syyläristä letkun irti, ja sieltä tuli suht roimasti nestettä pois. Niin miten tuo lisäys onnistuu? Neuvoja, kun en itse ennen ole jäähdytys nesteitten kanssa lontrannut.
Entäjos vaihtaa kaikki kerrallaan eikä vain lisää , miten saa kaikki vanhat aineet pois?

Re: Yamaha WR125X/R

5.12.2013 13:17

Noxq kirjoitti:Voisko joku jelpata kun menin tuossa venttiilien säätöjen aikana repimään syyläristä letkun irti, ja sieltä tuli suht roimasti nestettä pois. Niin miten tuo lisäys onnistuu? Neuvoja, kun en itse ennen ole jäähdytys nesteitten kanssa lontrannut.
Entäjos vaihtaa kaikki kerrallaan eikä vain lisää , miten saa kaikki vanhat aineet pois?

vaihat kaikki nesteet vaa kerralla.
Sylinterin etupuolella (Eturengas) on 8 tai 10mm pultti jonka irroittamalla saat sylinterin tyhjäksi.
Tämänjälkeen voit huuhdella vedellä järjestelmän ja sitten lisäät vain 50/50 suhteessa jäähdytysnestettä ja vettä.

Re: Yamaha WR125X/R

5.12.2013 13:58

Miten toi huuhtelu? Kaikki letkut kiinni koneessa, tyhidistys pultti irti ja syyläriin vettä?

Re: Yamaha WR125X/R

5.12.2013 19:47

Jep, pidä letkut paikallaan ja sitten syylärin korkista jollain puutarhaletkulla vettä menemään, ei oo ydinfysiikkaa. ;)

E: Siitä WeeRaa etsiville ;)
http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1612964

Re: Yamaha WR125X/R

6.12.2013 13:56

Nyt venojen säätö ohi, vaikka kyllä vähäsen naputteleekin. Mutta joo miten mää tiedän että nuo vedet kiertää tuol koneessa kunnolla?

Re: Yamaha WR125X/R

6.12.2013 14:22

Siitä, että paisuntasäiliö lämpenee tai sieltä häviää nestettä.

Re: Yamaha WR125X/R

6.12.2013 14:25

Weeärrässä vittumainen säätää, saa olla pakovenojen kanssa tarkkana ku ahtaasta paikasta täytyy liuskamitta työntää. Käyny mullekki nii et kattonu et nyt o hyvä ja vehkeet nippuu ni nakutus vaa jatkunu kun ollu liuska pikkasen vinossa. :roll: