Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

24.11.2013 16:31

jep, ja ne lisäkierrokset on turhia koska noilla osilla ei huipputehot ole kovin korkeilla kierroksilla, sittenkun nokkaa ja kantta vaihdetaan "Äkäsempiin" niin alkaa noita kierroksia tulemaa:D

Re: Yamaha WR125X/R

24.11.2013 19:49

Kiitokset teille Ghostly.K & jalkapyörä vastauksista :)

Osaatteko yhtään sanoa kuinka kauan porukka on noilla malosseilla ajellut ilman ongelmia, jos lämmitelee konetta aina asiallisesti sekä vaihtelee öljyjä yms? Ja onko ne athenan tiivisteet paljonkin parempia, että jos tilaan malossin sylinterin ja muut hilppeet niin kannataisko tilata pelkät athenan tiivisteet siihen kun kuitenkin ilmeisesti sopivat? Ja itseasiassa ajattelin sen malossin nokan vielä kiinni pistää, mutta eikai se forcemaster ole rajotinta nostamaan siltikään välttämätön? Ja eikö PCllä saa muuten parempiin säätöihin? :D
Kiitokset jo taas etukäteen avusta ;)

Re: Yamaha WR125X/R

24.11.2013 20:55

Eli joo... Näiden nyt sit "pitäisi" olla aikalailla nk. ikiliikkujia? Koska Yamahan laihallakäyntiongelma on suljettu pois. En varmaan paljon valehtele, jos 30tkm nakkaan. Ei ne Athenan tiivisteet nyt NIIN paljon erilaisia ole, ettäkö niitä muka pitäis alkaa erikseen tilaan. Sitäpaitsi, Malossilla ongelma oli FM1:ssä se, että RUISKU poltti sen tiivisteen rikki. FM2:ssa se on korjattu. Olikohan r125 foorumilta, mistä luin.

Jos kuitenkin syystä tai toisesta haluat sen tiivisteen laittaa, niin ole hyvä vaan. Osat käy ristiin. Edelleenkään en näe syytä, miksi pitäis se FM laittaa. Ne tehot on edelleenkin siellä alakierroksilla ja ylhäällä (10500 -->) aletaan puhumaan jo sellaisista vauhdeista, että kortti lähti heti. :roll: Tästäpä voi vetää johtopäätökseni, että turhaa laittaa se FM. Kyllä, PC:llä saat sen tarkemmin säädettyä. ;)

Jos nokan meinaat laittaa uusiksi, niin käytä samalla kansi koneistuksella. Ei maksa varmaan hirveästi suhteutettuna, kuinka paljon se tekee moottorille.

JP: Paljonko sulla on/oli tk kierrokset?

Re: Yamaha WR125X/R

24.11.2013 22:06

Ghostly.K kirjoitti:Eli joo... Näiden nyt sit "pitäisi" olla aikalailla nk. ikiliikkujia? Koska Yamahan laihallakäyntiongelma on suljettu pois. En varmaan paljon valehtele, jos 30tkm nakkaan. Ei ne Athenan tiivisteet nyt NIIN paljon erilaisia ole, ettäkö niitä muka pitäis alkaa erikseen tilaan. Sitäpaitsi, Malossilla ongelma oli FM1:ssä se, että RUISKU poltti sen tiivisteen rikki. FM2:ssa se on korjattu. Olikohan r125 foorumilta, mistä luin.

Jos kuitenkin syystä tai toisesta haluat sen tiivisteen laittaa, niin ole hyvä vaan. Osat käy ristiin. Edelleenkään en näe syytä, miksi pitäis se FM laittaa. Ne tehot on edelleenkin siellä alakierroksilla ja ylhäällä (10500 -->) aletaan puhumaan jo sellaisista vauhdeista, että kortti lähti heti. :roll: Tästäpä voi vetää johtopäätökseni, että turhaa laittaa se FM. Kyllä, PC:llä saat sen tarkemmin säädettyä. ;)

Jos nokan meinaat laittaa uusiksi, niin käytä samalla kansi koneistuksella. Ei maksa varmaan hirveästi suhteutettuna, kuinka paljon se tekee moottorille.

JP: Paljonko sulla on/oli tk kierrokset?

Mulla oli tossa projektipyörässä n.2k
http://www.youtube.com/watch?v=bBIusT0BwDg
Tosta voit vaikka ihmetellä miten kiers ja kävi tyhjäkäyntiä. Säädöt oli tossa vaiheessa vielä hakusessa ja jälkeenpäin parani kaikinpuolin :)

Re: Yamaha WR125X/R

24.11.2013 22:21

Oon ajatellu ostaa omaan weeraan ampsilta 200cc kitti, koson ruiskun ja kireammän nokan ja tietenki pc millä säätää kone kuntoon. Niin aloin miettimään et pistäiskö mitään muuta hankkia/vaihtaa ettei kone leikkaiskiinni?

