Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.5.2014 12:46

juutsku kirjoitti:
juutsku kirjoitti:Löytääkö noita SMR510 katteita mistään kun ovat päässeet tuolta mp-racingilta loppumaan?

Mp-racingilta vastattiin juuri että katteita ei ole tulossa lisää joten tietääkö joku jotain muuta paikkaa?


ebay.de


E: Ei varmaan sais mainostaa mut käykää kattoon https://www.youtube.com/watch?v=xMRPx-Z ... e=youtu.be

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.5.2014 21:48

Juu eli tänään pistin malossin 180cc tilaukseen :) ja nyt kysyisinkin teiltä joilla tämä 180 pannu ollut että mitä suutinta kannattaa lähteä kokeilee eli tulee pelkkä sylinteri eli ei nokka-akselia, ilmanputsariks tulee twin air ja putki on iha vakio ainakin näin aluks.

Sitten millasia välejä kannattaa laittaa eli ketjut ja rattaat tarkotus vaihtaa 520 jakosiks koska noi alkuperäset todettu paskoiks eli eturattaaks tulis se 12 koska isompi ei tietopankin mukaan mahdu pyörii ja takaratas pitäs sitte ostaa jonkun näkönen mutta kannattaako ostaa sellanen että olis vakio välejä lähellä vai pitemmät ku vakio koska lyhyempiä tuskin ainakaa koska sillon taitas motarilla ajosta tullaaikamoista rajotinrallia.

sitten tosta pakoputkesta lähtevästä letkusta että mikä on sen idea ite ainakin oon näitä keskusteluja lukiessa käsittäny et se on joku pakokaasun kierrätysjuttu mutta onks sillä jotain virkaa siinä eli jossain täällä puhuttiin et kuluttas vaan moottoria ni jos vaan tukkis sen putken reijän ja laittas letkun sielt ilmanputsarilt siihe koneen kylkee ja jättäs ne muut romut sielt pois vai onko tällä kyseisellä letkukasalla jotain tärkeempäävirkaa.

ja onko kukaan muuten tilannut tuolta malossistore.eu:sta että kauankohan mahtaa toimitus kestää olis nimittäin melkonen kuume saada vähän lisäpotkuu :D

Kiitos jo etukäteen vastauksista ja jos jollain on jotain lisäinformaatiota mitä on hyvätietää ton 180 kitin kaa ni saa senki tähän jakaa. :roll:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.5.2014 22:18

Millä tavalla porukka on piristäny näitä husseja ? Omaan husseen tulee GPR slipari, twin air ja suuttimet vaihdan kaasariin :D Onko muita helppoja/halpoja keinoja piristää kulkupuolta vakiosta ?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.5.2014 22:19

^^ Sama homma minulla, 48/50 tyhjäkäyntisuutin tuntuu sopivalta, mutta pääsuuttimen luulen olevan isompi kuin 155? Vai olisiko muuta syytä, miksi kaasua höllätessä ja sitten kaasua antaessa booaa hetken?(ryyppy päällä toimii normaalisti) Itsellä 155 ja 48 suuttimet tällä hetkellä kiinni.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

5.5.2014 2:05

Meneekö 2-tahti hussen eturatas 4-tahtiin?

En ainakaan äkkiseltään löytäny vastausta.

Eli jos menee, niin taidan tilata vakio 428-jaollisten tilalle 520:set ketjut ja 2t takarattaan.

Eikös se ollu niin että 12 isompi ei mahtunu eessä pyörimään 520-jaollisilla?

Eli siis tiivistettynä tilaan 2t hussen eturattaan (jos se nyt sopii), 520 ketjut ja jonkun 2t:n takarattaan niin ei ole mitään ropleemaa? Tässä helvetin väsyneenä selaillu kaikki sivut ja ihan sekasin oon. :nolo:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

