Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.4.2014 23:12
Sandewww, suosittelisin lähtemään kokeilemaan alkuun noista isommista suuttimista
Ja Blacklake, ite avaisin ensiks sen boksin tangosta missä on juuri toi nappi mistä vaihetaan pitkät/lyhyet ja kattoisin onko siellä missä kunnossa liitokset.
19.4.2014 11:52
mistä saa twin aireja turun alueelta vai pitääkö lähteä tilaamaan oikee
19.4.2014 19:02
Miten mä saan tota keulaa jäykemmäks, ku koko ajan puoles välis jousto matkaa sillon kun istuu kyydis
20.4.2014 15:31
http://i.imgur.com/wB6Zb9B.jpg piru tää lumia 920 on äkänen kuvaamaan :3Tälläinenhän kinder-yllätys sieltä löyty. Tiedä sitten, että onko nuo kaks johtoa sulanut ihan kupareineen yhteen asti, kun ei kerran muutakuin pitkät pala.
Löin takas pakettiin, odottelen että iskä tulee kotiin, onhan se sentään sähkömies. Saa sitten sen kanssa varmaan pistää ainakin valkoisen johdon uusiks tuosta loppupäästä..
Oli nimittäin pikkusen ilkeä olo klo 0:30 aikaan yöllä ajaa pelkästään pitkät päällä kun autoja tuli vastaan, jotka kuitenki kaikki pistivät heti lyhyille. Kyllä näistä sen verran valotehoa löytyy että tuskin autoilijat kovin innoissaan olivat, vaikka eivät kyllä pitkiä väläytelleetkään.
20.4.2014 22:52
Tätä on varmaa kysytty ennenki, mut mistä vois johtuu et kylmänä käynnistäessä joutuu starttii runkkaamaa sairaan pitkää ennenku käynnistyy?
21.4.2014 0:04
Pumppaa kaasuu ennenku starttaat, ja käännä kans kahvaa silloin kun alat starttaa
siihen on joku hieno tekniikka joka kantsii opetella
21.4.2014 4:48
Joko väärä tekniikka tai venttiilit kaipaa säätöä.
21.4.2014 11:19
Näitten käynnistäminen tuntuu tosiaan olevan vähän taitolaji
Itse laitan kylmällä koneella ryypyn n. puoleenväliin ja sitten starttia painaessa väännän rauhallisesti kaasua, niin lähtee nätisti
21.4.2014 11:58
Mulla ei oo ollu koskaa mitää ongelmaa hussen käynnistämises. En ees koske kaasuu ku käynnistän. Ryyppyy laitan sillonku sitä tarvii.
21.4.2014 12:35
Pari kertaa kun pumppaa kaasua ennen käynnistämistä niin lähtee nopeasti käyntiin. Ilman kaasun pumppausta taas saa jonkin aikaa sahata starttia täälläpäin ainakin.
21.4.2014 13:10
Lämpötilasta riippuen ihan vähän ryyppyä tai ei ollekaan ja sekuntin verran starttia nii johan käynnistyy. Harvoin tarvii kaasua
21.4.2014 21:50
onko jollain jotai kuvaa hussen eturattaasta ja yamaha yz 1986 vuotisen eturattaasta että näkis että meneekö varmasti kii ku aattelin hommaa 520 jakoset ketjut ja meneekö husqvarna wr takaratas kii.. käviskö toi eturatas jos ottais 12 piikkise ja 520 ketjut.. pikaisia vastauksia
Viimeksi muokannut Sandewww päivämäärä 22.4.2014 22:08, muokattu yhteensä 1 kerran
21.4.2014 23:16
Noniiiin hussekuskit! Nyt ois keväällä tämmönen piikki tarkotus hankkia, ja tätä on varmastikkin kysytty monesti, tosin en löytänyt, mutta voisitteko kertoa hieman omakohtaisia kokemuksia tästä pärrästä? Ja tarkalleen ottaen ihan smotona hankkisin. Tästä vaikka muutama kysymys kaupanpäälle:
Meinaako perus viriderbit ohi? Kuullut että tyhjätyllä putkella + ilman rajotinta voisi mutta enpä usko.
Lähteekö meteliä omalla änkällä? Onko db killeri?
Ja sit tärkein; onko rajotinralli hyvänkuulosta verrattuna esim. Yamahan weeraan? WR esimerkkinä koska sen kierrätystä tullut kuunneltua. Ja joo, WR:ssä oli leovincen v6(?) ilman db killeriä.
21.4.2014 23:28
Itsellä ollu nyt alla 11500 km ja hyvin on toiminut kokoajan. Todella hyvä pyörä ylipäätään, ja ainoa miinus oikeastaan on kova penkki, joka tosin on melkein kaikissa smotoissa. Penkkiin myös tottuu melko hyvin eikä se enää haittaakkaan niin paljoa.
Omasta hussesta on tasan yksi "mopo" tullut ohi. Sekin oli Fanticin comp malli(vakiona mm. 26mm kaasari) jossa oli 80cc athenan pytty pakoaukonsäätimellä.
Äänet hyvät vakiona. Änkässä on myös db- killeri jonka irroittaminen on melko helppoa jos löytyy porakone, rälläkkä ja popparipyssy. Hitsikone auttaa myös hieman kun reikäputkea kasaa takaisin jos db- killerin on irroittanut. Rajoitin omasta mielestä parempi kun monissa muissa piikeissä, ei ole semmoinen "hidas" vaan enemmänkin nopea niinkuin monissa sporttipyörissä. Loppuun voisin linkata vielä oman soundcheck videoni,
https://www.youtube.com/watch?v=dQbxN3KHpf4Ps. Huollot ovat melko kalliita jos meinaat liikkeessä käyttää huollettavana, mm. 18 000km kohdalla nokkaketjun vaihto, kyseinen huolto itselläni n. 600 euroa.
21.4.2014 23:31
Aivan loistava nelarikevari etenkin lyhyemmille matkoille, pidemmällä reissulla ahteri puutuu väistämättä.
1) Ei mene, muttei kyllä jää kovin kauas ennen kuin niistä loppuu välit.
2) Omalla änkällä äänet on jo aika hyvät, mutta silti suosittelisin Leo Vinceä tai Scalvinia, koska niissä on möreämmät ja murisevammat äänet. Tyhjennetystä vakiopöntöstä ei lähde aivan niitä vastaavaa ääntä.
3) Vaikuttaako tällänen oikeesti ostopäätökseen tai mihinkään muuhunkaan? Rajotin on muistaakseni hussessa vähän "äkäsempi" eli pätkii useammin, mikä ainakin IMO kuulostaa paremmalta.