Re: Yamaha WR125X/R

24.11.2013 22:38

Empä olisi uskonut näin hyviä vastauksia saavani! Kiitokset! ;)
saksalaisten kanssa suuniteltiin tarrasarja muoveineen ja nyt se on parhaillaan tänne suuntaamassa ja jos nyt sitten sais ton malossin kiinni niin olis hyvä pyörä kesälle tiedossa :D

Re: Yamaha WR125X/R

25.11.2013 0:21

ediiiii kirjoitti:Oon ajatellu ostaa omaan weeraan ampsilta 200cc kitti, koson ruiskun ja kireammän nokan ja tietenki pc millä säätää kone kuntoon. Niin aloin miettimään et pistäiskö mitään muuta hankkia/vaihtaa ettei kone leikkaiskiinni?


No ainakin paremman kytkimen ettei luista.

Re: Yamaha WR125X/R

25.11.2013 8:12

Alexir kirjoitti:Mulla oli tossa projektipyörässä n.2k
http://www.youtube.com/watch?v=bBIusT0BwDg
Tosta voit vaikka ihmetellä miten kiers ja kävi tyhjäkäyntiä. Säädöt oli tossa vaiheessa vielä hakusessa ja jälkeenpäin parani kaikinpuolin :)


Ihmeen hyvinhän tuo kävi sulla.... En osaa nyt tuota videota tänne lähettää, mutta mulla sen tosiaankin huomasi.

Re: Yamaha WR125X/R

25.11.2013 9:11

ediiiii kirjoitti:Oon ajatellu ostaa omaan weeraan ampsilta 200cc kitti, koson ruiskun ja kireammän nokan ja tietenki pc millä säätää kone kuntoon. Niin aloin miettimään et pistäiskö mitään muuta hankkia/vaihtaa ettei kone leikkaiskiinni?


Ja sitten käytät laadukkaita öljyjä ja niiden vaihto noin 1000km välein että öljyssä riittää ominaisuudet voitelemaan konetta. Aina kun moottorista revitään enemmän tehoja ja kierroksia, alkaa öljyn käyttöikä laskea. Riittävän tiheä öljynvaihtoväli on halpa henkivakuutus moottorille, varsinkin kun moottorissa on näinkin pieni öljytilavuus.

Re: Yamaha WR125X/R

25.11.2013 10:18

Murska Arska kirjoitti:
ediiiii kirjoitti:Oon ajatellu ostaa omaan weeraan ampsilta 200cc kitti, koson ruiskun ja kireammän nokan ja tietenki pc millä säätää kone kuntoon. Niin aloin miettimään et pistäiskö mitään muuta hankkia/vaihtaa ettei kone leikkaiskiinni?


Ja sitten käytät laadukkaita öljyjä ja niiden vaihto noin 1000km välein että öljyssä riittää ominaisuudet voitelemaan konetta. Aina kun moottorista revitään enemmän tehoja ja kierroksia, alkaa öljyn käyttöikä laskea. Riittävän tiheä öljynvaihtoväli on halpa henkivakuutus moottorille, varsinkin kun moottorissa on näinkin pieni öljytilavuus.

tämä.
Itse ainakin läträsin öljyjen kanssa kokoajan projektipyörän kanssa. En tuolla "vakiollakaan" ajele kolmea tonnia öljyillä. 20 000 mittarissa ja ei vieläkään häviä öljyä. Kai se on käyttäjästä kiinni milloin syö?
Ja kai se huonompikin öljy käy jos tarpeeksi usein vaihtaa, luulisin. Motulit itsellä tosin.

Re: Yamaha WR125X/R

25.11.2013 10:49

Pojan vakio Betassa vaihtuu Motorexit 1500-2000 välein, vaihteiston tuntuma kertoo heti kun on aika vaihtaa öljyt ;)

Re: Yamaha WR125X/R

25.11.2013 16:13

Mistä tähän vehkeesee löytää siedettävissä hinnoissa olevia kytkinkahvoja? 8o
Kaikki mitä kyselly/löytäny ni tyylii 40€. Käykö esim. minkään muun pyörän kytkinkahva? Tai jos jollain sattuis olee myynnis pk-seudulla. :)

Re: Yamaha WR125X/R

25.11.2013 16:26

ISR kirjoitti:Mistä tähän vehkeesee löytää siedettävissä hinnoissa olevia kytkinkahvoja? 8o
Kaikki mitä kyselly/löytäny ni tyylii 40€. Käykö esim. minkään muun pyörän kytkinkahva? Tai jos jollain sattuis olee myynnis pk-seudulla. :)

9€ oli jossai sivulla, olisko ollu stormi?
24mx myy kytkinkahvaa runkoinwen 9-19€ hintaan. Yleismallinen toki mutta omasta mielestä parempi yhdistelmä kuin vakio, kevyempi käyttää ja kahvan muotoilu parempi.
Mites pojat haluaa sitä venttiilinsäätövideota? Vieläki on tarvetta vai oliko ohimenevä buumi?
Voisin jonkinlaisen pätkän tehdä, laadusta en tiedä, gopro + järkkäri yhistelmä?

Re: Yamaha WR125X/R

25.11.2013 16:36

Tulis tarvetta kyllä, pyörään en ole vielä kehdannut koskea. :lol: Tuolla se on tallin nurkassa valmiina operaatioon..

Re: Yamaha WR125X/R

25.11.2013 16:53

Olishan se mukavaa kun sais venttiilitkin kuntoon ennekun lisää tehoa yrittää pyörästä saada :D