K3du kirjoitti:Mitäs ihmiset sanoo, että pystyykö tälläsella laitoksella ajaa talven jos ei oo minkäänlaista lämmintä tallia, tai jos nyt tarkkoja ollaan niin ei oo tallia ollenkaan pelkkä katos.
Eteisessä tuskin saan pyörää säilyttää Itteä lähinnä mietityttää toi kun tuota vehjettähän ei saa käyntiin jos akku tyhjä, niin voisko selvitä jos latailis akkua esim. Kerran viikossa, nesteet tuskin näissä oloissa vielä jäätyy.
Silittele sitä aamuisin niin kyllä se lähtee ja jos ei lähde työnnä se koululle niin työnnän sen käyntiin
naksu007 kirjoitti:Eihän täällänen lähe sähköstartilla yli -15 asteen pakkasella käyntii vaikka onki akussa virtaa. Tai no jos on lämpösessä ollu...
Kyllä lähtee itse ajoin kouluun viimetalvena myös -30 asteen pakkasilla ja kahdesti piti työntää käyntiin koko talven aikana. Yöt oli lämpöisessä, mutta ei se koulupäivän jälkeen mikään lämpöinen ole
misla kirjoitti:Alexir kirjoitti:jalkapyörä kirjoitti:Ajoneuvo-asentaja
etelä-suomi
mm-h,toisaalta tekis mieli antaa toi jonku osaavamman käsiin
varmaan pääsis helpomalla,ja halvemmalla,joka suhtees
kattoo ny viikon aikana,mitä teköö,jos budjettia riittää,niin viedä vaikka merkkihuoltoon,niin sais jotaki kuittia tosta,jos käy sitte vaikka tulevaisuudes paremmin kaupaksi
Voin kertoo, että ihmisiä ne siellä merkkihuollossakin on eikä mitään jedejä...
Takuun takia käytin muutamat ekat huollot jyväs-marinella ja voin sanoa, että kukavaan joka edes ulkonäöltä tunnistaa jakoavaimen tekee huollot paremmin.
Sekä 1k että 6k huolloissa jättivät laittamatta öljyä tarpeeksi, kunhan tynnyristä öljypistoolilla vähän lasettivat (olin 6k huollossa paikalla, koska halusin nähdä venojen säädön jotta tekisin ensikerran itse), mitään venttiilikopan pultteja ei laittanut momenttiin (en laita minäkään, mutta luulisi että huollossa pistävät). Noh kolmannen kerran vein wärrän sinne kun venat alkoivat nakuttaa 3k säädön jälkeen. Ensin meinasin säätää itse, mutta soitin marinelle kuitenkin ja kysäisin meneekö huollon piikkiin kun nakuttivat jo 3k ennen seuraavaa säätöä, sanoivat että menee joten vein pyörän marinelle. Paikan päällä käytin vielä pyörää ja huoltomies sanoi myös että aivan selvästi venttiilit nakuttavat, tottakai tekevät työn ilmaiseksi.
Meni muutama päivä ja tuli viesti että pyörän saa hakea. Paikanpäällä lätkäisivät 70e laskun venojen säädöstä nenän eteen. Tätä kun aikani manasin ja sanoin että homman piti olla ilmainen väitti huoltaja välysten olleen kohdallaan joten joutuisin maksamaan, varmisti vielä joltain lippalakkipäiseltä n. 18v pullukalta joka ilmeisesti oli pyörääni venoja säätänyt ja tämä nyökytteli. Tästä seurasi pieni sanaharka ja totesin ettei minulla edes ole sen vertaa rahaa ja haukuin koko paskapuljun maanrakoon. Tässä vaiheessa minulle ilmoitettiin että hae äidiltä lisää tai jätä pyörä tänne. Totesin että huollon piti olla ilmainen ja vanhempi huoltomies joka oli sanonut venttiilien nakuttavan tuli paikalle. Tämän jälkeen minulle pidettiin viiden minuutin saarna ettei pyörä kestä keulimista ja kun kysyin mistä päättelivät minun keulineen totesivat että minulla on pyörässäni kaatumatapit...
Tämän jälkeen vanhempi huoltomies sanoi että maksa puolet huollon hinnasta ja thats it. Vitutti niin että maksoin ja totesin että en tänne tuo koskaan mitään enkä yamahaa osta niin kauan kuin jyväskylässä asun.
Huollot olen sen jälkeen tehnyt kaikkiin vehkeisiin itse, enkä edes harkinnut merkkihuoltoja.
Aika jännä muuten että nakutus hävisi tuon venttiilivälysten säädön jälkeen, vaikka mihinkään ei muka koskettu ja välykset olivat oikein...
Tulipas pitkä avautuminen tuon puljun toiminnasta
pointti oli, että saattavat nämä foorumilaiset olla jopa taitavampia tietyn mallin kanssa kuin mitä merkkihuollossa jossa on huollettavana useita eri pyöriä. Perustekniikkahan tietysti on sama mutta kuitenkin.
PS. Tunnen jalkapyörän henk.koht. ja veisin sata kertaa mieluummin pyöräni hänelle kuin marinelle laitettavaksi, tosin miksipä veisin hänellekkään kun osaan tehdä itsekkin