5.5.2014 8:24

Tietopankista lainattu: "Mikäli haluaa kestävyyden tai ulkonäön vuoksi 520 ketjut ja rattaat, niin eteen sopii Yamaha YZ 125 1986 mallin 12z eturatas (isompi ei mahdu pyörimään) + lukkolevy tai alkuperäinen sopivaksi viilattu, ja taakse suoraan sopiva on Husqvarnan SMS/WRE/WR 125 mallien takaratas, ja koon voi valita vapaasti.
SMS4/SMR vakio välityksiä lähimpänä on aavistuksen lyhyemmät: 12z eturatas ja 47z takaratas.
TE vakio välityksiä lähimpänä on aavistuksen pidemmät: 12z eturatas ja 50z takaratas.
Ketjuksi mielellään O/Z/X-rengasketjut, koska kestävät paremmin, mutta kyllä tavallinen crossiketjukin käy."
Tietopankki kannattaa tsekata ennen kysymistä ;)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

5.5.2014 12:01

Mitäköhän tarkottaa kun joskus tulee mittariin teksti FAIL ? :eek: Se tulee ja häipyy, ja pyörä toimii silti moitteetta! Mitä kannattaa tarkastella?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

5.5.2014 13:35

Joskus jollain olivat huollossa unohtaneet laittaa jäähdytysnestettä, ja pyörän ylikuumetessa mittariin tuli fail. Korjaantui nesteiden laitolla. Kannattaa kattoa että on jäähytysnestettä siis.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

5.5.2014 13:41

2299 kirjoitti:Mitäköhän tarkottaa kun joskus tulee mittariin teksti FAIL ? :eek: Se tulee ja häipyy, ja pyörä toimii silti moitteetta! Mitä kannattaa tarkastella?


Omalla kohdalla oli termari paskana, heti kun vaihtoivat termostaatin nii fail valot katosivat.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

5.5.2014 23:12

mikä on hussessa vikana vai onko mikään kun on vapari änkkä twin air ilmanputsari 12/48 välit mutta silti kulkee normaali ajoasennossa USEIMMITEN 100-105 pari kertaa menny yli 110 mut ei kyl todellakaan kovin usein ja suuttimista ei ole kiinni ne on nyt vaihdettu noille "vireille" sopivaksi.. ja ei venttiileistäkää voi olla vissii kii ku vaa 8tkm ajettu.. paaaaljon ehdotuksia ja apuja kiitos!

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

6.5.2014 7:38

Syynä on 11kw moottori joka ei vaan jaksa kulkea kovempaa, kun voima ei riitä kovempiin vauhteihin niin se ei vaan riitä ;)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

6.5.2014 20:54

Njaa, kyllä mulla vakio meni 115-118, aina väh 110. Jotkut on tosin sitä mieltä että liian avara änkkä laskee huippuja... Yksilöitä nää kuitenkin on.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.5.2014 12:00

Morjensta pöytään, nyt tuli sellainen ongelma, että olin huollattanu 6tkm huollon liikkeessä ja oheessa mainitsin, että pyörä stumppaa kun tekee hätäsiä jarrutuksia.. No liikkeessä he putsasivat kaasarin ja senjälkeen pyörän tyhjänkäynti on huutanut siinä 2krpm kohilla, yritin säätää sitä pienemmäksi mutta siitä on näemmä tullut ns. on off, joko huutaa ku pien eläin tai sit sammuu :x Löysin kun aikani olin räplännyt ns. kultaisen keskitien, eli kierrokset tosiaan huutaa hoosiannaa mutta toisinaan ne laskeutuvat siihen 1300-1400rpm kohille, myös kierrokset jäävät välillä leijumaan, eli kun teen moottorijarrua niin alkaa papattaa jossain 3000-4000rpm kohilla, ja kun painan kytkimen pohjaan niin kierrokset jäävät niille paikkeille leijumaan. Huoltoon veisin muuten takaisin, mutta liike sattuu sijaitsemaan järvenpäässä ja itse asun espoossa. Jos joku osaisi sanoa mitä kotikonsteja olisi mahdollista tehdä?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.5.2014 13:51

Kaksi kysymystä:

1. Meneekö uuden mallin umpio vanhan mallin maskin muoviin? Mikä umpio siihen menee muokkaamatta?

2. Meneekö CR/WR hussen katteet kuinka helpolla SMmään?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

7.5.2014 15:49

Uuden mallin umpio ei passaa vanhan mallin maskiin. Vanhan mallin maskiin passaa esimerkiksi MMX maskin umpio ;)