Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

16.10.2014 9:50

Liikkeestähän tuo riippuu, mutta tuskin menee takuu jos viet TT:nä. Kotari on kuitenkin täystehoseksi tarkoitettu, eikä moottorille toimi kuristuksien kanssa kunnolla. En silti ota vastuuta mahdollisesta takuun menettämisestä.

Re: KTM EXC 125

16.10.2014 12:58

Minä neuvoksi kun jarruteho kadonnu huomattavasti etujarrusta. Jarrutuntuma on hyvin löysä ja kahvan voi vetää kokonaan tuppia vasten melko helposti. Sen kahvan säätö on tapissaan. Laitoin sinne väliin viellä pienen metalli nipukan jolla sain hetkeksi jarrutuntuman takasin mutta noin päivän ajon jälkeen löystyi taas ja jarrutehot laski.

Olen jarrun ilmannut nyt kahteen otteeseen. Mikä siis nyt on vikana? :nolo:

Re: KTM EXC 125

16.10.2014 14:57

Tiivisteet paukkunu.

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 10:10

Morjs mitenkä nuo vaihteisto öljyt vaihetaa ku ois kiva tietää ja itse en tiedä :)

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 10:27

Minkä hintaset näitten pyörien konerempat on? Ja monen tunnin välein pitää tehä alakerran remmppaa? Omassa crossi pyörässä (250cc) 250h. Näissähän on tiheempi huoltoväli.. Ja eikös männän vaihto oo joku 60h katukäytössä?

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 10:40

Riippuu vähän mitä rempassa tekee... katukäytössä männänvaihto on vähän pitempi eli jotain 70-80h, jotkut ajaa pitempäänkin ilman murheita. Alakerran rempan saapi tehä siinä 250h paikkeilla ja jos vaihat vaikka laakerit, tiivisteet, stefat ja kiertokangen liikkeessä niin hintaa on n.1000e

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 10:44

myrtsinbeta kirjoitti:Morjs mitenkä nuo vaihteisto öljyt vaihetaa ku ois kiva tietää ja itse en tiedä :)


Takaa katsottuna koneen vasemmalla puolella alareunassa on öljyproppu jonka juuressa on kupariprikkoja, sen kun otat irti niin öljyt valuu ulos. Kannattaa pyörää myös kallistella että mahollisimman vähän jääpi vanhoja öljyjä sinne :D Sit ku öljyt on pihalla niin pultti vaa paikalleen ja koneen oikeella puolella olevan mustan öljykorkin otat pois ja lisäät 7,5dl esim castrol 10w-40 vaihteistoöljyy sinne (vanhemmissa tasan 7dl). Sit vaan korkki kiinni ja ajelemaan ;)

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 13:25

150e yläkerta ja koko koneen saa ite 500-700e sisältäen uuden kampiakselin jne.

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 15:12

En mä kyllä ite kampiakselia lähtis konerempan yhteydessä vaihtamaan, eihän se käytännössä mihinkään kulu. Hajoaa vain jos siinä valmistusvirhe on, eli jos on sinne ekaan koneremonttiin (250h) asti kestänyt niin pitäs kestää koko pyörän ikä.

Ja tosiaan ihan hyvä nyrkkisääntö on että mäntä vaihtoon 80-100h välein ja joka kolmannella kerralla männän lisäksi kiertokanki, stefat, laakerit ja tiivisteet, eli 240-300h. Kivahan se on pitää kone timminä elikkä suosia tota 80h tai alle mutta toimii kyllä pitempäänkin.

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 15:49

Tohon masuuuu:n öljyjen vaihto-ohjeistukseen voisi lisätä, että vanhojen öljyjen valuttamisen jälkeen koneen läpi voisi lorauttaa uutta öljyä ennen kuin propun laittaa kiinni.

Jos vaikka ostaa litran purkin öljyä ja koneeseen menee 7,5dl, niin mitä niillä lopuilla parilla desillä tekee muutakaan kun kaataa koneen läpi, jollei halua säästää, mutta mitä hyötyä siitä säästämisestäkään on jos ensi kerralla ostaa taas sen litran purkin? :D

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 15:57

Tuosta liikkeenseen viemisestä niin mulle sanoivat, että jos kotari pidetään TT:nä nii sen takuu on vaa joku (6kk?). Jos vakiona pitäisit nii sillon se takuu olis monta kertaa pidempi.

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 16:54

riksu26 kirjoitti:Tohon masuuuu:n öljyjen vaihto-ohjeistukseen voisi lisätä, että vanhojen öljyjen valuttamisen jälkeen koneen läpi voisi lorauttaa uutta öljyä ennen kuin propun laittaa kiinni.

Jos vaikka ostaa litran purkin öljyä ja koneeseen menee 7,5dl, niin mitä niillä lopuilla parilla desillä tekee muutakaan kun kaataa koneen läpi, jollei halua säästää, mutta mitä hyötyä siitä säästämisestäkään on jos ensi kerralla ostaa taas sen litran purkin? :D


Kolmen purkin jälkeen jälelle jääny 750ml eli ne riittää taas uuteen öljynvaihtoon ;)

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 16:59

No voi sen tietysti noinkin ajatella, mutta itse kaadan ylimääräiset koneen läpi niin puhdistuupahan ainakin paremmin :)

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 17:09

Onko näihi tullu koneesee mitä kaikkia muutoksia vaikka 04-08 välillä?
Olis yks 02 ktm harraste enduroon tulossa johon o vaihettu 04 kone, mutta oikealla puolella jotai halkeamaa lovkossa jota korjattu. Mielellään vaihtasin siihen uuden lohkon jos sen hommaan. Eli meneekö vaikka 05vm lohko?

Niin ja pyörään laitettu sx:än kiertokanki/kampura nii mitä ero sillä o normaaliin?
Löytyy itteltä jo250 honda cr rrä mutta "alottelijalle" vähä semmonen raskaan tuntunen sittenko oikeesti mennää lujaa jossai patikossa!

Tosiaan jos sitä konetta haluaa sisältä putsata nii dieseliä kaataa läpi eikä uusilla öljyillä läträä :D muistaa vaan pyörittää konetta sitten ennenko käynnistää
Viimeksi muokannut ^^jaani^^ päivämäärä 17.10.2014 18:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: KTM EXC 125

17.10.2014 17:21

Öljyn kaataminen vaihteiston läpi on öljyn tuhlaamista, sen puhdistava vaikutus on todella mitätön. Ethän sä kaada limupulloakaan lavuaariin tyhjäksi jos et jaksa sitä kerralla juoda? :D